Jump to content
abadjiev

Нестабилна работа на мотора.

Recommended Posts

Здравейте ! От скоро съм собсвеник на Акорд (1999) 1.8i (има АГУ) и вчера ми се случи един проблем.По време на пътуване,колата заби леко муцуна и изгуби мощност.Не се и форсираше повече от 3хил. оборота.Като се прибрах,колата работеше на 900 оборота ама двигателя се тресеше.Помислих си,че са свещите за смяна,смених ги,ефект нулев.След това отворихме капака,за да проверим клапаните и там всичко си беше наред.Мерихме компресия и на 4-ти цилиндър нямаше никаква компресия.Според вас заминали клапани или сегменти ? Благодаря ! 

Редактирано от abadjiev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен така като стана, след изваждане на буталото на 4-и цилиндър, едно парче от него грациозно се отдели и падна на земята. Това - на двулитров мотор.

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали,има шанс проблема да е в VTEC-a ? Защото имам прекъсвач на 3хил. оборота.И ако да,може ли да влияе на неравномерната работа на двигателя ? Също така забелязах,че е омаслено покрай VTEC-а.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 2/11/2023 at 10:16 PM, abadjiev said:

А дали,има шанс проблема да е в VTEC-a ? Защото имам прекъсвач на 3хил. оборота.И ако да,може ли да влияе на неравномерната работа на двигателя ? Също така забелязах,че е омаслено покрай VTEC-а.

 Едва ли е от VTECа колега, F18B2 VTEC включва на 2500-2700 об., ако няма компресия 4 цил възможно е от ECU да идва прекъсването

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ще ходя на диагностика и да видим дали ще изкара нещо.Когато е на газ,не спира на 3хил. оборота.Когато е на бензин спира.Усещам,че няма тяга колата,държи нормални обороти на свободен ход,обаче леко тресе.Имам и BMW,имаше подобен проблем,оказа се ламбда сонда,след смяна колата заспа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да е от Vtec или ECU щом няма компресия на един цилиндър. Най безобидно е задържал отворен клапан. Най-лошото е счупено бутало. Започва се с демонтаж на главата, там ако е ок, остават буталата. Но ако там има проблем, щом няма компресия, ще е видим проблемът. Сегменти малко вероятно, защото казваш че няма грам компресия.
Увери се че няма компресия на 4-и цилиндър!

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих на диагностика,няма я ОБД буксата,следователно не можахме да направим нищо.Компресията не съм я мерил аз,а един майстор на който му оставих колата да сменя свещи,защото бях ангажиран с други работи.Каза ми смених свещите,ама нямаш компресия на единият цилиндър.Интересното е,че защо удря пресъсвач на 3хил оборота.Дори и на 3 цилиндъра да работи,според мен няма да спре вдига оборотите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 hours ago, abadjiev said:

Ходих на диагностика,няма я ОБД буксата,следователно не можахме да направим нищо.Компресията не съм я мерил аз,а един майстор на който му оставих колата да сменя свещи,защото бях ангажиран с други работи.Каза ми смених свещите,ама нямаш компресия на единият цилиндър.Интересното е,че защо удря пресъсвач на 3хил оборота.Дори и на 3 цилиндъра да работи,според мен няма да спре вдига оборотите.

 С колко Ламбда сонди е колата? Аконяма 16-пиновата (тая отляво на краката на пасажера, под жабката има други две (май сини обикновено) двупинова и петпинова. По двупиновата (окъсена) може да се четат грешки.  https://www.drive2.ru/l/458562045676104534/            

 

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

 С колко Ламбда сонди е колата? Аконяма 16-пиновата (тая отляво на краката на пасажера, под жабката има други две (май сини обикновено) двупинова и петпинова. По двупиновата (окъсена) може да се четат грешки.  https://www.drive2.ru/l/458562045676104534/            

 

Благодаря за видеото колега.Утре един приятел ще търси преходник за OBD2,ако не открие,ще пробвам този метод.Иначе за ламбда сондите,нямам си на идея колко и къде са.Погледнато отгоре не видях,най - вероятно са отдолу.Колата е 1.8 136 кс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отгоре се вижда само на двулитровите, на нашите са отдолу - първата, регулиращата пред катализатора и втората , диагностичната зад катализатора, лесно се виждат отдолу, но възможно 1999 да е само с една, зависи, също сигурно ли е, че няма 16 пинова до краката на пасажера?  Това с тоя преходник мука голяма. Ако няма 16-ка направо с кламера

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

2hon43155p000002.jpg

24177-f8a2dab0c829e273e4a620ed7c42d4de.jpg

Мястото го има там,ама я няма буксата,дали не са я преместили на друго място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под жабката провери и снимай

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах с кламера.Направих видео,ако някой може да провери,да съм сигурен дали е вярно ще съм благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако акордът е 99г, няма такава 16 пинова букса, от 2000г. слагат, моят има. Относно грешките може грешно да съм интерпретирал, но сякаш са 13, 7, 9 и 41. Ако е така, последната е подгрев на ламбда, другите са свързани с датчици- за атмосферно налягане, за дроселова клапа и някакъв на цилиндъра. Но това може да са стари грешки, всъщност в момента чек лампата задейства ли се сама като караш? Да няма прекъсване на кабели или наводняване на ECU?

 

Редактирано от HondaExplorer
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 38 минути, HondaExplorer написа:

Ако акордът е 99г, няма такава 16 пинова букса, от 2000г. слагат, моят има. Относно грешките може грешно да съм интерпретирал, но сякаш са 13, 7, 9 и 41. Ако е така, последната е подгрев на ламбда, другите са свързани с датчици- за атмосферно налягане, за дроселова клапа и някакъв на цилиндъра. Но това може да са стари грешки, всъщност в момента чек лампата задейства ли се сама като караш? Да няма прекъсване на кабели или наводняване на ECU?

 

Сега в момента свети чека,като карам.Мерси за отгора! Ще почна със ламбдата.ЕКУ-то къде трябва да търся ?

Редактирано от abadjiev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като начало, изчисти грешките, и направи нова диагностика да видим коя грешка ще активира лампата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, HondaExplorer написа:

Като начало, изчисти грешките, и направи нова диагностика да видим коя грешка ще активира лампата. 

Като изкарам акумулатора ли се изчистват ? Ако е така, го направих преди диагностиката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ! Проблема беше с изгорял клапан.Всичко се смени и двигателя пак заработи на 4 цилиндъра.Обаче прекъсвача на 3хил. оборота си остана.Както и като освободя от скорост изгасва и на бензин и на газ. Някакви идеи ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега, радвам се, че има някакво развитие макар, че откривам няколко противоречия в написаните неща. Първо казваш, че само на бензин била орязана до 3000 оборота, а на газ не, в което не виждам логика като цяло освен ако не достига гориво, защото газовия комп( надявам се има такъв 😁) следва бензиновия най-общо казано. С грешките как стоят нещата, същите ли се активират? Пишеш, също в началните постове, че сте гледали клапаните и всичко било наред? Кое е било наред хлабините ли? Ако е прегорял клапан, едва ли са били регулирани някога. В крайна сметка показаха ли ти го въпросния прегорял хубостник или само си остави и си взе колата?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей.Мога да направя клип как на бензин спира на 3хил. а на газ не.Гледахме хлабините на клапаните да не би да са затегнати много,защото преди това беше на майстор точно за тях.Показаха ми клапана и малко парче от нея даже липсваше,освен,че беше и прегорял.Сега не съм проверявал за грешки понеже,не съм сигурен дали броя правилно.Майстора каза,че ако се кара на газ и на високи обороти постоянно,на магистрала например,имало висок шанс пак да заминат клапаните.Питах го за прекъсвача на 3хил. на бензин и ми каза,че най - вероятно е от някой датчик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...