Jump to content
Sign in to follow this  
marto_bo

Проблем с окачване на акорд 8(комби)

Recommended Posts

От известно време започнах да усещам при преминаване през някой дупка тъпо гумено притупване в предно ляво колело,  все едно всеки момент нещо ще се скъса в окачването. При преминаване през малки неравности това чудо го няма. При преглед на окачването всичко си е здраво(поне според майстора ми)...падна голямо клатене на колата в сервиза но при този вид симулация не се разбра от къде може да е проблема. Не виждам и как може да се симулира тако рязко пропадане на колелото в сервиз/гараж. Не знам и къде да се търси подобен вид проблем .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако е при ход на окачването надолу - виж амортесьора и тампона му - горе в "бомбето" на калника.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно при ход надолу е това гумено тъпо почукване. Вече започнах да си внушавам че го усещам и в краката(пода) това почукване. Дали може да е причината тампоните на стабилизиращата щанга и как мога да ги проверя. За амортисьора май ще си трябва сваляне за да се види какво е положението, отвън нищо не мога да видя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тампончетата на стаб. щанга потропват по ситни неравности - паваж и т.н., но по описанието ти, едва ли е от тях.

Те са елементът от окачването с най-кратък живот, обаче се проверяват лесно, а и може временно да се подложи нещо между тях и торсиона.

Проблемът е когато той вече е ошлайфан и с по-малък диаметър, на местата на тампоните, но и това е лечимо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей,

 

Аз имах подобен проблем преди месец, и при мен се оказа,че е тампона и най-вече втулката на макферсън горе на амортесьора.

Беше се износил тампона а втулката направо се клатеше леко вътре, като я смених и това тропане изчезна. Преди това смених шарнир и биалети защото бяха за смяна но тропането остана. Добре,че майстора ми е читав и успя да хване от къде идва. Пробвай, това им е слабо място там и тези втулки често почукват като се износи тампона.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей, BGavrilov можеш ли да ми кажеш кой е тампона(номер от картинката)...втулката които се сменят, за да мога предварително да ги поръчам частите

a0fb5b35ca477e4753a9a70a17fce4be-1056x528.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пробвай някъде където го чуеш да минеш отново, но с леко обран педал на спирачка и виж дали ще изчезне.

Ако изчезва:

Свали си накладките и провери металните пластинки които ги държат дали са здрави и от двете страни, ама ги свали и ги огледай.

Че може да е счупена и от вътрешната страна. При мен чукаше все едно ще падне предницата и се оказа, че пластинката, която държи накладките

се е счупила и вътрешната накладка подскача и бие на желязо. Чуваше се все едно колелото ще падне някъде.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, marto_bo said:

Здравей, BGavrilov можеш ли да ми кажеш кой е тампона(номер от картинката)...втулката които се сменят, за да мога предварително да ги поръчам частите

a0fb5b35ca477e4753a9a70a17fce4be-1056x528.gif

Здравей,

Номерата са 13, 10 или 9 (зависи дясно или ляво е) и 18 е самата втулка.

Обикновенно втулките номер 18 не ги продават в комплект с тапона (13, 10 или9) и се поръчват отделно.

Аз така поръчах тампона и си мислех,че ще дойде с втулката ама не хах :D

Успех!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...