marto_bo 50 #1 Публикувано 23 Ноември, 2022 От известно време започнах да усещам при преминаване през някой дупка тъпо гумено притупване в предно ляво колело, все едно всеки момент нещо ще се скъса в окачването. При преминаване през малки неравности това чудо го няма. При преглед на окачването всичко си е здраво(поне според майстора ми)...падна голямо клатене на колата в сервиза но при този вид симулация не се разбра от къде може да е проблема. Не виждам и как може да се симулира тако рязко пропадане на колелото в сервиз/гараж. Не знам и къде да се търси подобен вид проблем ..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1237 #2 Отговорено 23 Ноември, 2022 (Редактирано) Редактирано 23 Ноември, 2022 от Митко Йотов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6025 #3 Отговорено 24 Ноември, 2022 Ако е при ход на окачването надолу - виж амортесьора и тампона му - горе в "бомбето" на калника. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 50 #4 Отговорено 24 Ноември, 2022 Точно при ход надолу е това гумено тъпо почукване. Вече започнах да си внушавам че го усещам и в краката(пода) това почукване. Дали може да е причината тампоните на стабилизиращата щанга и как мога да ги проверя. За амортисьора май ще си трябва сваляне за да се види какво е положението, отвън нищо не мога да видя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6025 #5 Отговорено 24 Ноември, 2022 Тампончетата на стаб. щанга потропват по ситни неравности - паваж и т.н., но по описанието ти, едва ли е от тях. Те са елементът от окачването с най-кратък живот, обаче се проверяват лесно, а и може временно да се подложи нещо между тях и торсиона. Проблемът е когато той вече е ошлайфан и с по-малък диаметър, на местата на тампоните, но и това е лечимо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BGavrilov 12 #6 Отговорено 27 Ноември, 2022 Здравей, Аз имах подобен проблем преди месец, и при мен се оказа,че е тампона и най-вече втулката на макферсън горе на амортесьора. Беше се износил тампона а втулката направо се клатеше леко вътре, като я смених и това тропане изчезна. Преди това смених шарнир и биалети защото бяха за смяна но тропането остана. Добре,че майстора ми е читав и успя да хване от къде идва. Пробвай, това им е слабо място там и тези втулки често почукват като се износи тампона. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 50 #7 Отговорено 28 Ноември, 2022 Здравей, BGavrilov можеш ли да ми кажеш кой е тампона(номер от картинката)...втулката които се сменят, за да мога предварително да ги поръчам частите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jenti 42 #8 Отговорено 28 Ноември, 2022 Пробвай някъде където го чуеш да минеш отново, но с леко обран педал на спирачка и виж дали ще изчезне. Ако изчезва: Свали си накладките и провери металните пластинки които ги държат дали са здрави и от двете страни, ама ги свали и ги огледай. Че може да е счупена и от вътрешната страна. При мен чукаше все едно ще падне предницата и се оказа, че пластинката, която държи накладките се е счупила и вътрешната накладка подскача и бие на желязо. Чуваше се все едно колелото ще падне някъде. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BGavrilov 12 #9 Отговорено 28 Ноември, 2022 41 minutes ago, marto_bo said: Здравей, BGavrilov можеш ли да ми кажеш кой е тампона(номер от картинката)...втулката които се сменят, за да мога предварително да ги поръчам частите Здравей, Номерата са 13, 10 или 9 (зависи дясно или ляво е) и 18 е самата втулка. Обикновенно втулките номер 18 не ги продават в комплект с тапона (13, 10 или9) и се поръчват отделно. Аз така поръчах тампона и си мислех,че ще дойде с втулката ама не хах :D Успех! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове