bogomildimov 61 #1 Публикувано 17 Октомври, 2022 Здравейте Колеги, От няколко седмици се "боря" със следния проблем: Както захладня т.е. сутрешните температури паднаха под 15 градуса, оборотите на колата (Хонда Акорд 7 2,0) се държат по- станен начин. Паля колата залепя на 1100 до 1200 оборота. Потегляйки и освобождавайки от скорост оборотите се качват до 1700 - 1800. Същото се случва и спирайки на светофат например, освобождавайки от скорост преди да спре колата пак вдига обороти. Странното, е че ако е в покой колата оборотите са като по учебник- паля 1100-1200 оборота, загрява и оборотите падат на 700 (без включени консуматори). До момента е направено: - Почистване на дросел - Почистване на IACV - Преглед на всички вакуми - Замерване на TPS - 0.5V, пробвано е на 0.48V - ефект нулев. - Датчиците на входяща температура и за положение на дросела работят коректно. - Клапаните са регулирани преди около 8000 километра. Оборотите не играят просто си ги държи стабилни Та моля за мнения ако на някой му се случвало подобно нещо. Благодаря предварително за отговорите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #2 Отговорено 17 Октомври, 2022 Кога чисти дросела, преди или след проблема? Не знам дали този двг. е с механична или електронна газ, нопри сваляне/чистене на дросела, на вторите, винаги има проблеми...трябват разни обучавания... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #3 Отговорено 17 Октомври, 2022 Аз след като си само-причиних драми с дросела , от нормалните 1500 на студен мотор , сега пали на 1350 , и го смених с ''нов'' и същата работа.... Ако се качват оборотите по инерция или на място на неутрал , мисля дърпа възух от някъде , може да е от FIA valve , това което играе ролята на смукач, има случаи блокира и остава отворен леко, може маркуча му да е повреден и да дърпа, но това са само предположения, трябва да се види. Мисля ,че си с механичен дросел , може жилото да не е регулирано добре и ако е имало интервенции да опънато повече и да отваря леко клапата ..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #4 Отговорено 17 Октомври, 2022 Когато загрее колата има ли го проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #5 Отговорено 17 Октомври, 2022 (Редактирано) Преди 2 часа, JapCar написа: Кога чисти дросела, преди или след проблема? Не знам дали този двг. е с механична или електронна газ, нопри сваляне/чистене на дросела, на вторите, винаги има проблеми...трябват разни обучавания... Аз съм на принципа, ако работи нещо да не бара т.е. след като започна на прави номера тогава го чистих. Колата е механичен дросел. Преди 2 часа, jungles написа: Аз след като си само-причиних драми с дросела , от нормалните 1500 на студен мотор , сега пали на 1350 , и го смених с ''нов'' и същата работа.... Ако се качват оборотите по инерция или на място на неутрал , мисля дърпа възух от някъде , може да е от FIA valve , това което играе ролята на смукач, има случаи блокира и остава отворен леко, може маркуча му да е повреден и да дърпа, но това са само предположения, трябва да се види. Мисля ,че си с механичен дросел , може жилото да не е регулирано добре и ако е имало интервенции да опънато повече и да отваря леко клапата ..... FIA? При мен мисля, че няма такъв т.е. оборотите се поддържат от IACV клапана. Жилото е регулирано. И аз си мисля, че смуче въздух от някъде ама не мога да го открия от къде. Проверявах и вакумите на предния тампон, даже бях ги затапил да го игнорирам като възможност. преди 48 минути, CARPERA написа: Когато загрее колата има ли го проблема. И на студена и на загряла кола го прави с разликата, че на студена са 2000, а на загряла са 1500. Редактирано 17 Октомври, 2022 от bogomildimov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #6 Отговорено 17 Октомври, 2022 Бо трябвало да имаш маркуча на 17 ,който влиза в смукателна тръба след филтъра ,после на схемата се вижда пътя му , та 16 е тоя клапан ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #7 Отговорено 17 Октомври, 2022 (Редактирано) Quote Клапаните са регулирани преди около 8000 километра. Колата се кара на бензин само нали.Какви стойности са направени. Quote Замерване на TPS - 0.5V, пробвано е на 0.48V - ефект нулев. Това е дали работи ТПС са, но той определя и градусите на която е отворена дроселовата клапа това трябва да се види на софт дали е точно,щом е механичен дросела,значи жилото е от другата стана на ТПС са,мисля че тук е проблема ти,щом на място всичко е наред.Може при свалянето да е разместен,а ако са сваляли ТПСса сигурност не е поставен правилно. Питах дали го прави на студено за друго,за датчика който мери температурата на двигателя,те са два на главата,еднопинов отива при стрелката и показва температурата на таблото. Втория двупиновия отива до ЕКУ то и той казва дали е загрял двигателя,обикновено старее и не показва ниските стойности на температури,и кара двигателя да работи на високи обороти,евтини са заместителите ако всичко преди това не се оправи пробвай с смяната му. Quote IACV клапана. Той се чести като се свали и с обезмаслител на течаща вода докато излезе всичката чернилка,всякакъв друг начин е полвинчат. Редактирано 17 Октомври, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #8 Отговорено 18 Октомври, 2022 (Редактирано) Колата се кара и на газ (то при тея цени на бензина). Газовата е BRC (ако има значение). За стойностите нямам спомен, но според мен няма как да е от натегнати клапани. ТПС-а в момента дава 9% отворен дросел, такива стойности му дават. Самия компютър очаква 0.5V на затворен и 4.5V на напълно отворен дросел. Като промяната трябва да е плавна Датчика за температура работи коректно т.е. тази сутрин преди запалване показанията и на трите температурни датчика бяха с разлика 1 градус (външна температура 11С, входящ въздух 10С, температура на вдигателя 11С.) IACV-то бе тотално разглобено и изчистено с WD40 + спрей за карбуратори и накрая с обезмаслител (спрей). Въртеше се свободно без съпротивление. Ефект нулев. Долу са показанията на датчиците по двигателя от тази сутрин: Така се държат оборотите на загряла кола: Редактирано 18 Октомври, 2022 от bogomildimov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #9 Отговорено 18 Октомври, 2022 (Редактирано) Затова казах втория датчик той дава температурата на ЕКУ то,ти гледаш този който дава на таблото. Може ли да направиш няколко снимки на дросела. При зле настоена газова,удушена да е разхода по малък,и за 10 хил са бягали стойностите на клапаните. Симптомите които ги описваш при спиране ,ги имах и аз,при мен се опитваше да гасне. Редактирано 18 Октомври, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #10 Отговорено 18 Октомври, 2022 Датчика за екюто го чета през OBD-то (първата снимка, първа позиция). Относно газовата не е настроена на "нисък разход", колата няма разлика във вървенето между газ и бензин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Robben 85 #11 Отговорено 18 Октомври, 2022 Подобно нещо има и при мен. Колата пали на 1500 об., тръгвам примерно след 1мин. и като натисна съединителя да превключва оборотите се вдигат. Като загрее след няколко минути вече се държи нормално и при натиснат съединител си падат на 600 някъде., ако я оставя по инерция стоят на 900-1100, според зависи дали е влязла в работна температура. Честно казано не знам дали това с покачването на студено е някакъв проблем, не съм търсил никакво решение. 😃 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #12 Отговорено 18 Октомври, 2022 Между временно открих това: https://f01.justanswer.com/freefallin2005/e97c2b3b-7e58-4975-a24a-d426f03fe3a3_tsb_air.PDF Сервизен бюлетин за високите обороти при палене сутрин Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #13 Отговорено 30 Октомври, 2022 Та проблема се оказа в дросела т.е. намерих на старо същия и го смених. Оборотите "заспаха". 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Robben 85 #14 Отговорено 30 Октомври, 2022 Кое си сменил, дросела ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #15 Отговорено 30 Октомври, 2022 (Редактирано) Да! Смених дросела. Сега на загряла кола оборотите са 650 без товар, с товар е около 750. Проблема беше с намиране на същия дросел (с две жила за темпомата и газта). Та може да се настрой дросела, но трябва HDS (фирмената програма на хонда). Редактирано 30 Октомври, 2022 от bogomildimov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bozhilov 0 #16 Отговорено четвъртък в 08:57 На 17.10.2022 г. at 13:27, bogomildimov написа: Здравейте Колеги, От няколко седмици се "боря" със следния проблем: Както захладня т.е. сутрешните температури паднаха под 15 градуса, оборотите на колата (Хонда Акорд 7 2,0) се държат по- станен начин. Паля колата залепя на 1100 до 1200 оборота. Потегляйки и освобождавайки от скорост оборотите се качват до 1700 - 1800. Същото се случва и спирайки на светофат например, освобождавайки от скорост преди да спре колата пак вдига обороти. Странното, е че ако е в покой колата оборотите са като по учебник- паля 1100-1200 оборота, загрява и оборотите падат на 700 (без включени консуматори). До момента е направено: - Почистване на дросел - Почистване на IACV - Преглед на всички вакуми - Замерване на TPS - 0.5V, пробвано е на 0.48V - ефект нулев. - Датчиците на входяща температура и за положение на дросела работят коректно. - Клапаните са регулирани преди около 8000 километра. Оборотите не играят просто си ги държи стабилни Та моля за мнения ако на някой му се случвало подобно нещо. Благодаря предварително за отговорите Колега всичко е от ecu-то на колата при почистване на сензорите и калибрация на tps трябва да се рестартират чрез OBD2 или да се програмират това беше моето решение... Колата ми държеше 2100 оборота на свободен ход изключих мап сензорът пуснах я поенерция всичко топ оборотите не помръдват това ме наведе на една мисъл че сензорите искат рестарт понеже са записали едни стойности в ecu- то а след почистване дават съвсем различни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове