Jump to content
boiskii

D15Z6 - чистене EGR

Recommended Posts

Здравейте, 

 

Наканил съм се да направя ревизия на жило на газта, дросел, IACV и EGR.

Мотора лагва леко при подаване/отнемане на газта, което дразни, и с горните проверки мисля да започна търсенето на причината. 

Разхода на бензин е нормален (5-8/100 според сезон/терен), не доливам масло (5W30) от смяна до смяна (10хил.км), и колата спокойно вдига 160. 

Преди време мислех, че това лагване/лангъркане може да идва от увеличен луфт на полуоските/диференциала. Когато премерих обаче луфта на полуоските отхвърлих този вариант - има още доста хляб в полуоски и диференциал и луфта е минимален като за кола на 187к. 

 

Ще започна с проверка на жилото на газта дали не насяда, после смъквам дросел и IACV за чистене. За целта предварително ще си купя комплект уплътнители/о-пръстени и гарнитурки. Следващия възел е EGR, който предполагаемо никога досега не е проверяван/чистен. 

 

Процедурата:

 

Казуса е следния: четох, че самия EGR клапан не създава ядове, но отворите във всмукателния колектор са тесни и се задръстват. За да се стигне до тях се вади бензиновата рейка с инжекторите и се сваля един метален капак. Уплътнителя на този капак вече не се произвежда/не се предлага като оригинална част (17146-P2J-004 - GASKET COMP., EGR CHAMBER). 

image.thumb.png.e436006a8bd8ea01211b8f1b4e33cc52.png

 

Някой свалял ли е този капак?

От какъв материал е уплътнителя?

Разпада ли се в ръцете при вадене?

Може ли да се клепне със силикон при повторен монтаж? 

Има ли някъде нова част, макар и не оригинална?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, @boiskii

 

Аз съм ревизирал пътищата на EGR-а на моя d15z8. Мисля, че няма разлика с d15z6 (твоя).

Ето снимка на сваления капак и уплътнителя (гарнитурата):

WP_20170107_004.jpg

Уплътнителят (гарнитурата) е метална неръждаема ламаринка. Не се разпада. Може да се почисти. Има гумено уплътнение по края си.

WP_20170107_006.jpg

След почистване сложих силикон на Victor Reinz - Reinzosil (черен) и я монтирах отново.

Нямам проблеми до момента, а са минали вече 5 години.

Сам виждаш от снимките каква гняс бе навсякъде :) 

Аз лично почистих и клапана на EGR системата. Там също имаше замърсяване, макар и не голямо.

 

Ами, това е. Успех с почистването :zen:.

Редактирано от emod
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за информацията! 

При ваденето на инжекторите после сменя ли някой от бушингите/семерингите им?

IMG_20220823_155210.jpg

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не съм сменял нищо. Почистих ги и им сложих по малко чисто двигателно масло (на номер 2 от схемата ти). Но гумата им бе в кондиция - не се бе втвърдила.

Редактирано от emod
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли осезаема разлика в работата на мотора след цялата манипулация?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако въпросът ти е към мен - то, да.

В моя случай бих казал огромна, тъй като моята д15-ка работеше "на три цилиндъра" (прекъсваше и тресеше) и на празен ход положението бе трагично. След почистване на пътищата и клапана всичко се оправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod ,чисто любопитство. Как се отразява тази процедура на мотора,като изглежда има положителен ефект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Колеги тази неделя почистих егр и пътищата.какво да ви кажа и покажа.яко нагар-сажди.пътища запушване всички. Отвори запушени към колекторите.клапан целия в нагар.мисля че има промяна в работата на мотора след чистене то.след като я сглобих и  запалих имаше лека промяна на бензин,а на газ направо полудя,не държеше обороти.аз съм с обикновенна агу,малко играчка и се оправи.Минах 110 км  ,част градско  и мисля че има  ефект.на газ почва да не падат оборотите под чертичка 3 ,не играят при изключване от скорост.Колата харчи масло 2 кила на 10км,за информация.Ако знаех какво е щях да го направя преди 5 години.

20230213_204112.jpg

20230213_204105.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С този голям разход на масло, ще трябва да го чистиш през няколко месеца... :dunno:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Е не на всички сивици двигатели са като твоя. всъщност на 70 процента хонди на тези години харчат масло.но това е друга тема.аз повече няма да чистя.извода е че на Стара кола кола трябва яка профилактика,за всичко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...