boiskii 362 #1 Публикувано 31 Август, 2022 Здравейте, Наканил съм се да направя ревизия на жило на газта, дросел, IACV и EGR. Мотора лагва леко при подаване/отнемане на газта, което дразни, и с горните проверки мисля да започна търсенето на причината. Разхода на бензин е нормален (5-8/100 според сезон/терен), не доливам масло (5W30) от смяна до смяна (10хил.км), и колата спокойно вдига 160. Преди време мислех, че това лагване/лангъркане може да идва от увеличен луфт на полуоските/диференциала. Когато премерих обаче луфта на полуоските отхвърлих този вариант - има още доста хляб в полуоски и диференциал и луфта е минимален като за кола на 187к. Ще започна с проверка на жилото на газта дали не насяда, после смъквам дросел и IACV за чистене. За целта предварително ще си купя комплект уплътнители/о-пръстени и гарнитурки. Следващия възел е EGR, който предполагаемо никога досега не е проверяван/чистен. Процедурата: Казуса е следния: четох, че самия EGR клапан не създава ядове, но отворите във всмукателния колектор са тесни и се задръстват. За да се стигне до тях се вади бензиновата рейка с инжекторите и се сваля един метален капак. Уплътнителя на този капак вече не се произвежда/не се предлага като оригинална част (17146-P2J-004 - GASKET COMP., EGR CHAMBER). Някой свалял ли е този капак? От какъв материал е уплътнителя? Разпада ли се в ръцете при вадене? Може ли да се клепне със силикон при повторен монтаж? Има ли някъде нова част, макар и не оригинална? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #2 Отговорено 31 Август, 2022 (Редактирано) Здравей, @boiskii Аз съм ревизирал пътищата на EGR-а на моя d15z8. Мисля, че няма разлика с d15z6 (твоя). Ето снимка на сваления капак и уплътнителя (гарнитурата): Уплътнителят (гарнитурата) е метална неръждаема ламаринка. Не се разпада. Може да се почисти. Има гумено уплътнение по края си. След почистване сложих силикон на Victor Reinz - Reinzosil (черен) и я монтирах отново. Нямам проблеми до момента, а са минали вече 5 години. Сам виждаш от снимките каква гняс бе навсякъде Аз лично почистих и клапана на EGR системата. Там също имаше замърсяване, макар и не голямо. Ами, това е. Успех с почистването . Редактирано 31 Август, 2022 от emod 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 362 #3 Отговорено 1 Септември, 2022 (Редактирано) Мерси за информацията! При ваденето на инжекторите после сменя ли някой от бушингите/семерингите им? Редактирано 1 Септември, 2022 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #4 Отговорено 1 Септември, 2022 (Редактирано) Не, не съм сменял нищо. Почистих ги и им сложих по малко чисто двигателно масло (на номер 2 от схемата ти). Но гумата им бе в кондиция - не се бе втвърдила. Редактирано 1 Септември, 2022 от emod 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 116 #5 Отговорено 4 Септември, 2022 Има ли осезаема разлика в работата на мотора след цялата манипулация? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #6 Отговорено 4 Септември, 2022 Ако въпросът ти е към мен - то, да. В моя случай бих казал огромна, тъй като моята д15-ка работеше "на три цилиндъра" (прекъсваше и тресеше) и на празен ход положението бе трагично. След почистване на пътищата и клапана всичко се оправи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 116 #7 Отговорено 5 Септември, 2022 @emod ,чисто любопитство. Как се отразява тази процедура на мотора,като изглежда има положителен ефект. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #8 Отговорено 13 Февруари, 2023 Колеги тази неделя почистих егр и пътищата.какво да ви кажа и покажа.яко нагар-сажди.пътища запушване всички. Отвори запушени към колекторите.клапан целия в нагар.мисля че има промяна в работата на мотора след чистене то.след като я сглобих и запалих имаше лека промяна на бензин,а на газ направо полудя,не държеше обороти.аз съм с обикновенна агу,малко играчка и се оправи.Минах 110 км ,част градско и мисля че има ефект.на газ почва да не падат оборотите под чертичка 3 ,не играят при изключване от скорост.Колата харчи масло 2 кила на 10км,за информация.Ако знаех какво е щях да го направя преди 5 години. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2868 #9 Отговорено 13 Февруари, 2023 С този голям разход на масло, ще трябва да го чистиш през няколко месеца... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #10 Отговорено 13 Февруари, 2023 Е не на всички сивици двигатели са като твоя. всъщност на 70 процента хонди на тези години харчат масло.но това е друга тема.аз повече няма да чистя.извода е че на Стара кола кола трябва яка профилактика,за всичко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове