Jump to content
Cyreon

Одрасквания и ужилвания при маневри и паркиране

Recommended Posts

Малко комично-драматична тема, в която няма конкретни сериозни въпроси, а просто споделяне на личен опит, затова я поставям в офтопика. За 20+ години шофьорлък с радост споделям, че нямам катастрофи и инциденти на пътя. Дано така да продължава занапред, защото най-важното е да пристигаме живи и здрави. Има обаче нещо, което като мракобесен тъмен облак винаги е тегнело над шоферската ми гордост и това са одраскванията и ужилванията при маневри. Значи колкото са ми годините зад волана, сигурно толкова са ми и одраскванията. Дали е защото габаритите на Акорда са по-големи, дали е заради това, че нямам сензори и пищялки (парктроник), не знам. Имам само камера за задно. Преди Хондата и други коли съм карал и там съм имал същия проблем. Уж внимателно гледам и в огледалата, и настрани и все нещо някъде закача или остъргва. Оня ден в Крайова, паркирам напред между две коли. Ама има достатъчно мегдан. Муцуната влезе съвсем нормално и почти се готвя да спирам и една мамалига вика силно: "Ну, ну!" Брей, викам си: "Какво ли се разкрещя тоя?" Слизам и гледам - опряла съвсем леко в другата кола. Да кажеш, че не съм гледал, гледал съм. Да кажеш, че не съм внимавал, внимавах. Много ме хвана яд на мен си. :( Един приятел допълнително ме намачка: "Еее, маневрите не ги ли умееш, никакъв шофер не си." Направо се замислям някъде курс по маневриране и паркиране да изкарвам. Сега пак ще трябва да ходя при чичо Стоян Котарака бояджията да я маца и спрейосва. От друга страна, двора ми е хипер тесен и много хора, които са ми гостували не се хващат да паркират сами, защото ги е страх. Дори получавам от тях комплименти, викат: "Чуваш ги работите! Като турски тираджия майсторски си усвоил всяка тънкост при паркирането." :D Викам им: "Ами славен опит имам, колко коли съм издрал, затова съм такъв майстор!" :lol:

Пък по улиците постоянно гледам надрани коли, най вече отпред и отзад по броните. Като бях в Сицилия, сигурно 80 процента от колите бяха с надраскани. Там карат едни малки жабки, защото уличките по големите им градове са супер тесни. 

Та не знам дали нещата опират до човека, до концентрацията и вниманието, до габаритите на автомобила, до нивото на оборудване с цел паркиране, до свободните пространства отпред, отзад и отстрани. А може би е многофакторно и зависи от всички изброени по-горе параметри. Много ще се успокоя, ако знам, че не съм единствения карък с подобни премеждия. Следващата ми кола, живот и здраве, ще е самопаркираща се. Дотогава броя месеците до следващото одраскване. :worthy: :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко, и аз съм така.

Паркирам отговорно, но всеки от Акордите си съм жулвал по веднъж, но не защото не внимавам, или не умея, а от недоглеждане че има колчета. На 6-така охлузих веждата на задния калник в пласмасово, а на седмото комби десният праг в една ниска и бетонно. Просто не ги бях видял. :(

Жулвал съм и джантите им в бордюра, докато в началото свикна колко навътре са от борда на колата при гледане в дясното огледало.

Но не мисля че тез тегоби са от размера на колата (той е непроменлив и човек го научава), а по-скоро от моментната кондиция на водача, която е "плаваща" според много фактори.

Разбира се, ако е по-малка, по-лесно и се намира място и Сивика никога не съм "ощетявал", но и Ледженда (който има камера и пищялки) още не съм - просто с него не се тикам на места по - малки от 3х7 метра. 10 квадрата движимо имущество най-лесно ги паркирам странично на заден, а и дясното огледало се самонавежда. За предна ми е по-трудно и избягвам да рискувам.

Самопаркирането леко ме съмнява, но е модна екстра, заради която почти всички марки минаха на електроусилвател на волана, което е :sick1: но пък пестяла гориво. :)

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, всички имаме паркинг щети, но може би не чак толкова много. Тук играят роля две неща:

- Функционалното пространствено възприятие, по-точно начинът, по-който човек се ориентира спрямо движещи се обекти. В случая: да можеш в движение да определяш правилната траектория.

- Обща и фина моторика/зрително-моторна координация: координирани движения, с които да насочваш автомобила в правилната траектория.

И двете не са еднакво дадени и развити у всички хора. Но, разбира се, винаги подлежат на трениране и усъвършенстване.

 

И едно проучване по въпроса: Where_When_and_How_Well_People_Park

 

Редактирано от note
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ние, професионалистите, паркираме така

Resizer_16610852724903.thumb.jpeg.920c5d1dc8386cdb88ed37bc02ba6b24.jpeg

 

До мястото за паркиране стигаме така

Resizer_16610853301489.thumb.jpeg.34fa36a570926a0ed7787b0cfe7b6809.jpeg Resizer_16610853074567.thumb.jpeg.1903b30b449f3a9fb3e12e73f44f7cfc.jpeg Resizer_16610852938295.thumb.jpeg.623e14dad4fa17b8aa0b3bfb5689a6c5.jpeg

 

Обаче и на нас, понякога, ни се случва това

Resizer_16610852364291.thumb.jpeg.63b3b5a27ee63b22e324b7207bf87b97.jpeg

 

Перфектни шофьори няма.

Никога не е късно да станеш за резил.

Аз предпочитам на тесни места да паркирам назад. Така ми е по-лесно да навра МПС-то без щети.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това писах, но мнозина не вярват че назад е по-лесно, заради управляемия мост. Не случайно на мотокарите управляем е задният.

А кат се сетя като се качих пак на камион, къ ма беше страх да не ударя огледалото в насрещните тирове. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боядисаха одрасканото, стана ок, но имаме проблем в разминаването на боята. Новобоядисаната задна лява врата седи по-тъмна от останалите детайли. Което е очаквано и нормално. Получих доста странна препоръка от самия бояджия, да съм я оставел един месец на слънце, че да избелеела. Не знам колко би помогнало това. Четох, че в други държави, бояджията първо оценявал с колко процента била избеляла оригиналната боя и после преценявал как да промени нюанса на новата, за да съвпаднат. Нещо, което в БГ не мисля, че някой би се занимавал. Та някой ако е боядисвал така отделен детайл и е имало несъвпадение на цветовете, нека сподели имало ли е нещо, което е помогнало в случая.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

    Така те съветва, защото не му се занимава.  Прави боята по кода и каквото стане.Преди време правих кола в Маринка- част от двете врати с преливка. Момчето ми каза ,че три пъти е ходил да преправят боята в магазина ,че се получавала разлика. Накрая беше я докарал едно към едно. 

  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не им се занимава, да. Ако случайно не си загубил координатите на това момче в Маринка, прати ми ги, моля те на лично. Ще оправяме сега на майстора грешките. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...