nedyalkov 13 #1 Публикувано 15 Август, 2022 Здравейте, колеги. Колата е Хонда Акорд 2.4 Екзекютив, фейслифт. Имам странен проблем от няколко седмици с бръмчене - жужене, когато колата е загряла и оборотите паднат до мин. на място. Преди 2 седмици ми смениха обтегача на пистовия ремък, защото се предполагаше, че проблема идва от там, но след смяната проблемът си остана. Сутрин като запаля и тръгна първоначално всичко е наред и колата е тиха. Като мина 2-3 километра и щом спра да чакам на някой светофар и се получава досадно бръмчене вътре в купето. Като покарам още малко и пак спра на място, бръмченето го няма, после пак се появява за малко и след това при престой изчезва. След работа като си тръгна се случва по-рядко да го има това бръмчене при престой или е много слабо осезаемо. Според сервиза, където ми поддържат колата вероятно имам поомекнал тампон и от там се получават вибрации и леко дразнещо бръмчене в купето. Тампоните, обаче са 4-ри маслени и трудно може да се хване, кой е виновника ако не е протекъл. Някой дали е имал подобен проблем и как го е решил, защото няма как да сменям тампони по 450 лв брой докато се уцели, кой е вероятния виновник? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1243 #2 Отговорено 15 Август, 2022 Колегите споменават за проблем с топлинният щит на гърнето до катализатора, прогаря и прави това нещо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #3 Отговорено 15 Август, 2022 Ти си тръгнал по пътя на повечето БГ майстори- сменяме наред докато се оправи ... и да не е от това, поне ще знаеш, че е ново. Демек никаква диагностика и когато е сигурно, тогава смяна... Та ролка/обтегач лесно се открива- 0.5м дървена/метална пръчка опряна в ухото и с другия край допираш подозрителни места. За ролката/обтегача, в центъра или нещо невъртящо се... Добре, че са скъпи тампоните, та не си приложил веднага същата тактика -смяна, докато се оправи. В един друг форум, колега, който много години работи в сервиз в САЩ, каза, че такова нещо там няма- ако направи грешна диагностика и смени нещо, което не е трябвало е за сметка на механика, плаща го... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #4 Отговорено 16 Август, 2022 (Редактирано) @Митко Йотов Дали може малко повече информация какво трябва да се провери в този случай? Бръмченето или жуженето, което се получава от време на време е с тъп звук, не е звънчащо или с акустика, така че не ми се струва да идва от изпускателната система, но знам ли. @JapCar Обтегача в действителност беше доста омекнал и се виждаше, че играе, когато колата е на място и двигателя работи на ниски обороти. Сервизът е Омбре и бих казал, че си разбират от работата и обичайно не ми вземат пари за нещо, което не е наложително да се сменя. Та питането ми е ако все пак някой от тампоните е за смяна има ли начин да се разбере, кой е точно преди да е протекъл, което може да се случи и след няколко години? Редактирано 16 Август, 2022 от nedyalkov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #5 Отговорено 16 Август, 2022 ОК, щом видимо е бил за смяна..., мислех, че сменяш заради подозрителния звук... Дори не знам , какви са тези маслени тампони...? Мислех, че са си гумени, само предния май е пневматичен с въздух... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1243 #6 Отговорено 16 Август, 2022 Потърсих но не намерих, колегите със седма споделяха преди време за подобно нещо на гърнето до катализатора или май на самият катализатор не си спомням вече. Горният слой ламарина изгнива и се разлепя та от там се получаваха някакви такива странни шумове на празен ход. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6062 #7 Отговорено 16 Август, 2022 Някой да удари няколко пъти с юмрук отдолу по катализатора и ако дрънчи, ти слушай отвътре дали звукът е аналогичен? Дрънчи ли - не отлагай смяната - питата се троши и пълни назад генерацията, и шлайфа цилиндрине. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #8 Отговорено 16 Август, 2022 За назад, ОК, ама какво/как шлайфа...? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6062 #9 Отговорено 16 Август, 2022 В кой момент са атворени едновременно 4-те клапана? Не искам темата да се отклонява в друга посока. Авторът и "да приеме на доверие" че с натрошен катализатор не се кара. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 446 #10 Отговорено 17 Август, 2022 Преди 8 часа, ceco_accord написа: В кой момент са атворени едновременно 4-те клапана? Не искам темата да се отклонява в друга посока. Авторът и "да приеме на доверие" че с натрошен катализатор не се кара. Като не искаш да отива в друга посока, то недей хвърля неясни твърдения ей така. Шлайфат цилиндри тия с катализаторите до главата, сиреч такива като твоята басня. С натрошен катализатор не се кара, това е вярно, но е малко пресилена апокалиптичната прогноза за к24-ката. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6062 #11 Отговорено 17 Август, 2022 (Редактирано) Ако разстоянието е фактор, значи има резон в думите ти, а и да, на "бясната" са по-близо. На Акорд 6, който имах и му се раздрънча катализатора, (чието място е аналогично на 7-мия) го смених и не дочаках да установя ще създаде ли ядове и напред. Теорията си е теория, но "вързах попа - да е мирно селото". Но "да не слагам каруцата пред коня" - звукът може да е съвсем от друго. Редактирано 17 Август, 2022 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #12 Отговорено 18 Август, 2022 Дали все пак някой може да ме насочи има ли начин да се хване кой тампон на двигателя е за смяна ако все още не е протекъл? Все повече се убеждавам, че това е причината за бръмченето вътре в купето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове