Jump to content
M.T.92

Legend 2006, P0157 + check engine

Recommended Posts

Привет,

 

От 2 дни ми светва check engine, в диагностиката излиза грешка P0157.

 

Имате ли опит с грешка P0157  и какъв беше вашият случай?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм имал такъв проблем, но първо огледай как е генерацията и дали някъде не изпуска?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 14 часа, ceco_accord написа:

Не съм имал такъв проблем, но първо огледай как е генерацията и дали някъде не изпуска?

Не знаех, че е възможно да е и от това. Чува се, че има някъде дупчица ... ще я видя днес. :worthy:
Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като я запушиш, ще спре да лъже сондата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навремето (БаСи, как звучи, одъртях), в пункта за ГТП, ако дойде кола, чиято генерация изпуска, изобще не правехме тест на газовете. Отстранява се проблема и тогава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не бива да се отлага, щото компа ще обяви сензора за лъжец и ще го игнорира с други мерки и последици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P0157 Front Secondary Heated Oxygen Sensor (Secondary HO2S) (Bank 2, Sensor 2)

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За да не отварям нова тема. Гледам че вече има такава и зададен въпросът мисля да пиша в нея. На мен ми светна същата грешка но след като правих реглаж на клапани и мисля че се дължи на това че олях с антифриз, точно под дроселовата клапа и най-вероятно дават на късо някой кабели. Грешката не  излиза веднага а след няколко паления и карания на автомобила и закачена на диагностиката отчита

Р0157
Current


HO2S S2 Voltage Low

От тук става ясно че става въпрос за втория сензор след катализатора който се намира в предната част. Вече два пъти промивам с брейк клинър всички букси които съм разкачил и мястото което съм полял с антифриз след това контактен спрей. Дайте някакви насоки Какво трябва да замервам в буксата например защото си мисля че сензорът трябва да е здрав а причината за тази грешка съм аз. Правих някакви замервания с мултицет но вече не помня стойностите но ми се струва че нещо се губи маса и оттам дава грешка. С нещо ако се сетите да помагате. Последно вчера пак разглобявах чистих и пръсках и следователно след разкачане на акумулатора я няма грешката но предполагам че ще светне скоро пак.

Редактирано от itsone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сдобих се с процедурата за проверка и отстраняване на проблема. ако пак светне, ще следвам нея. Имам Ръководство за ремонт на Легенд и всякакви подробности за него. Ако смятате че е полезно и трябва на някой, мога да го прикача за теглене но се маунтва  даймън тоолс и се гледа през браузер.

Untitled-2.jpg

 

Редактирано от itsone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Подкрепям мнението, че ти при предходните операции си "подтикнал" колата до грешката, без вина разбира се. Ламбдата е 4-пина, което значи в масовия случай 2 пина за подгрев и 2 за стойности към PCM (1 към PCM и 1 маса). Следвайки логиката от процедурата се прави на "загрят двигател" стъпки 20 и 26, което следва да елиминира подгревната част на ламбдата и раглежда случая само на изходните данни към PCM. Двата еднакви проводника (би трябвало да са бели, ако гледам правилната схема pin 3,4) са подгревните, другите 2 (pin 1,2) са обекта на наблюдение. Предположението ми е, че pin 2 или жълто/зелен (който отива в PCM) някъде е оголен и отива преждевременно към маса и окъсява сигнала преди PCM, а от там "voltage low". Проследи кабелите и ги огледай да няма протрито и дали не биха могли да контактуват към маса някъде (навсякъде :D). За да мериш трябва да разкачиш конектора на PCM-a най-добре с тестова лампа - единия край на VBAT+ другия в конектора от към PCM (разкачен) посока pin 1 на ламбдата - ако светне, там ти е проблема проследяваш кабела и го поправяш (това е описано в стъпка 11 но откъм ламбдата), ако не стане от първия път пробваш с подръпване на кабелите (елиминираш "случайността") за мен лично варианта с тестовата лампа е по-добър от мултицет, защото "натоварваш веригата". Вариант 2, при добро желание и тънки ръчички, е да размениш ламбдите с тази от задния колектор, на нея ако са и здрави кабелите би трябвало да не даде на късо и няма грешки, но трябва да си сигурен в подредбата на пиновете в буксата да са идентични (на схема изглежда така, но знае ли човек) за да не стане по-голям фаул.  

 

Насреща сме, Успех и чакаме резултати ;)

image.png

image.png

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за отзивите и за най-изчерпателния отговор на @vefcha Надявам се да не ми се налага цялата процедура. Последно по великденските празници пак бях разглобил и сигурно за трети път измих с брейк клинър всички букси наоколо и самото място и всички кабелаци. Оттогава насам вече няколко дена карам и лампата не е светвала. Надявам се че проблемът  е решен. Точно там където е попаднал антифриза има купища кабели и много маси. За момента се радвам че не се налага да разпердушиня всичко. @Митко Йотов Благодаря за видеото. Това беше първото което направих да проверя видео материалите. И чак след всички разглобявания и ядове намерих схемата но май няма да се наложи да я ползвам. Още веднъж благодаря. Рядко влизам тук защото се чувствам малко безполезен но понякога се налага да извършваме ремонти сами и по-точно за това е форумът да си бъдем полезни. Благодаря! Ако смятате че ще бъде полезно да кача ръководството което е над 350 MB и има много Полезна информация и процедури за Legend. Честно казано не помня Откъде се сдобих с него. Научих се за пръв път на тази кола сам да си регулирам клапаните и мисля че се получи доста добре. Научих се и да сменя сам ангренажа което предстои скоро. Искам да се справям сам с всичко което е по силите ми за тази кола защото когато отида при майстор я гледат като новооткритие и не знаят нищо за нея. Точно затова Реших аз да се науча и занимавам с нея.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, антифриза не е безопасен. На скоро сменях опорния тампон (този с вакума) и забелязах на едно място сериозно окисляване точно под кранчето за точене на антифриза от радиатора. преди няколко години сменях антифриза и не почистих добре със суха кърпа мястото където леко оливаше и и сега при разглобяването на перките на радиаторите видях какво е причинил. Та антифриза си е доста сериозен химикал и е способен да окисли всичко що е метал, кабел и други сплави. Мисълта ми е, че трябва да се внимава с него къде попада защото причинява точно такива проблеми като твоя колега. Има спрей за почистване при работа с антифриз и масло, летлив е и веднага след използване се изпарява, след това пръскаш с контакт спрей и те така.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно по Великден разкачих всички букси наоколо и къде що имаше кабелаци съм измил с брейк клинър направо наводних навсякъде. Оставих го да съхне два-три часа понеже имаше направо локви и след това сглобих всичко по местата. Оттогава лампата не е светвала повече. Значи майката му е яка баня 😁

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...