Jump to content
JapCar

Вентилация

Recommended Posts

Върнах се в Англия и половин година не бях карал Акорда, та съм го позабравил, там карах друга кола... :) 

Забравил съм как се процедираше, ако не искам да работи климатроника, а само насрещен външен въздух или подсилен само с вентилатора, без да се пуска компресора? Т.е. избирам през кои дюзи да духа, което се показва на дисплея, достатъчно ли е да влиза външен, насрещен въздух от скоростта или трябва да се пусне и вентилатора? Той май не може да се пуска самостоятелно....

Акорда е от профила ми, без навигация...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Оснавяш го на външна циркулация, пускаш климатроника да поработи на auto докато задуха студено и после: A/C off.

Ако имаш шибедах, открехни го малко нагоре (не назад) и подналягането в тази зона ще дърпа въздух от купето и съответно през вентилацията ще влиза много повече свеж такъв от решетките зад капака и ще минава през охладителя на климатроника.

Но в голяма жега ефектът не е дълготраен, както и потокът отслабва при скорост под 80 км/ч.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и предполагах, че е предвидено да работи само с климатроника..., което е тъпо. 

Като направя A/C off, какво става с вентилатора, май няма начин да регулирам скоростта му...?

Имам шибидах, имаш предвид вдигнат само задния край? То май предния не може, само назад докрай..., забравил съм.

Тук над 80км май само на магистрала може, за това и не съм забелязал да влиза свеж въздух като на други коли... Извънградско ограничението е 60 мили, но има завои и не може да се поддържа постоянно, а през населените места 30-40 (из кварталите и 20). На магистрала е 70... (за км X1.6)

Тук настанаха невиждани жеги, (днес 36гр :) ) та ще използвам климатика, но въпросът ми беше за друго време, да се използва вентилацията като кола без климатик, ама излиза, че не може да се имитира напълно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне си имаш климатик, моя не работи и все не стигам да го оправя.

Тааа затова винаги си карам на A/C OFF. Все си мисля, че посоката на духане и вентилатора не се влияят от това, че е A/C OFF. Акорда е същия, '07-ма, ама дизел.

Тия дни ще си поиграя и ще докладвам. Разминаваме се със съпругата ми, тя нощна, аз дневна и не мога да докопам колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, JapCar написа:

 да се използва вентилацията като кола без климатик, ама излиза, че не може да се имитира напълно...

Може бре!

Минаваш на мануал, настройваш си от кои духалки да минава, настройваш скорост на вентилатора и после спираш компресора. Духалките и вентилатора остават включени. Ти не спираш така системата, а само гасиш компресора и съответно няма циркулация на фреона, за да охлажда питата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо ми се мота, че беше обратно - първо A/C OFF и тогава ръчна настройка. Може и да греша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 46 минути, ceco_accord написа:

Може бре!

Минаваш на мануал, настройваш си от кои духалки да минава, настройваш скорост на вентилатора и после спираш компресора. 

Ще експериментирам... Преди мислех да сложа светодиод на таблото, свързан паралелно на компресора, да виждам ясно кога се включва/ изключва (реално, не кога е разрешено да се включва, което показва на дисплея).

От пръв поглед ми се видя, че не лесно достъпно/ видимо къде да го включа. 

Сега си мисля, че по- лесно е да намеря кое реле го включва и от там...  Знаеш ли  (или някой друг), кое/ къде е това реле?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не съм ровил.

А по питанката ти за естествената вентилация:

Вдясно от бутона за вкл. на аудиото имаш копче А/С. То вкл и изкл само компресора. До него са ти избор на духалки, а от другата страна скоростите на вентилатора. Това са ръчните настройки, а при спрян вентилатор потокът на вентилацията зависи от скоростта на колата.

Това А/С съм го ползвал и за кратко спиране при изпреварване - коневете понякога не стигат, въпреки че мощността на 2.4 мотора е колкото на Ферари Дино. :)

IMG_5380.JPG

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, ceco_accord написа:

Не съм ровил.

А по питанката ти за естествената вентилация

Бутоните са надписани и са ясни, по- скоро реда на оперирането...

Включвам на Auto, задавам някакви температури, изключвам компресора от AC , което би трябвало да е ръчен режим и регулирам оборотите...

За мощността- моята е 2.0 и въпреки, че е 155кс усещането е доста по- зле от 140кс на дизеловата, заради въртящия момент... Слабичка си е и за това може би няма 6-та скорост...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щях да пиша (поиграх си с настройките), ама видях, че си без навигация и може да не е същото като при мен.

Дай снимка на включен екран, за да видя, какво показва.

 

Само за протокола - при мен, въздухът, който влиза през всички духалки минава през радиатора на парното. Не мога да вкарам свеж студен въздух директно отвън.

Мисълта ми е - когато температурата е настроена на минимум кранчето на парното е затворено. Обаче, мисля си, че има вероятност радиаторчето на парното да е топло, т.е. да се загрява леко обратно през изходящия маркуч. Така че ...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Извинявайте, ако съм пропуснал нещо, че четох малко по диагонал.

 

Климатикът на Акорд 7 работи идентично при навигацията и обикновеното радио. Както и при фейс / преди фейс.

 

Доколкото разбрах, това, което авторът иска да направи, е да си променя ръчните настройки като изрично е изключил ползването на компресора. Много е лесно:

1. цъкаш Ауто

2. настройваш каквото искаш по настройките

3. Цъкаш A/C Off

 

Т.2 и т.3 могат да се изпълнят и в обратен ред, резултатът е еднакъв.

 

Ако пропуснеш т.2 , всичко остава в автоматичен режим освен ползването на компресора. Колата ще продължава да опитва да постигне зададената температура ползвайки външния или вътрешния въздух, парното (ако е нужно), посоката и силата на въздуха. Посоката и силата могат да се променят или оставят автоматични. Двете климатични зони също работят както и при Ауто.

 

Въздухът няма да се загрява от парното, ако температурата в купето е по-висока от зададената.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто трябва да се поекспериментира, за да се види какво може и дали е удовлетворително по принцип и в конкретни ситуации.

Единственото което не ме кефи е принудителната вътрешна вентилация - купето е изолирано и кислородът бързо свършва, дори да си сам.

Не я ползвам дори за първоначално и бързо стопляне в купето зиме. Пробвал съм я само в тунел - по обясними причини и от смрад пази.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При каране в града, вътрешната вентилация доста помага за по - доброто охлаждане на купето. Като вися по задръствания съм на вътрешна вентилация. Като карам извън града пускам да влиза въздух отвън. 

А относно контролирането на климатика - аз съм с навигация. Натискам копчето климатик да ми се визуализира на екрана, предполагам може и чрез бутона Авто. Тогава вече натискам бутона On от дисплея и после избирам посоката и силата. Предполагам, че не е задължително да е в този ред. Зимата пускам дисплея по същия начин. Настройвам посоката и силата от дисплея и за всеки случай натискам бутона Off от дисплея. Ако натисна бутона Off, който е под дисплея - всичко спира. И лято и зима в последствие се регулирам температурата. Преди няколко дни се коментира точно тази тема във фейсбук групата. Писаха на моя коментар, че зимата, като искам да духа топло, пак трябвало да включвам компресора 🤔 Не виждам логика но може и да е така. Не ги разбирам тия техники. Някой може ли да каже, дали е проблем, това че карам зимата без включен компресор? Или трябва да се допитам до специалист?

Редактирано от Г.Писаров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Pavel_Pavlov написа:

.

 

Доколкото разбрах, това, което авторът иска да направи, е да си променя ръчните настройки като изрично е изключил ползването на компресора. Много е лесно:

1. цъкаш Ауто

2. настройваш каквото искаш по настройките

3. Цъкаш A/C Of

Да, общо казано, все едно, че няма климатик..., т.е. без да е включен компресора.

- Да влиза насрещен въздух от скоростта, само за проветрение, да го усещаш в лицето... Колегата спомена, че чак над 80км.ч ще се усети и май е прав... (на други коли се чувства...)

- Да усилвам входящия поток, ако не е достатъчен при ниска скорост, със скоростите на вентилатора...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Г.Писаров написа:

Писаха на моя коментар, че зимата, като искам да духа топло, пак трябвало да включвам компресора.

Това е когато духа на предното стъкло, ако се изпотява, да го изсушава.

Понеже открай време имам голяма влага в купето и страхотно изпотяване на предно и задно стъкла, зимата слагам на обдухване на стъклото и компресора мисля, че тогава е включен. На другите положения, освен стъклото не знам, но и няма за какво да е включен...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както съм писал, моята е с навигация. Имам отделен бутон за обдухване/сушене/размразяване на предното стъкло. Знам, че като го натисна се включва и компресора. А иначе от коментара във фейсбук групата, разбирам че този начин на ползване през зимата, който съм описал не е правилен и предполагам води до проблеми. Питах какъв е проблема но не ми отговориха. Явно ще трябва да се допитам до някой майстор :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Г.Писаров написа:

. Питах какъв е проблема но не ми отговориха. Явно ще трябва да се допитам до някой майстор :)

Всички имат бутон за изсушаване на предното стъкло и е правилно точно тогава да работи компресора, защото външният въздух е влажен и минавайки през студения радиатор на климатика, влагата кондензира там, изтича и в купето/ на стъклото духа по-сух въздух. Мисля, че под 3-4гр, компресора не се включва, но това ще мога да проверя зимата..., сега ще сложа светодиод, от релето за компресора и ще ми показва кога компресора работи...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Пробвах вентилацията и става всякак... Нагласявам да духа примерно в лицето, увеличавам колкото искам вентилатора и си духа, при по-висока скорост, влиза някакъв външен въздух и без вентилатор...

Не знам защо, при изключено всичко, като натисна Auto, светва и бутона за въртене на вътрешния въздух. Като натисна този бутон да го изключа, изгасва и Auto... T.e. излиза, че не мога да ползвам Auto с външен въздух, мисля,че преди не е било така, или има връзка с това, че температурите бях намалил докрай LOW, заради пробите на компресора. Предполагам при вас не е така??

Освен всичко и друга греда- Взех да свързвам светодиод към релето, което пуска компресора, да виждам кога работи и изненадаа- компресорът не работи.

Почетох малко теми по въпроса в английския форум и установих, че не идва управляващ сигнал към релето. Възможните причини- липса на фреон или неизправен датчик (или контакт в куплунга му) на налягането на фреона. Датчика не го намерих, където го описват- пред радиатора, зад долната решетка. Извадих релето, на единия силов контакт има постоянен + и релето го подава на съединителя на компресора. Окъсявам двете клеми в гнездото на релето, съединителя си щрака. Както е с мостчето на мястото на релето (принудително пускане на компресора), запалих двг., включих AC -ON, започва да духа, но за 1 мин, не започна студено... Това означава, че вероятно датчика за налягане е изправен, но няма фреон. Възможно е, защото Ковид-ните 2 години ме блокираха в БГ и колата стоя в страшно влажен гараж. После за 2-3 месеца се върнах зимата и я покарах, но климатик не съм ползвал, само сушене на предното стъкло, но не сушеше бързо, значи компресорът и тогава не е работел, но не съм обърнал внимание, защото на дисплея си пише AC -ОН (ето защо е важна индикация, кога работи компресора)... След това отсъствах още половин година и сега констатирам...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде бях чел, че системата има самодиагностика и май става и с навигация и без... Опитах, при контакт, задържане на OFF бутона и в същото време 5 натискания на бутона за подгрев на огледала/зад. стъкло. След пускане на бутоните, ако има проблем, изкарва някакъв код или сегменти от две цифри, а май показваше разни температури, дтчици... При мен не показа проблем, но не съм сигурен дали така се процедира... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
2 hours ago, JapCar said:

Не знам защо, при изключено всичко, като натисна Auto, светва и бутона за въртене на вътрешния въздух. Като натисна този бутон да го изключа, изгасва и Auto... T.e. излиза, че не мога да ползвам Auto с външен въздух, мисля,че преди не е било така, или има връзка с това, че температурите бях намалил докрай LOW, заради пробите на компресора. Предполагам при вас не е така??

 

Ще опитам да обясня. Като включиш автоматичния режим, той контролира няколко неща, включително и рециркулацията на въздух (спирането на външен въздух). Когато температурата в купето е доста по-висока от зададената желана температура, автоматичният режим включва рециркулацията на въздух докато реалната се приближи до желаната. След това изключва рециркулацията. Ако по което и да е време докато си на Авто натиснеш бутона за рециркулация (дали за да я включиш, дали да я изключиш…), Авто режимът ще се изключи, защото ти ръчно задаваш настройка на рециркулацията. НО всички останали неща, които Авто режимът конртолира, остават автоматично регулирани до момента на ръчна промяна – посока на въздушната струя, сила, използване или изключване на компресора.

 

Относно проблема ти с неработещия компресор – много често срещано решение е смяна на релето на климатика. Някои хора дори го сменят превантивно на 2–3 години. Пробвай да започнеш оттам.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Pavel_Pavlov написа:

 

Авто режимът ще се изключи, защото ти ръчно задаваш настройка на рециркулацията. НО всички останали неща, които Авто режимът конртолира, остават автоматично регулирани до момента на ръчна промяна – посока на въздушната струя, сила, използване или изключване на компресора.

 

Относно проблема ти с неработещия компресор – много често срещано решение е смяна на релето на климатика. Някои хора дори го сменят превантивно на 2–3 години. Пробвай да започнеш оттам.

Значи поведението е било  нормално, защото съм задал най-ниската температура...

За релето, най ми е лесна диагностиката- Проверявам го с токоизправител, щрака си и затваря контактите на омметър. Освен това там има още 1-2 релета като него, та ако не разбирам от тия неща с размяна може да се установи, че е неизправно и чак тогава да се купува ново.

Описах, че съм го махнал и ръчно с мостче го имитирам и задействам компресора, но не духа студено..., значи вероятно няма фреон, за това дълго време без да се движи, вероятно уплътненията са изпуснали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, съвсем не видях, че си писал за релето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Pavel_Pavlov написа:

Извинявай, съвсем не видях, че си писал за релето.

Да, схемата за управление на съединителя на компресора чрез релето ми е известна, за това и правя проверки/експерименти. Тя е елементарна, но до релето не стига сигнал от ECU, което го изработва въз основа на датчика за налягане, други температурни датчици и бутоните за управление... Като няма фреон, няма и налягане и датчика не разрешава изпращането на сигнал към релето.

Нещо за самодиагностиката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заредиха ми  фреон и започна да духа студено 14гр през средните дюзи и макар, че твърдят, че е нормално между 10 и 15, на мен ми се струва, че трябва да е под 10гр...

Някой мерил ли е по някакъв повод, колко е температурата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, двама приятели са мерили на техните и температурата на място пада до под 5°. След смяна на климатичен радиатор.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, Pavel_Pavlov написа:

Да, двама приятели са мерили на техните и температурата на място пада до под 5°. След смяна на климатичен радиатор.

Ами радиаторът като е нов, той е чист, старите радиатори, ако са замърсени/задръстени, отдават по-малко...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Пак пробвах, климатика още работи, не е изпуснал за сега фреона, духа, макар и не толкова студено, аккто споменават други...

Пробвах светодиод от релето на компресора и става... Сега трябва да го вкарам в купето, за това два въпроса:

- От къде най-лесно да прекарам вътре тънка жица? Масата мога да хвана и отвътре, а може и две жици, ако няма удобно място.

- Има ли тема с обяснение, как се сваля панела около бутоните? 

 

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро гледах, беше коментирано от къде може да се вкара кабел. Не се сещам тук ли беше или във фейсбук групата. 

Та бяха коментирали, че има някакъв отвор в областа на педалите от където вкарват кабели в купето откъм коша без да се пробива допълнително. За другите неща не мога да дам отговор/съвет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, Г.Писаров написа:

Наскоро гледах, беше коментирано от къде може да се вкара кабел.

И аз не намирам тук, но ще пусна въпроса като отделна тема, защото тази е стара и никой не я гледа...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 7/19/2022 at 9:01 AM, Krasi-mir said:

Нещо ми се мота, че беше обратно - първо A/C OFF и тогава ръчна настройка. Може и да греша.

Точно така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...