Jump to content
Sign in to follow this  
HondaExplorer

Таблото стана дискотека...

Recommended Posts

Здравейте колеги, тъкмо похвалих акорда в една друга тема и днес ми натресе сериозен проблем. Както си карам и стана това на снимката! Започна да се чува свирене като от ремък и леко вдигна стрелката на температурата. Отварям капака ремъците здрави, а поставката под акумулатора пълна с течност вероятно киселина и сякаш е пръскал от отдушника. Какво да очаквам от тая гад?

IMAG2722.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Същата ситуация, ама на CR-V 2, със К20 двг - алтернатор. Беше преди много години и не на моето CR-V. Оказа се "блока", който командва зареждането.

Нямам представа, дали е възможно същото да се случи и на F20, ама можеш да провериш.

 

п.п. При този проблем CR-V-то влиза в авариен режим. При теб има ли го това?

Edited by Krasi-mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами чека не свети, скоростите си ги сменям ръчно? По късно ще меря заряда вероятно презарежда вече щом акуто е хвърлило течност. Интересно що се вдига температурата на двигателя или датчика грешно показва.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За температурата, не знам.

Жичкаджийството не ми е сила, ама има ли вероятност проблема с алтернатора (ако е той) да е&ава показанията на уреда за топлото?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз бих заложил на презареждане.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

След като престоя няколко часа запалих и отново лампите ту светваха, ту изгасваха. Свирещия звук от ремък го имаше и изведнъж изчезна, а лампите угаснаха. Прибрах се и замерих напрежението на работещ двигател, нямаше никакво зареждане. Подозирам че в алтернатора всичко вътре откъм четки е станало мармалад. Играх го тоя филм само, че със стартера който ми окъси акумулатора преди 2 години. Сега въпросът е защо при липса на зареждане не ми свети никаква предупредителна лампа на таблото???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом ремъка е свирел, значи алтернатора го е затормозвал и накрая се е предал. Като го смениш - огледай всички бушони.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 10 минути, HondaExplorer написа:

защо при липса на зареждане не ми свети никаква предупредителна лампа на таблото???

Защото всичко в момента се захранва от акумулатора. Когато се предаде и той, тогава ще ти светне лампата.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Не си прав. Тази лампа (изобразяваща акумулатор) индикира липса на зареждане, т.е. трябва да светне, когато има проблем с алтернатора.

А защо не свети, ако алтернатора не работи, е друг въпрос.

Edited by Terje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Напротив, прав е, според мен.

 

Колкото и да съм бос в електрониката, аз го разбирам така:

На снимката лампата свети, значи е проработила, когато се е появил проблема с алтернатора.

В момента, алтернатора все едно го няма.

Акумулаторът подава ток към цялата ел.система. Лампата на таблото явно не му е приоритет и затова не я е запалил. ;)

Може и да греша.

Edited by Krasi-mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

В упътването за 7-ма генерация (не вярвам за 6-та да е много по-различно) е написано следното:

image.thumb.png.b7d5da3a6b011ebf5b5bba458a9d891f.png

Т.е. това е сигнал, който означава, че зареждането не работи.

На предишната ми кола, когато алтернатора започна да здава багажа, тази лампа пресветваше - мъждукаше леко, докато накрая светна напълно. Тогава колата работи само на акумулатор и в зависимост от шофирането, може да изкара известно разстояние.

Няма никаква логика, лапмата да светне, когато акумулатора се изтощи, тя тогава колата така или иначе вече няма да работи, а още повече че различните лампи ще запонат да светят при пада на напрежението, което акумулатора дава.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Смених генератора с втора употреба и Акордът се върна към живот откъм токове. Можеше да опитам с рециклиране както направих със стартера преди време, но тук има вероятност проблемът да е и в регулатора, все пак пише Bosch на него, а не нещо на японски. Работата по смяната е малко пипкава заради пречещи тръби на компресора и една кофти гайка скрита под корпуса на алтернатора, но  на фона на смяната на гарнитурата на корпуса на витек клапана към главата, което правих последно си е направо забавление.

Edited by HondaExplorer
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...