Jump to content
z_chakarov

Honda CRV 2gen проблем със спирачки

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Видях, че имам заден спирачен маркуч за смяна и го смених.При смяната не е изтекла повече от 30-40грама течност, тъй като бях стиснал стария маркуч с пластмасови клещи.Сменихме го, обезвъздушихме спирачките и педала не е същия.При първото натискане педала потъва и чак на 2рото става както трябва да е. Почна се едно лудо обезвъздушаване. Прекарахме 2 литра течност и все е така.Като стисна маркуча ,който смених с клещи и натисна педала си е както преди , не потъва.Помислих,че маркуча е некачествен и може да се раздува и от там да идва проблема.Взех АТЕ и го смених отново.Пак същата история.Свалих задните водачи , почистих, смазах с медна грес и събрах.Видях,че накладките бяха останали малко,но не бяха стигнали още пластините за сигнализация.Смених и накладките.При смяната видях,че заден ляв апарат е блокирал, неможах да го прибера.Взех ремонтен комплект бутало с гумички и ги смених.Сега ситуацията е следната.При незапалена кола първото натискане педала пропада, но не много.При 2ро натискане вече е ОК.При каране просто първото натискане хващат спирачките , но постепенно педала потъва и е кофти.

 

Дайте съвети.Проблема е явно в задно дясно колело, тъй като го стисна с клещи маркуча към него и педала си се държи както преди. Евентуално проблем в ABS ? Спирачната помпа я изключвам като вариант , тъй като тя захранва ABS-а и от него вече се разпределят тръбите към колелата,( но може и да греша). 

 

Да ходя да търся обезвъздушаване с машина? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с машина но според мен някоя от помпите е тръгнала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя помпата е една.От нея излизат 2 тръби ,който отиват в АБС . Евентуално предна и задна линия не съм търсил схема.От АБСа тръгват 4 тръби към колелата. Интересното в случая, като изолирам задно дясно колело и проблема изчезва.А като изолирам лявото проблема не изчезва.Проблема е в задно дясно колело,но се пита точно къде ... Буталото на апарата си се движи нормално,водачи гресирани,нови накладки,нов маркуч...

 

Остава варианта да си взема една капачка да и сложа вентил и да си направя съд, да я обезвъздуша под налягане да речем 0.5-1атм , че тука не мога да намеря машина за обезвъздушаване.Има , но нямат накрайници.Само за европейски автомобили.

Редактирано от z_chakarov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От опит мога да кажа, че със спирачките, се работи винаги в комплект. Не можеш само едните накладки да смениш или само един маркуч. Тъй като новите части ще работят различно от старите. Другите маркучи вече не са еластични като новия. Заради едните накладки цилиндърчетата работят с различен ход.  Реда за обезвъздушаване според Honda e 1. Предно ляво 2. Предно дясно 3. Задно дясно 4. Задно ляво. Трябва непрекъснато да се следи нивото на течността в казанчето, там не трябва да се оставя под минимума. Медна грес се слага на външната част на накладките, не на водачите. За тях има друга грес- силиконова, високо-температирна,  не на петролна основа. Трябва да си сигурен при смяната на буталото и гумичката, че гумичката е правилно сложена! Това е тънкост и има специфика там. Успех и бъдете здрав!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавка към споменатото от колегата над мен. Това с ревизирането се прави също по двойки. Като ревизираш заден ляв апарат, трябва да ревизираш и заден десен. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накладките са сменени задни комплект. Апарата десния се движи леко буталото, левия съм му сменил гумички и бутало, на доста апарати съм сменял. Няма течове от никъде. Обезвъздушил съм по ръководството от най-близко към най-далечно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://omanual.ru/Honda/CR-V/2/R00/HTML/00/S9A2E00D14300000000LBRT00.HTML

1118828240_.thumb.png.a44a273d970e003c1e0b902a460d6828.png

Това е реда  за обезвъздушаване по твоето ръководство,има и как се проверява помпата описано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реда за обезвъздушаване ми е пределно ясен ,чел съм ръководствата. Двете тръби,който излизат от помпата за предна и задна линия ли са ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При второто натискане потъва ли педала? Провери какво е разстоянието между накладките и диска преди натискане на педала? А спира ли самото колело, веднага след първото натискане на педала?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не , при второто не потъва. При първото натискане не хваща добре задно дясно.

 

При първо натискане потъва, но не чак до долу.Второто е ОК.Ако натисна 1 път и изчакам 10на секунди и натисна пак - потъва.

Редактирано от z_chakarov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам съмнение, че прекалено много се отваря апарата и затова при първото натискане потъва педала.

Да разбирам, че си сменил маркуча на дясното колело, а ти е бил блокирал левия апарат?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , точно така.Като сменях накладките , левия не можах да го прибера.Свалих го и го обслужих.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задния ляв апарат си ремонтирал а при десния заден проблем,може той да задържа по-бавно отваря.

Тоест двата не действат еднакво,може тук да е разковничето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери как работи задния десен апарат при натискане на педала. Предполагам, че преди смяната на маркуча изобщо не е работил, а сега по някаква причина се отваря прекалено много при покой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пра смяна на греста като се слагат маншоните на водачите влиза въздух и те стават като пружини като ги свиеш трябва да излезе въздуха.

Ако не излезе трябва принудително да го изкараш.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 42 минути, Terje написа:

Провери как работи задния десен апарат при натискане на педала. Предполагам, че преди смяната на маркуча изобщо не е работил, а сега по някаква причина се отваря прекалено много при покой.

 

Искаш да кажеш,че се прибира много?Направи ми впечатление ,че като свалях десния апарат си излиза съвсем спокойно.Обикновенно искат помагане с отверка ако не напънеш да прибереш буталото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това би обяснило защо потъва педала и защо при първото натискане не спира задното дясно колело.

Буталото на този апарат лесно ли се движеше?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При десен волан пак ли е същата последователността на обезвъздушаването

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.02.2022 г. at 16:16, z_chakarov написа:

.......Интересното в случая, като изолирам задно дясно колело и проблема изчезва.....

.......Буталото на апарата си се движи нормално,водачи гресирани,нови накладки,нов маркуч...

 

Оплескал си нещо: евентуално при смяната на маркуча, или си набил много грес на водачите. Може и пробката за обезвъздушаване да не държи както трябва и да смуче въздух от там (нищо че не виждаш течове).

Търси причината в това колело където си сменявал маркуча.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буталото се движи лесно.При смяната на маркуча не съм гресирал водачите.Всичките неща,който направих са след това.Ще обслужа и десния апарат другата седмица и ще видим резултата.

 

До колегата,който питаше за десния волан почваш от дясното.Принципа е от най-близкото към най-далечното колело.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо се обърках.... 

Нали десния апарат е бил блокирал и си го раздвижил, гресирал водачите и сега всичко се движи както трябва? Какво ще му ревизираш пак? 

Я по-добре вземи и смени и на това колело маркуч (така и така ще разглобяваш) и после го обезвъздуши (ама хубаво) само това колело и виж резултата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, прочети по-горе: сменил е маркуч на дясно колело и при смяната на накладките е установил, че буталото на левия апарат е блокирало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.02.2022 г. at 16:16, z_chakarov написа:

Проблема е в задно дясно колело,но се пита точно къде ... Буталото на апарата си се движи нормално,водачи гресирани,нови накладки,нов маркуч...

Ми това не съм го написал аз. 

Щом буталото си се движи нормално, гресирал е водачите, сменил е накладки и маркуч - какво ще му обслужва повече? Буталцето и уплътнението евентуално (ако иска) , но не виждам признаци - но казва ли ти някой, може пък да се получат нещата. Аз, първо бих сменил и другия маркуч - но това си е мое виждане. 

Сигурен съм, че е прекалил с греста на водачите и вакума който се получава там го ебава. 

Също, на един от водачите, във вътрешния край, трябва да има и един плосък гумен О пръстен, който също може да дава проблем, ако е повреден (раздут, омекнал, закъсан и т. н.) 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като смених маркуча не бях пипал нищо.Смених го, обезвъздуших колелото и педала се промени.Гресиране на водачи,обслужване на другия апарат и накладките са след това.Дори както писах смених маркуча отново, но с АТЕ.Да не би там да е проблема.Имам маркуч и за другия край ще го сменя и него.Първо другата седмица ще сваля да видя как се държи апарата.

 

Питах дали някой знае двете тръби,който излизат от помпата дали едната е за задна другата за предна линия?Евентуално да премеря какво налягане правят и да изключа помпата като заподозрян виновник.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,за всеки случай хвърли едно око и на ABS модула. От старата спирачна течност му блокират клапанчета и от там не пуска към задните апарати. Моят случай беше такъв. Смених го с друг втора ръка и всичко се оправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...