Jump to content
Sign in to follow this  
kvd74

Ремонт на делко /лагер и семеринг/ D15Z8

Recommended Posts

Привет на всички,

Свалих делкото за смяна на семеринга, поради теч, но мисля и лагера да сменя, тъй като падна голяма занимавка с избиването на щифта на куплунга от оста, и не ми се иска пак да ми се случва.:D Набили 4мм. щифт в 3,8мм. отвор, да не се чуди никой защо не излиза.

Лагера върти леко, но се чува сякаш топчетата са без сепаратор и се удрят едно в друго. Когато го завъртя в хоризонтално положение не се чуват.

Та, някой да е сменял и да знае как се избива зъбното колело от оста на делкото, което пречи за излизането на лагера?

IMG_20211108_141129.jpg

IMG_20211108_141108.jpg

IMG_20211108_140702.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вероятно на преса. Но вероятността да си отвориш още работа нараства. Според изключително скромния ми опит и мнение. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Живо ме интересува тази тема.И аз съм д15 з8 и моето делко тече,не много.но омазнява маркуча под  него .от къде взе семеринг?.какъв размер?.снимай всичко.ще държим връзка.малко останахме с тази Хонди .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 9 часа, dragob написа:

Живо ме интересува тази тема.И аз съм д15 з8 и моето делко тече,не много.но омазнява маркуча под  него .от къде взе семеринг?.какъв размер?.снимай всичко. 

Off Topic

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера събрах делкото и колата запали от раз. Лагера само го купих и остана несменен, струва 6лв. NSK, полско производство, №6201, размери 32/12/ L=10.

Семеринга стария е 12,5/22/6,5, новия е Кортеко 12/22/5 , купен от търговците на части. Тъй като не се знаеше точния външен размер, взех и един на 12,5/22,5/6, така, че на който му трябва го подарявам. 

Говорих и си писах с трима майстори за смяната на лагера. Единия писа че няма представа и не е ремонтирал такова нещо. Другия беше правил точно такъв ремонт на такова делко, със смяна на лагер и семеринг преди година и половина, но не си спомня как го е сменил точно. Третия предположи че е набито зъбното колело с нагряване и предложи да не се занимавам с лагера. Така и стана.

Проклетия щифт на куплунга влезе по-лесно от избиването, до половината със стискане с клещи "гарга", после на менгеме.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има ли нещо особено при смяната?имам някакви части от делко,ако някой му трябва нещо за проба да се обажда.лагер няма да сменявам.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма, само щифта е проблема.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Относно лагера, най-вероятно се избиват гърбиците на преса, но не знам после как се позиционират и дали има някакъв канал/стъпало във вала. 

 

image.thumb.png.f385a3299b3ddb275f77bb33d86b910a.png Снимката е от грък, който е сменил лагера. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е едно доста информативно четиво по темата със снимки, но за друго делко - Honda Distributor - Bearing change

Все пак, може да е от полза на някой :) 

Edited by emod
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 18 часа, boiskii написа:

Относно лагера, най-вероятно се избиват гърбиците на преса, но не знам после как се позиционират и дали има някакъв канал/стъпало във вала. 

 

При моя вариант избиването на лагера е към зъбното колело, защото в обратната посока има 12,5мм. диаметър на оста, а лагера е 12мм. и няма да мине от там. 

Зъбното е набито 15мм. на оста, нищо, че с цялата цилиндрична част е 40-50мм. Отгоре има отвор, през който може да се вкара нещо до оста и да се пробва с чукане за се избие. Отвора е 4мм. и пробвах с 3,5мм., някаква метална ос, но се изкриви и се отказах. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...