kvd74 646 #1 Публикувано 8 Ноември, 2021 Привет на всички, Свалих делкото за смяна на семеринга, поради теч, но мисля и лагера да сменя, тъй като падна голяма занимавка с избиването на щифта на куплунга от оста, и не ми се иска пак да ми се случва. Набили 4мм. щифт в 3,8мм. отвор, да не се чуди никой защо не излиза. Лагера върти леко, но се чува сякаш топчетата са без сепаратор и се удрят едно в друго. Когато го завъртя в хоризонтално положение не се чуват. Та, някой да е сменял и да знае как се избива зъбното колело от оста на делкото, което пречи за излизането на лагера? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 116 #2 Отговорено 8 Ноември, 2021 Вероятно на преса. Но вероятността да си отвориш още работа нараства. Според изключително скромния ми опит и мнение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #3 Отговорено 8 Ноември, 2021 Живо ме интересува тази тема.И аз съм д15 з8 и моето делко тече,не много.но омазнява маркуча под него .от къде взе семеринг?.какъв размер?.снимай всичко.ще държим връзка.малко останахме с тази Хонди . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 116 #4 Отговорено 9 Ноември, 2021 Преди 9 часа, dragob написа: Живо ме интересува тази тема.И аз съм д15 з8 и моето делко тече,не много.но омазнява маркуча под него .от къде взе семеринг?.какъв размер?.снимай всичко. Off Topic Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #5 Отговорено 9 Ноември, 2021 Вчера събрах делкото и колата запали от раз. Лагера само го купих и остана несменен, струва 6лв. NSK, полско производство, №6201, размери 32/12/ L=10. Семеринга стария е 12,5/22/6,5, новия е Кортеко 12/22/5 , купен от търговците на части. Тъй като не се знаеше точния външен размер, взех и един на 12,5/22,5/6, така, че на който му трябва го подарявам. Говорих и си писах с трима майстори за смяната на лагера. Единия писа че няма представа и не е ремонтирал такова нещо. Другия беше правил точно такъв ремонт на такова делко, със смяна на лагер и семеринг преди година и половина, но не си спомня как го е сменил точно. Третия предположи че е набито зъбното колело с нагряване и предложи да не се занимавам с лагера. Така и стана. Проклетия щифт на куплунга влезе по-лесно от избиването, до половината със стискане с клещи "гарга", после на менгеме. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #6 Отговорено 9 Ноември, 2021 Има ли нещо особено при смяната?имам някакви части от делко,ако някой му трябва нещо за проба да се обажда.лагер няма да сменявам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #7 Отговорено 9 Ноември, 2021 Няма, само щифта е проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #8 Отговорено 10 Ноември, 2021 Относно лагера, най-вероятно се избиват гърбиците на преса, но не знам после как се позиционират и дали има някакъв канал/стъпало във вала. Снимката е от грък, който е сменил лагера. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #9 Отговорено 10 Ноември, 2021 (Редактирано) Това е едно доста информативно четиво по темата със снимки, но за друго делко - Honda Distributor - Bearing change Все пак, може да е от полза на някой Редактирано 10 Ноември, 2021 от emod 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #10 Отговорено 11 Ноември, 2021 Преди 18 часа, boiskii написа: Относно лагера, най-вероятно се избиват гърбиците на преса, но не знам после как се позиционират и дали има някакъв канал/стъпало във вала. При моя вариант избиването на лагера е към зъбното колело, защото в обратната посока има 12,5мм. диаметър на оста, а лагера е 12мм. и няма да мине от там. Зъбното е набито 15мм. на оста, нищо, че с цялата цилиндрична част е 40-50мм. Отгоре има отвор, през който може да се вкара нещо до оста и да се пробва с чукане за се избие. Отвора е 4мм. и пробвах с 3,5мм., някаква метална ос, но се изкриви и се отказах. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове