kvd74 646 #1 Публикувано 5 Август, 2021 Привет на всички, колата остана на 3 цилиндъра, изведнъж🙄. Лошото е, че тъкмо стигнах морето, когато стана това. За проба/грешка ми пратиха старите ми кабели и свещи, но няма оправяне. Проблима е в трети цилиндър. Свещта е омазнена. Дава ток на свещта, проверих го, но не знам дали е достатъчен. Има ток на буксата за дюзата, самата дюза има съпротивление 16,5 ома, колкото другите три. При откачане на буксата на дюзата мотора изобщо не променя работа. И така според мен проблемите може на са три: 1. Запушена дюза 2. Издухали сегменти 3. Счупен клапан/и. Колата пали и върви с намалена мощност, мотора тресе, отзад не пуши нищо при изфорсиране, компресията не е мерена. Така минах около 50 км., но ме чакат още 500 обратно и не знам дали е възможно да се прибера така. В Созопол минах в един сервиз, питах дали може да ми премерят компресията, защото от една стара тема подобно нещо се дължеше на счупен клапан. И се почна един бъзик за компресия в кофи, предложения за смяна на кабели, свещи и делко. Като писах делко също свалях дистр.капачка, нямаше нагар, но с фина шкурка зачистих леко пъпките и палеца. Имал съм и теч от о- пръстена. Дали маслото там може да е дало нещо накъсо? Ако имате предложение за още някаква проверка, съвет, и някой сервиз в Бургас, може би. Мисля 470км. са доста да карам така, да не се скапе още повече работата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #2 Отговорено 5 Август, 2021 Здравей, Имах подобен проблем с моята D15-ка след като направих основния ремонт. Симптомите бях еднакви с твоите. И аз бях загубил 3-ти цилиндър. С две думи - описваш моя проблем. Как го реших: Под горивната рейка, на самия всмукателен колектор има капаче, захванато с няколко болта. Там се намират пътищата на EGR-а. Свалих горивната рейка с дюзите и внимателно отвих болтовете и махнах капака. Ето какво видях: Почистих всички пътища внимателно. Ще видиш и отвори на всмукателния колектор - четири на брой. Тях прочистих с подходяща по размер бургийка. Много е важно да не ги пропуснеш! Гарнитурата, която ще видиш като отвориш, е метална (виж 4 и 6 снимка). Почистих и нея внимателно. Тъй като гумата, служеща за уплътнение, се бе скапала, сложих на нейно място високотемпературен силикон. Затворих. Запалих. Моторът заработи перфектно и е така до днес. Провери как е при теб ситуацията. Стискам палци това да е проблемът. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #3 Отговорено 8 Август, 2021 Онзи ден махнах и капака на клапаните, да видя пружините на клапаните дали няма някоя счупена на въпросния трети цилиндър. Здрави са всички. Освен това премерих хлабините на клапаните, няма натегнати никъде. Погледнах и ремъка дали е правилно зацепен. След това отидох, след уговорка, в съседното сервизче на това, което спомена по-горе за мерене на компресия. Свалих на 2 и 3 цилиндър свещите. Оказва се, че на трети няма никаква компресия. Според майстора, беше възпитан към 60 г. човек, е прегорял клапан. Клапаните са на 38 000км. от последното регулиране, свещите са също на толкова, колата само на бензин. От тази подобна тема колегата @mar_tod отново позна. Благодаря на колегата @emod за предположението, на адаша @SR-71 за съдействието и още един извън форума. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #4 Отговорено 8 Август, 2021 Иначе под капака на клапаните изглежда така, на 280 000км: 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #5 Отговорено 8 Август, 2021 Неприятна ситуация. Моторът изглежда отлично. Вижда се, че е обгрижван с внимание. При редовен преглед и реглаж си щял да хванеш натегнат клапан. Възможна е умора на материала и отчупване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #6 Отговорено 8 Август, 2021 Редовно ги проверявам, още са в срок 38 000 км., записвам го, на бензин. И сега при проверката нямаше натегнати. Маслото го сменям редовно и тъкмо се зарадвах, че с едно от тези, който ми предложи даде мин.разход. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #7 Отговорено 8 Август, 2021 Това имах предвид, но съм се изразил неточно. Редовните ти проверки изключват възможността да си имал прекалено натегнат клапан, което да създаде условия за лесното му прегаряне и ерозия на леглото на клапана. Не си имал оплаквания относно работата на мотора = работил е с нормални смеси. Нямаш газова. Прилича на натрупване на умора на метала, водещо до внезапна повреда. Карал съм кола на газ със спукани клапани и имам представа за развитието на проблема - от първите симтоми до загубата на цилиндър. Живот и здраве като отвориш мотора ще се види какво е породило проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #8 Отговорено 8 Август, 2021 Премерете компресията и ще изключите почти всички всички механичи проблеми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6139 #9 Отговорено 8 Август, 2021 Мерили са я още онзи ден. В 3-ти цилиндър 0. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #10 Отговорено 8 Август, 2021 Не съм разбрал , дано е само клапан че надолу пък само с бутало не се минава . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #11 Отговорено 12 Октомври, 2021 Пак привет. И така, колата мина ремонт. Оказа се изгорял клапан, ама това изгаряне си е направо стопяване на метала, като от рязане с оксижен. Уж, толкова години си пазя клапаните от газта, а то какво стана. Сега спокойно ще си сложа и газова. Та, смених всички клапани, 16 бр. с италиански Freccia, другите неща основно на Елринг, болтове, гарнитури и уплътнения. Частите бяха около 350лв., работата 320лв. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #12 Отговорено 12 Октомври, 2021 А как точно си пазиш клапаните от газта, за един прЕАтел питам .🤔 Да не е с оня лубрикант, дето не изгаря в такта горене и смазва изпускателните клапани в следващия такт? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #13 Отговорено 12 Октомври, 2021 Шегувам се. Още като я купувах преди много години, звънях на газаджията да питам става ли обикн.газова на нея. После, поради ниския разход си я тикам на бензин и до днес. И ти благодаря за съветите и съдействието по телефона. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове