Jump to content
Sign in to follow this  
THA2016

2002 Джаз, 1339 кубика, гасне студена на бензин

Recommended Posts

Здравейте колеги,
колата е 2002 Джаз, 1339 кубика, ръчна скоростна кутия.
Преди 3 години сложихме АГУ на колата и всичко си беше наред до тази зима. Първоначално, на ГАЗ, докато е студена, колата започна да гасне на свободна. Оборотите се сриват, щом изключа от скорост, на светофар например, и тя гасне. Щом загрее, всичко се оправя. Газаджиите казаха свещите, сменихме ги, обаче пак гасне. Газаджиите казаха изпарителят е виновен, сменихме го, но пак гасне. После сложиха изолационна вата на изпарителя, но пак гасне. Закачиха я на дисгностика, колата не дава никакви отклонения. Вдигнаха температурата, на която да преминава от бензин на газ и О, чудо! колата спря да гасне!
3 седмици по-късно колата започна да гасне на бензин. Отново по същия начин - студена е, тръгвам, стигам светофар или кръстовище, освобождавам от скорост, за да спра и оборотите се сриват и тя гасне!
Прочетох тук, във форума, че трябва да се почисти дросела и IACV, почистиха ми ги, настина бяха мръсни, имаше нагар, чистиха ги с препарати, сега блястят, обаче разлика няма - гасне!
Пак тук във форума прочетох да се почисти МАП сензора, чистиха го, но полза няма, пак гасне!
Попитах ги дали може да е от стъпковия мотор, казаха ми - не!
Попитах дали може да е от датчика на коляновия вал, казаха ми - не!
Един майстор каза, че от газта се е натрупал нагар на клапаните и докато са студени, заради нагара не затварят и не отварят нормално, губи компресия и гасне, трябвало добавка за бензина - сложихме добавка, казах 600-700км на бензин, но полза няма!
После сложиха друга добавка, карах още 1000км на бензин, полза няма!
Закачаха я 3-4 пъти на диагностика, колата не дава грешки и отклонения в нормалните работни параметри!
Аз си купих ELM OBD 2, закачих я и видях, че щом стигне 60-65*С температура на двигателя спира да гасне.
Прочетох, че трябвало да се прави реглаж на клапаните, което не сме правили, въпреки че вече й навъртяхме 100 000км. Сега това е наред, но в случай, че и това не помогне, какво може да бъде?
Караме колата ежедневно и сравнително много, около 2500-3000км на месец и наистина ни е необходима, затова е важно да опитаме да я оправим.
Благодаря на всички, които ще се отзоват, а ние ако някога успеем да отстраним проблема, ще напиша как сме го направили, за други колеги, които може да имат подобен проблем!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Quote

Прочетох, че трябвало да се прави реглаж на клапаните, което не сме правили, въпреки че вече й навъртяхме 100 000км.

Това много късно си го прочел ако е само на газ 100 хил реглажа  се прави на 25 хил на газ,ти сам сметни дали ти е нужно да го правиш.

Според мен реглажа крайно наложителен, преди всички други манипулации ако си намислил такива.

Спазването на интервалите за проверка на клапаните,ще ти помогне този двигател да ти служи дълго.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, вината е моя, но се надявам да не е твърде късно. Първите 44-45 000 км бяха само на бензин, а останалите 55 000 км основно на газ.

Вече ще го имам предвид и ще правя реглаж минимум веднъж годишно.

Благодаря за съвета, дано след реглажа спре да гасне.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Регулиране на клапани-задължително, щом си с ГИ няма да е фатално, не прочетох да сте почистили ЕГР и пътищата му.

Ебаси майсторите.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Предния месец закупихме за мой роднина Хонда Джаз 1.4 2007 ръчна скоростна кутия. Пръво смяно масло и филтри.

После което направихме след регистрация е да се регулират клапаните,и почистят ЕГР клапън и пътищата му,които според майстора били много задръстени.

При загрял двигател имаше колебание и попадане на обаротите,това изчезна след регулирене на клапъните и почистване на ЕГР и пътищата му.

Смени се ремък и оптяжна ролка,ремъка беше зле и оптяжната свиреше.

Има тема за смяна на масло скоростна кутия,беше черно като мазут.

Сменени бяха и течностите на съединител и спирачки там е дот 4 спирачна течност и при двете системи.

При съединителя сдаде багажа горна помпа ,смени се помпата и се проми хубаво системата.

Както и при съединитела и спирачките течноста беше много зле,по принцип е светла като олио,за промивката и на двете се изразходва 1л спир. течнос.

Предстои смяна на предни дискове и накладки,дисковете са с доста голям ръб,като при тази процедура ще се обслужат и 4те спирачни апарата.

Смяна ако има нужда на водачи и маншони,и гресиряне на същите.

При запалване и потегляни се чува стържене от колелата,та затова.

В момента двигателя мърка като коте и динамиката на колата се повиши .

Дано съм ти помогнал с нещо.

 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 22 часа, THA2016 написа:

Здравейте колеги,
колата е 2002 Джаз, 1339 кубика, ръчна скоростна кутия.
Преди 3 години сложихме АГУ на колата и всичко си беше наред до тази зима. Първоначално, на ГАЗ, докато е студена, колата започна да гасне на свободна. Оборотите се сриват, щом изключа от скорост, на светофар например, и тя гасне. Щом загрее, всичко се оправя. Газаджиите казаха свещите, сменихме ги, обаче пак гасне. Газаджиите казаха изпарителят е виновен, сменихме го, но пак гасне. После сложиха изолационна вата на изпарителя, но пак гасне. Закачиха я на дисгностика, колата не дава никакви отклонения. Вдигнаха температурата, на която да преминава от бензин на газ и О, чудо! колата спря да гасне!
3 седмици по-късно колата започна да гасне на бензин. Отново по същия начин - студена е, тръгвам, стигам светофар или кръстовище, освобождавам от скорост, за да спра и оборотите се сриват и тя гасне!
Прочетох тук, във форума, че трябва да се почисти дросела и IACV, почистиха ми ги, настина бяха мръсни, имаше нагар, чистиха ги с препарати, сега блястят, обаче разлика няма - гасне!
Пак тук във форума прочетох да се почисти МАП сензора, чистиха го, но полза няма, пак гасне!
Попитах ги дали може да е от стъпковия мотор, казаха ми - не!
Попитах дали може да е от датчика на коляновия вал, казаха ми - не!
Един майстор каза, че от газта се е натрупал нагар на клапаните и докато са студени, заради нагара не затварят и не отварят нормално, губи компресия и гасне, трябвало добавка за бензина - сложихме добавка, казах 600-700км на бензин, но полза няма!
После сложиха друга добавка, карах още 1000км на бензин, полза няма!
Закачаха я 3-4 пъти на диагностика, колата не дава грешки и отклонения в нормалните работни параметри!
Аз си купих ELM OBD 2, закачих я и видях, че щом стигне 60-65*С температура на двигателя спира да гасне.
Прочетох, че трябвало да се прави реглаж на клапаните, което не сме правили, въпреки че вече й навъртяхме 100 000км. Сега това е наред, но в случай, че и това не помогне, какво може да бъде?
Караме колата ежедневно и сравнително много, около 2500-3000км на месец и наистина ни е необходима, затова е важно да опитаме да я оправим.
Благодаря на всички, които ще се отзоват, а ние ако някога успеем да отстраним проблема, ще напиша как сме го направили, за други колеги, които може да имат подобен проблем!

 

Колега,

 

Това за реглажа е много важно! Аз го имах абсолютно същият проблем. Какво ли неправихме. Реглажа реши проблема.

 

След като си направил реглаж, проблема реши ли се?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Маслото на скоростната кутия го сменям вече 2 пъти на всеки 50 000км.

Спирачната течност също я смениха на машина в сервиза на Дунев в София.

Регулярно сменям свещи.

Масло 2 пъти годишно ми се пада да сменям, заради карането.

Сменях антифриз, с промиване на системата вече 3 пъти за тези 100 000км.

Накладки 3 пъти, дискове не съм.

Сменял съм 2 предни амортисьора, тампони на Макферсън, биалетки сменях също.

Лагер в дясно сменях.

Каквото ми кажат сменям.

Обаче за реглажа и ЕГР-а никой майстор не е казал, при положение, че първоначалното обслужване беше при един майстор, който се занимавал основно с Хонди (име умишлено няма да спомена), там ме прати човек от фен клуба на Хонда, обаче и този майстор нищо не каза за клапани и ЕГР-а.

Благодаря Ви за съветите, щом има подобрение, ще пиша!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Антифриз 3 пъти това пък защо.

Ако е оригинален на Хонда се сменя на 120 хил км.

Пропускаш ако е ръчна ск кутия ,течността да се смени  писъл съм каква,това е малкото казанче.20210604_185748.thumb.jpg.3c09ffebd5b0e74f9814a9e007de9411.jpg

Това трябва да се вижда при сменена  течност и в двете.

ЕГР клапън почистване,като са важни пътищата да се изчиктят хубаво,само да напръскат ЕГР а с спрей не е почистване.

Интересно Хондаджия а да не спомене за проверка на клапани.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

При почистване на ЕГР и особено на пътищата му се сменят и две гарнитури, като особено важна е тази на колектора. Да не сложат старата, че после неможете да оправите тихите обороти. Нещо важно, два пъти хвърлям свещи френско нжк на 5хил. км. докато не сложих оригинални японско нжк . Козата сака пръч.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...