Jump to content
Петър Киров

Въпрос лагер вакуум помпа - шум

Recommended Posts

Здравейте. Днес занесох моята баба яга на майстор да чуе какво шуми от към ролките, но според техника шума идвал от лагер на вакуум помпата. Колата е Honda CR-V 2006, 2.2 ictdi. Сменяни са комплект вериги с всичките салтанати като зъбни колела и обтегачи преди 5000 км, така че от нея не е. Някой знае ли какъв е лагера или лагерите на тази вакуум помпа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговор. Няма лагер вътре, а лагерува на втулка, която се е износила малко, но проблема ми с шума не е бил от нея, а от веригата, която сменях преди 5000 км...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е станало? Кофти монтаж, верига или нещо друго?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, dindin написа:

Какво е станало? Кофти монтаж, верига или нещо друго?

 

Най вероятно кофти верига. Миналата година купих пълен комплект вериги FAI за 750 лв с отстъпката. Ползвам само масло Motul 0W30 C2. Сменя се под 10000 км. На няма и 5000 км след смяна пак взе да шуми, но елиминирахме веригата и набедихме лагер на вакуум помпата, но се оказа, че във вакуум помпата няма лагер и макар и малко да се е износила втулката, няма как да шуми от там. Като отворихме мотора се оказа, че веригата е разпъната. Сега поръчах оригинална и ще видим....

 

п.п. Според продавача във фирмата, от която е купена веригата в двигателя можело да има детонации и при палене или при гасене да имало обратен удар....Е не съм много в час, но това ми звучи нелепо....

Редактирано от Петър Киров
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам, видях, че си писал в другата тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е същото положение от 1500 оборота се чува един звук на ситно лагер че без масло, смятам да си върна старите оптегачи и ще пиша

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, Kalistrat написа:

И при мен е същото положение от 1500 оборота се чува един звук на ситно лагер че без масло, смятам да си върна старите оптегачи и ще пиша

Новите оптегачи нямат стопер и сигурно държат прекалено опъната веригата през пруж

ината

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Kalistrat написа:

Новите оптегачи нямат стопер и сигурно държат прекалено опъната веригата през пруж

ината

От тойота версо минах на тази Хонда и доста съжелявам

Пълен ужас с тези вериги

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Многократно е коментирано, че е хубаво да се сменяват веригите с оригинални. Заради икономия ли, заради некомпетентност ли, заради майсторите ли, ама в повечето случаи, евтино то излиза по-скъпо. 

Това е най-важния елемент от двигателя и компромис не би трябвало да се прави. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не се сменя само веригата, ами в комплект със зъбните колела. Иначе новата верига заминава скоропостижно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих лично на HEPU (западно германска)  без смяна на малкото колело на маслената помпа - нямаше в комплекта и нищо свири си но ми направи впечатление, че веригата е с по тънка ламарина на звената. 500 лв с отстъпката. Тия коли не заслужават повече!!! 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хубаво е за веригата ,да е по гъсто и  базовото масло..

Редактирано от Oilgerm
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много си се охарчил даже😏

Тази марка, едно време се продаваше, в "западно германските" супермаркети. И не е майтап, лично съм виждал. 

Иначе всеки си преценява какви части да си купува и дали колата му заслужава. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята верига също е НЕРU..Емич не виждам кое е смешно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гъстото масло. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Spoiler

Много страда полимерният сгъстител в двигатели с ангренажна верига и ако е нискокачествен, молекулите му бързо биват разрушавани и от там маслото става прекалено течно/тънко и масления филм не е достатъчно устойчив и се къса.Винаги ще предпочетат 5 пред 0.

 

Редактирано от Oilgerm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега съм с 5w40 кастрол Edge работи съвсем забележимо по-тихо. Преди 1500км като я купих сложих 5w30 кастрол и беше шевна машина, затова смених маслото и набелязах веригата, имаше износени направляващи пласмаси. Колата е от Цюрих на 156000 реални километри доказани. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменил си верига на 156к.? Веригата на този двигател спокойно издържа над 250к., с неособено педантична поддръжка, така че аз бих бил доста мнителен в показанията на одометъра.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, Kalistrat написа:

Сега съм с 5w40 кастрол Edge работи съвсем забележимо по-тихо. Преди 1500км като я купих сложих 5w30 кастрол и беше шевна машина, затова смених маслото и набелязах веригата, имаше износени направляващи пласмаси. Колата е от Цюрих на 156000 реални километри доказани. 

 

От 17 години, (на същия двигател) сипвам само 0W30 . На 295х.км. смених целия ангренаж , с оригинални части (15 елемента общо - които не се предлагат като комплект), въпреки че нямаше големи шумове/тракания и нищо не показваше, че има проблем с веригите. Обаче "страх лозе пази" и направих смяната. Естествено че има разлика от преди смяната, но не е толкова фрапираща за мен, но когато возя някой познат, който не се е качвал преди при мен, винаги чувам един и същ въпрос - на бензин ли я карам или на газ :). Първоначално след смяната, се получи това специфичното тънко свистене/виене от което се оплакват почти всички които са сменявали вериги, но при мен изчезна след около 5/6 х.км. В момента колата е дразнещо и  прекалено тиха, бих казал по-тиха и от електричка :D, като се има и в предвид, че при смяната на веригите, дори не дадох дюзите за проверка ,а колата си е на 300 х. и е карана само с нашата "лоша" нафта.

Та това е за маслото, веригите и нафтата - но който както си го разбира и може да прави каквото го влече.

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...