Jump to content

Recommended Posts

  "София" е български автомобил, произвеждан в изключително малка серия.

От спортния модел "София" с централен мотор и 2-местно купе модел- Б, има произведени по непотвърдени данни между 10 и 12 напълно комплектни бройки, в периода 1985-1995 години. Оригиналните "София" Б версии, правени от 1985 до 89 години са с вдигащи се фарове, после идва лифта с долните фарове. Тия всичките бройки модел Б са първоначално правени с ладови двигатели от "ВАЗ"-21061 с 1.5 литра обем, и "ВАЗ"-2106 с 1.6 литра обем. После в 90-те години и по-късно, на някои от тях са слагани и други агрегати. Инж. Велизар Андреев почва да ги сглобявя и произвежда в средата на 80-те години с това име - "София Б". Като "София" модел - А, постфактум е наричан от автоентусиастите в България и някои български автомобилни медии, всъщност само първият конструиран от инж. Андреев прототип от 1981 год, който не влиза в производство. Този прототип модел А е нещо като бъги, правено на базата на "Жигула". А след края на производството на бройките направени от спортния модел Б с централен мотор, от нач. на 90-те години инж. Велизар Андреев прави и "София" модел - С, което е нещо като плажно бъги на базата на "Жигула"-1200, с нормално позициониран преден мотор, и с 4 места.

image.thumb.png.8f2047153b18659ed9ace55c29fdb84b.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

image.thumb.png.8388d88237ff66a205ea3dde5243743f.png

1976 година.

Редактирано от DAN_DAN
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Ице, ти си голям мъж! Ти си българин! Не заспивай! Всичко е окей, към тебе тичат хора!“ – ехти глас от радиостанцията. В отговор Христо Проданов, който часове по-рано става първият българин, изкачил Еверест, промълвява може би последните си думи: „Не съм далече! Не съм далече! Аз съм…гребена.“

Истина, а не просто утеха – към Ицо с небивал устрем се носи спасител. 8500 метра надморска височина. Температура от минус 40 градуса. Четири замръзнали пръста, чиито фаланги впоследстие са отрязани. Една безсънна нощ в жертва на личната мечта, но в саможертва за живота на приятел. Вероятно така би изглеждала равносметката в цифри за героя от Хималаите, Людмил Янков, който между 21-ви и 22-ри април 1984-та година смайва България и света с отчаян опит да спаси от замръзване приятеля си Христо.

Людмата, както го наричат близките, изминава за рекордно кратко време денивелация от 1330 метра в „Зоната на смъртта“ под Покрива на света и стига най-близко до загиващия Проданов. За съжаление открива единствено раницата и стъпките му в снега.

„На Еверест смърт няма, има само сливане с мечтата”

В мига, в който се отправя към бедстващия Проданов, Людмил Янков вече знае, че така и няма да осъществи голямата си мечта. Неговата нова цел не е самият връх, който е трябвало да изкачи седмица по-късно, а подножието му, накъдето Людмата носи няколко кислородни бутилки и последното пламъче надежда за спасението на Христо Проданов.

Нощта все пак изпреварва похода му към Голямата сива кула, където е предполагаемото местонахождение на замръзващия Ицо, а към базовия лагер вече бавно приплъзва ужасът на двойна трагедия. Янков обаче втрещява всички и макар да не намира приятеля си, оцелява в нечовешките условия на кошмарната нощ. Българската, а и световната история не познават много аналози на доблестта, саможертвата и висотата на духа, присъщи на Людмил.

image.thumb.png.c324e279d26c6e8bd6ee43a86717a35e.png

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

image.thumb.png.357b1d2bbf8d5967f0351fc2a2e7916d.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

image.thumb.png.746159ba2f5d830dd92477bd3883cbc3.png

  Неслучайно тази реклама е над тунел на магистрала Хемус.

Тя напомня за историческите ни корени по вълшебен начин. Хемус вероятно се строи още от времето на траките. Похлопването от дупки в купето на автомобила не оставя водачите да потънат в изкушенията на модерното консуматорско общество.

Самите тунели се ремонтират от незапомнени времена. Историческите извори мълчат за началото, то остава обвито в мистика.

„Бързата работа е срам за майстора“ – е казал народът ни. Ето защо вниманието към детайла при тези ремонти е издигнато в култ. А цената няма значение. Българи загубиха живота си тук, докато чакаме ремонтите. Човек чувства тежестта на историята, влизайки в тунела.

Това ни обръща към духовното. Потънали в суетата на своя кратък земен път, е желателно, ако не задължително, да се прекръстим на влизане и да отправим своята молитва.

Мястото символизира и непреходността на градежа на нашата нация. Ако ремонтът завърши, то вероятно бихме загубили усещане за посока. Бихме останали без цел в живота, както се казва. Но ето, че когато едната тръба завърши, започва следващата. Отново народна носия. Отново питка и менци.

Традициите пребъдват и се предават на следващото поколение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Родена е на днешния ден през 1942 г. като Фейме Кестебекова, но всички я знаят като Валя Балканска

image.thumb.png.f065d1c907707d107f9e1ffbe87b60ca.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

image.thumb.png.b2ecec5b6fa75f5da4a091b2bd9cbc5a.png

  Никол Смит-Лудвик, стюардеса на Emirates Airlines и професионален парашутист, извърши впечатляващо постижение, като се изкачи на антената на Burj Khalifa, най-високата сграда в света, за да заснеме реклама. Застанала на малка платформа от 1 квадратен метър с невероятна гледка, Никол позира уверено, докато самолет Airbus A380 прави 11 завъртания около нея, за да направи перфектния кадър. Сцената, макар и трудна за вярване поради нивото на риск, беше напълно реална и показа нейната смелост и професионализъм на една от най-предизвикателните височини на планетата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...