Jump to content
Sign in to follow this  
Jenti

Ниво на маслото на автоматична скоростна кутия

Recommended Posts

Здравейте колеги,

На студен двигател/кутия какво трябва да показва ви показва на щеката? Нормално ли е да е на максимума или над него?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

На студен двигател не те интересува какво показва щеката. Мери се на загрят двигател и кутия(т.е. да си минал някой друг километър).

Иначе на студена кутия престояла по-вече от ден ... маслото е над максимума

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има един шум на 3-та, при подаване на газ и ускорение само. Пуснеш ли газта или смени ли на 4-та изчезва на мига. Шума наподобява ел. мотор. Колкото повече настъпя газта да ускорява толкова по-силно се чува. Не знам нормално ли е....

От скоро имам колата и сменях маслото на автомата с филтъра в Бултрако. Мислех да не би да са го препълнили нещо и за това да се чува това виене. Кутията сменя добре, не рита, не боксува.

Върнах се отново да го погледнат, мериха - беше на максимума. Източиха все пак 200 мл. да видим дали ще има промяна - пак същото. 

Интересното е че техника каза, че и с 200мл. по-малко като го е замерил пак е показало на максимума на щеката.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Шума ... не знам от какво може да е, а може и да си е някакво лично усещане и да те вкарва в заблуждение. Един тест: мини на "S" и с перцата включи до 3-та, подавай и отнемай газ да видиш дали го има този шум.  Нивото можеш да си го измериш и сам: връткаш на колата някой друг километър, така че да докараш двигателя до работна температура и по възможност да изредиш няколко пъти скоростите. Спираш някъде на равно, включваш на Р, не гасиш двигателя, или в рамките до 1 мин дърпаш щеката, забърсваш я хубаво, натикваш я обратно, така че да се "заключи", вадиш я и веднага я хоризонтираш  и отчиташ нивото. Ако случайно не можеш да видиш до къде е мокра щеката, можеш да си помогнеш с пръст, пърченце хартия ...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Направих теста и на S както си описал - шума го има. Премерих маслото, както си описал - малко над точката на MAX е. Възможно ли е от повече масло турбината на кутията да се тормози и издава шум?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако е точно на максимума карай си така. Ако е над ... дръпни някой друг мл. през щеката за да влезеш в границите. Лично аз не мисля че нивото има връзка с шума.  Шума го има само на 3-та предавка или 1-3?

Share this post


Link to post
Share on other sites

На 3-та, под товар се усилва, пуснеш ли газта изчезва. Включи ли 4-та веднага изчезва, все едно спираш музика. На 1-ва и 2-ра не го забелязвам или дори и да го има не се чува осезателно.

Странното е че в Бултрако сменяха маслото, върнах се че се усъмних, че беше над максимума. Там го замериха - излезе точно на max. Накарах ги да дръпнат 200мл. за мое успокоение да падне по средата, да видим ще изчезне ли звука. И след източването на тия 200мл пак стои на максимума и звука също..

Edited by Jenti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз карам маслата на двигателя и автомата винаги на МАКС и мааалко  отгоре вече трета година, и няма драма с шумове. Така карам и другите коли. Не е от маслото.

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Явно ще карам така докато не излезе нещо по-сериозно, на този етап освен звука, няма нищо друго проявено - ритане, придърпване, боксуване и прочие. Сменя плавно. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Поиграх си все пак да дръпна малко от него да видя как ще е. Това ковто ми направи впечатление е цвета. Нормално ли е да е опреснено преди 1500км и да е с такъв тъмен цвят? Необходимо ли е да направя още едно опресняване при това положение как мислите?

 

248FDCA6-FCFF-4431-A4EE-DCA571BCBEC7.jpeg

32483569-5E70-4301-8DC8-B4B682C89341.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Задължително още един път,много е черно явно предния собственик не е спазвал интервалите.

На салфетката трябва да има червено розов отенък.

masla-cvetove-avtomatici-1024x525.thumb.png.f35ce67987fc5ed48fe67f2f9623d2f1.png

Ето ти цвета на новото

20210117_175225.jpg.dd9943dcf099859f0bbce10531735b7b.thumb.jpg.f53827d098a0e1c7be690ff9d1f84bf4.jpg

20210117_175210.jpg.322ed8ab38c57b1c14dee0ed33aad8cd.thumb.jpg.3a7d151b5411c32c1d54806ace6c2f62.jpg

Edited by CARPERA
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 21 часа, Jenti написа:

Поиграх си все пак да дръпна малко от него да видя как ще е. Това ковто ми направи впечатление е цвета. Нормално ли е да е опреснено преди 1500км и да е с такъв тъмен цвят? Необходимо ли е да направя още едно опресняване при това положение как мислите?

 

248FDCA6-FCFF-4431-A4EE-DCA571BCBEC7.jpeg

32483569-5E70-4301-8DC8-B4B682C89341.jpeg

 

 

https://www.facebook.com/watch/live/?v=1123353451426041&ref=watch_permalink

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тези неща не се правят в Бултрако. Източва се маслото в чист бял или светъл съд и се оставя да се отаи 48 часа.Отлива се бавно и внимателно от него докато се покаже дъното.По това ,което се вижда се прави диагностика. Стружки,утайка ,жълти частици и т.н. После по магнита се виждат всички магнитни отпадъци. Ония какво са направили и видели един господ знае...

Аз не мога да направя диагностика без старото масло...т.е. сега никой не може.Сменяй всичко на машина с промивка и си занеси ти маслото.По възможност оригинално ,а не от Бултрако. Ще ти коства 6,5 литра ......около 200 лв. Звука от 3-та скорост си е типичен проблем за градско каране и несмяна на масло. Може да се направи и без машина с един трик около 4,5-5 литра ще вземе,но това не е цялото масло.

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е в Бултрако не продават ли най-оригиналното, което може да се намери в България?! Основно заради това я закарах там да го сменят...Откъде иначе може да се купи оригинално масло в такъв случай щом и там е менте? 

Вече ми е повече от ясно е, че втората смяна ще си я направя сам за да знам, че всичко е както трябва. Не ми се струва по-сложно от смяна на двигателно масло.

Машинната смяна на маслото няма ли да създаде проблеми специално за нашите автомати? Четох из темите в форума, че не е препоръчително поради налягането, което се създавало при самата промивка от машината.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Цвета на маслото не е добре. Прекалено тъмно е. Трябва да розовее, както са описали по-горе. Количеството при мен винаги е било на макс, че и малко отгоре. Не е проблем. Аз лично не препоръчвам машинната смяна. На предният ми автомобил след машинната смяна стана проблем. Бях минал едва 3 - 4 хиляди километра и 3-та скорост взе да изключва при повече товар. Докато се прибера и спря тотално да включва. Може и да е съвпадение, но преди смяната на маслото, скоростите включваха перфектно, а след смяната малко по-твърдо. Сега на 8-мицата не пипам. Само гледам от време на време цвета и количеството. Засега е перфектно, но ако промени цвета ще направя 2 -3 опреснявания. Мнението ми е лично. Всеки сам да преценя.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/25/2021 at 11:33 PM, Markony said:

Тези неща не се правят в Бултрако. Източва се маслото в чист бял или светъл съд и се оставя да се отаи 48 часа.Отлива се бавно и внимателно от него докато се покаже дъното.По това ,което се вижда се прави диагностика. Стружки,утайка ,жълти частици и т.н. После по магнита се виждат всички магнитни отпадъци. Ония какво са направили и видели един господ знае...

Аз не мога да направя диагностика без старото масло...т.е. сега никой не може.Сменяй всичко на машина с промивка и си занеси ти маслото.По възможност оригинално ,а не от Бултрако. Ще ти коства 6,5 литра ......около 200 лв. Звука от 3-та скорост си е типичен проблем за градско каране и несмяна на масло. Може да се направи и без машина с един трик около 4,5-5 литра ще вземе,но това не е цялото масло.

 

Под "трик без машина" да нямаш предвид по този начин с разкачане на маркуча на охладителя за да може да изтече и това от torgue converter-a и охладителните линии както е показано в този клип? - 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

След още една смяна цвета стана такъв. Вече би трябвало да е ОК нали?

Шума си остана на 2-ра и 3-та при ускорение...

63BA6F17-6888-4CCD-A329-56938514C2E0.jpeg

image.jpg

24E20D12-B25E-4FDB-A81A-7268CDA0F1D3.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...