Jenti 42 #1 Публикувано 19 Февруари, 2021 Здравейте колеги, На студен двигател/кутия какво трябва да показва ви показва на щеката? Нормално ли е да е на максимума или над него? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didipov 132 #2 Отговорено 19 Февруари, 2021 На студен двигател не те интересува какво показва щеката. Мери се на загрят двигател и кутия(т.е. да си минал някой друг километър). Иначе на студена кутия престояла по-вече от ден ... маслото е над максимума 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jenti 42 #3 Отговорено 19 Февруари, 2021 Има един шум на 3-та, при подаване на газ и ускорение само. Пуснеш ли газта или смени ли на 4-та изчезва на мига. Шума наподобява ел. мотор. Колкото повече настъпя газта да ускорява толкова по-силно се чува. Не знам нормално ли е.... От скоро имам колата и сменях маслото на автомата с филтъра в Бултрако. Мислех да не би да са го препълнили нещо и за това да се чува това виене. Кутията сменя добре, не рита, не боксува. Върнах се отново да го погледнат, мериха - беше на максимума. Източиха все пак 200 мл. да видим дали ще има промяна - пак същото. Интересното е че техника каза, че и с 200мл. по-малко като го е замерил пак е показало на максимума на щеката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didipov 132 #4 Отговорено 20 Февруари, 2021 Шума ... не знам от какво може да е, а може и да си е някакво лично усещане и да те вкарва в заблуждение. Един тест: мини на "S" и с перцата включи до 3-та, подавай и отнемай газ да видиш дали го има този шум. Нивото можеш да си го измериш и сам: връткаш на колата някой друг километър, така че да докараш двигателя до работна температура и по възможност да изредиш няколко пъти скоростите. Спираш някъде на равно, включваш на Р, не гасиш двигателя, или в рамките до 1 мин дърпаш щеката, забърсваш я хубаво, натикваш я обратно, така че да се "заключи", вадиш я и веднага я хоризонтираш и отчиташ нивото. Ако случайно не можеш да видиш до къде е мокра щеката, можеш да си помогнеш с пръст, пърченце хартия ... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jenti 42 #5 Отговорено 28 Февруари, 2021 Направих теста и на S както си описал - шума го има. Премерих маслото, както си описал - малко над точката на MAX е. Възможно ли е от повече масло турбината на кутията да се тормози и издава шум? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didipov 132 #6 Отговорено 28 Февруари, 2021 Ако е точно на максимума карай си така. Ако е над ... дръпни някой друг мл. през щеката за да влезеш в границите. Лично аз не мисля че нивото има връзка с шума. Шума го има само на 3-та предавка или 1-3? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jenti 42 #7 Отговорено 28 Февруари, 2021 (Редактирано) На 3-та, под товар се усилва, пуснеш ли газта изчезва. Включи ли 4-та веднага изчезва, все едно спираш музика. На 1-ва и 2-ра не го забелязвам или дори и да го има не се чува осезателно. Странното е че в Бултрако сменяха маслото, върнах се че се усъмних, че беше над максимума. Там го замериха - излезе точно на max. Накарах ги да дръпнат 200мл. за мое успокоение да падне по средата, да видим ще изчезне ли звука. И след източването на тия 200мл пак стои на максимума и звука също.. Редактирано 28 Февруари, 2021 от Jenti Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1237 #8 Отговорено 28 Февруари, 2021 Аз карам маслата на двигателя и автомата винаги на МАКС и мааалко отгоре вече трета година, и няма драма с шумове. Така карам и другите коли. Не е от маслото. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jenti 42 #9 Отговорено 1 Март, 2021 Явно ще карам така докато не излезе нещо по-сериозно, на този етап освен звука, няма нищо друго проявено - ритане, придърпване, боксуване и прочие. Сменя плавно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jenti 42 #10 Отговорено 24 Март, 2021 Поиграх си все пак да дръпна малко от него да видя как ще е. Това ковто ми направи впечатление е цвета. Нормално ли е да е опреснено преди 1500км и да е с такъв тъмен цвят? Необходимо ли е да направя още едно опресняване при това положение как мислите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #11 Отговорено 24 Март, 2021 (Редактирано) Задължително още един път,много е черно явно предния собственик не е спазвал интервалите. На салфетката трябва да има червено розов отенък. Ето ти цвета на новото Редактирано 24 Март, 2021 от CARPERA 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1237 #12 Отговорено 24 Март, 2021 1500 са нищо, а какъв цвят. Сменяй. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1237 #13 Отговорено 25 Март, 2021 Преди 21 часа, Jenti написа: Поиграх си все пак да дръпна малко от него да видя как ще е. Това ковто ми направи впечатление е цвета. Нормално ли е да е опреснено преди 1500км и да е с такъв тъмен цвят? Необходимо ли е да направя още едно опресняване при това положение как мислите? https://www.facebook.com/watch/live/?v=1123353451426041&ref=watch_permalink Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #14 Отговорено 25 Март, 2021 Тези неща не се правят в Бултрако. Източва се маслото в чист бял или светъл съд и се оставя да се отаи 48 часа.Отлива се бавно и внимателно от него докато се покаже дъното.По това ,което се вижда се прави диагностика. Стружки,утайка ,жълти частици и т.н. После по магнита се виждат всички магнитни отпадъци. Ония какво са направили и видели един господ знае... Аз не мога да направя диагностика без старото масло...т.е. сега никой не може.Сменяй всичко на машина с промивка и си занеси ти маслото.По възможност оригинално ,а не от Бултрако. Ще ти коства 6,5 литра ......около 200 лв. Звука от 3-та скорост си е типичен проблем за градско каране и несмяна на масло. Може да се направи и без машина с един трик около 4,5-5 литра ще вземе,но това не е цялото масло. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jenti 42 #15 Отговорено 25 Март, 2021 Е в Бултрако не продават ли най-оригиналното, което може да се намери в България?! Основно заради това я закарах там да го сменят...Откъде иначе може да се купи оригинално масло в такъв случай щом и там е менте? Вече ми е повече от ясно е, че втората смяна ще си я направя сам за да знам, че всичко е както трябва. Не ми се струва по-сложно от смяна на двигателно масло. Машинната смяна на маслото няма ли да създаде проблеми специално за нашите автомати? Четох из темите в форума, че не е препоръчително поради налягането, което се създавало при самата промивка от машината. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tenata_73 6 #16 Отговорено 26 Март, 2021 Цвета на маслото не е добре. Прекалено тъмно е. Трябва да розовее, както са описали по-горе. Количеството при мен винаги е било на макс, че и малко отгоре. Не е проблем. Аз лично не препоръчвам машинната смяна. На предният ми автомобил след машинната смяна стана проблем. Бях минал едва 3 - 4 хиляди километра и 3-та скорост взе да изключва при повече товар. Докато се прибера и спря тотално да включва. Може и да е съвпадение, но преди смяната на маслото, скоростите включваха перфектно, а след смяната малко по-твърдо. Сега на 8-мицата не пипам. Само гледам от време на време цвета и количеството. Засега е перфектно, но ако промени цвета ще направя 2 -3 опреснявания. Мнението ми е лично. Всеки сам да преценя. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jenti 42 #17 Отговорено 31 Март, 2021 On 3/25/2021 at 11:33 PM, Markony said: Тези неща не се правят в Бултрако. Източва се маслото в чист бял или светъл съд и се оставя да се отаи 48 часа.Отлива се бавно и внимателно от него докато се покаже дъното.По това ,което се вижда се прави диагностика. Стружки,утайка ,жълти частици и т.н. После по магнита се виждат всички магнитни отпадъци. Ония какво са направили и видели един господ знае... Аз не мога да направя диагностика без старото масло...т.е. сега никой не може.Сменяй всичко на машина с промивка и си занеси ти маслото.По възможност оригинално ,а не от Бултрако. Ще ти коства 6,5 литра ......около 200 лв. Звука от 3-та скорост си е типичен проблем за градско каране и несмяна на масло. Може да се направи и без машина с един трик около 4,5-5 литра ще вземе,но това не е цялото масло. Под "трик без машина" да нямаш предвид по този начин с разкачане на маркуча на охладителя за да може да изтече и това от torgue converter-a и охладителните линии както е показано в този клип? - Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jenti 42 #18 Отговорено 1 Май, 2021 След още една смяна цвета стана такъв. Вече би трябвало да е ОК нали? Шума си остана на 2-ра и 3-та при ускорение... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове