Jump to content
Павел Ф

Jazz 1.4 (101кс) бензин, 2010 - няма мощост при наклон

Recommended Posts

Здравейте,

 

Притежавам Хонда Jazz 1.4 (101кс) бензин, 2010  (пробег 135 000 км ) и съм в София. От скоро забелязвам, че при лек, по-продълнителен наклон колата няма мощност. Давам газ, но едвам поддържа 40 км с около 2500-2600 оборота, свалям на 2-ра и пак карам с около 40, само че с около 3500 оборота. Същите места съм ги карал с спокойно с 50 за 3-та преди няколко месеца. Не излизат никакви грешки от компютъра. Не усещам тресене и хлопане.

 

Доста четох по форумите за подобни проблеми, където хората споделят като причини свещи, бобини, ЕГР и износен съединител. Сменил съм свещите преди 5000 км свещите в Бултрако. В серивиза, пред вкъщи, направиха едно кръгче в квартала и казаха, че не виждат проблем в нито едно от изброените.

 

Аз подозирам, че е започнал да се износва съединителя, но все пак не съм специалист.

Ако е съединител, с какъв комплект препоръчвате да бъде сменен. (В Бултрако ми искат 500 лв за съединител и 550 лв за труд, много ми се вижда)

 

Може да ме посъветвате за сервиз където да се отнесат по-професионално към проблема и да не ми отрежат главата :).

 

 

Благодаря,

Павел

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taка както го описваш не виждам как съединителят би бил причината, ЕГР-а също не го брой. 

 Търси проблема другаде. 

След като от сервиза са ти казал, че свещите и бобините са ти наред, то остава или да няма достатъчно въздух или гориво. 

Кога за последно сменя въздушен филтър? 

Ако зареждаш на една и съща бензиностанция, пробвай на друга и сипи от скъпия бензин. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
43 minutes ago, Павел Ф said:

Здравейте,

 

Притежавам Хонда Jazz 1.4 (101кс) бензин, 2010  (пробег 135 000 км ) и съм в София. 

 

 

За  тези км проверявани ли са някога клапаните и да са ругулирани.

При запушин ЕГР и пътищата,също се губи мощност.

Чисти се и ЕГР и пътищата не само ЕГР.

Съединителя когато си заминава започва да приплъзва,да първо от високите предавки.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При положение, че го прави и на 2500 и на 3500 и колата е под товар, не виждам как егр-а има роля, това да не е нитро система този егр. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук е дискутирано за ЕГР и пътищата,за тяхното чистене.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въздушният филтър трябва да е сменен преди 3-4000 км, заедно с маслото и масления филтър.

Ще го проверя в какво състояние.

Относно бензина изпозлвам 95 на Петрол и OMV, та го изключвам като опция за сега.

Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 hours ago, CARPERA said:

За  тези км проверявани ли са някога клапаните и да са ругулирани.

 

 

За да не повтарам въпроса.

Имаш ли информация за това.

Ако не са време е да го направиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, CARPERA написа:

За да не повтарам въпроса.

Имаш ли информация за това.

Ако не са време е да го направиш.

Ако мотора 1,4 100кс на джаз е същия като на Сивик 9ка, (а предполагам че е същия), клапаните вече са с хидравлични повдигачи и не се регулират.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обясни каква е разликата в мотора.Важно е да се знае наистина дали са хидравлични.

Тогава защо в твоето ръководство взето от тук Сивик 9ка

 От пост номер 4

 пише това проверка на хлабини на клапани на всеки 40 хил км

1478078186_.thumb.png.96573965b8006bb68b0af0c5eb5a47a6.png

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами при Сивик 9та 1,4 мотора е i-vtec, клапаните са 16, свещите 4 а мощността е 100к.с. и е общо взето модернизирана версия на i-dsi мотора от Сивик8/Джаз при който клапаните са 8, свещите също са 8 и е с няколко различни варианта на мощност 83, 88 и 90к.с. Не знам за какъв мотор са сервизните интервали посочени в книжката за експлоатация от горния пост, може да е за 1,8 или дизелите и за тях да има нужда от реглаж на клапаните, но в моята книжка за експлоатация няма сервизен интервал за тази процедура. Тъй като колата я обслужвам само в официалното представителство тук в Испания и два пъти съм коментирал с двама различни механици темата за клапаните, и двамата потвърдиха че на този мотор клапаните не се регулират тъй като са хидравлични. Колата вече е на 84хил. км и ако клапаните трябваше да се регулират отдавна щяха да са се обадили. Знам че този мотор се предлага в последните 2-3г от производството на Сивик 8, затова и предполагам че при Джаз от същите години и с тази мощност мотора би трябвало да е същия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 46 минути, icko22 написа:

при Сивик 9та 1,4 мотора е i-vtec

И е 1300сс.

На нашата деветка двг беше L13Z4 i-vtec. 

Според този сайт

https://www.parts-honda.uk/honda-cars/CIVIC/2012/14-SE/ENGINE/VALVE-ROCKER-ARM-14L-/31005/E12/1/31005

клапаните са механични, няма хидравлика.

VALVE-ROCKER-ARM-14L-Honda-Cars-CIVIC-2013-14-EXECUTIVE-6-speed-manual-E12.thumb.jpg.5e167390f5c4095422efe49ad62beeef.jpg

 

На нашата Джазка, 2006-а г, двг беше L13A1 i-dsi.

На Джаз 2010, за която става въпрос тук, двг мисля, че е i-vtec a не i-dsi.

Според горния сайт вариантите на двг за Джаз 2010 са 1.2, 1.3, 1.4 и 1.5

По схема клапаните на всички тези двг са механични, и изглеждат еднакви с тези от горната картинка за L13Z4.

 

На i-dsi двг, т.е. L13A i-dsi клапаните са това (или подобно)

VALVE-ROCKER-ARM-14L-Honda-Cars-CIVIC-2006-14-SE-6-speed-manual-E__1200.thumb.jpg.3e9a16f1a93430eed89dc5e6d6441eb4.jpg

Очевадно е, че са коренно различни от клапаните на i-vtec. 

 

С две думи - аз знам, че нищо не знам. Ама се си мисля, че и испанските монтьори на @icko22 нещо май не са в час.

 

А може и да греша.

 

Евентуално ще можем да започнем да изясняваме нещата, ако @Павел Ф каже, кой точно двг е в неговата Джазка.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравйте,

 

моята е 1.4 i-VTEC (1339 cc) дигател код: L13Z2.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...