JHM 1789 #1 Публикувано 3 Юли, 2020 В годината един път,но се обажда. След напълване на напълно празна бутилка с газ,при потегляне няма и 2км. ми светна чека.След закачане на ELM-327 torque,изписа P0171 System Too Lean Bank 1. Каране,спокойно извън градско,леко градско и с климатик в жегите! Чека не свети вече 5 дни и нищо не дава признаци за неравномерна работа на двиг.и някакви аномалии. Отдавам го на некачествена газ,а беше една от хвалените големи бензиностанции с три букви! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #2 Отговорено 4 Юли, 2020 (Редактирано) А бензиновата корекция как е? Ако няма проблем там, може на газ да си е проблемът само. Редактирано 4 Юли, 2020 от ivailopp 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #3 Отговорено 4 Юли, 2020 Не я познавам тази материя.Ако можеш дай насоки,какво да гледам със снимки. Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #4 Отговорено 4 Юли, 2020 (Редактирано) Така наречените дълъг и къс трим на бензин. Пускаш колата само на бензин и включваш диагностика. Гледаш на място с 600 оборота, на място с 2000 оборота примерно и после в движение. Гледаш какво се случва с гримовете. За да си с грешка за бедна смес, трябва корекцията да надминава +25% в някакъв режим. Ламбда сондата гледа да си 14,7/1 стахиометрична смес при горенето. Като отчете повече въздух казва на компютъра , а той от своя страна казва на инжекторите да увеличат милисекундите на работа. Така като се увеличи горивото спрямо заводската карта, продължаваш да гориш 14,7/1 въздух/гориво, което е безопасно. Компенсацията обаче се изчерпва на 25% увеличение и почваш да си гориш 16/1 примерно, при което компютъра те предупреждава. Идеята е да видиш дали увеличението присъства на празен ход или е в даден режим. Така се разбира откъде е проблема. Нормална стойност за поизносен мотор е до 10 процента на дългия трим. Късия може да играе и повече и да е ок положението, но е важно дългия да ти е до 10 . И в какви условия... Може да е на място, на място с газ, с крайцерска скорост и т.н. всичко това на бензин. Ако там нещата са норма се гледа настройката на газовата при съответния специалист. Пп. На elm327 също излизат корекциите- stft и ltft( short & long fuel trim ).Виж ги и пиши после. Редактирано 4 Юли, 2020 от ivailopp 2 7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #5 Отговорено 5 Юли, 2020 (Редактирано) Снимах някакви стойности: И на бензин и на газ е това от 600 до 2200об. Highest value 29.4 показа при отпускане на педала на газта от 2200. Редактирано 5 Юли, 2020 от JHM 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #6 Отговорено 5 Юли, 2020 (Редактирано) На празен ход повишава ли се стойността на корекцията или си стои на 9 дългия и 9 късия и при каране (тест драйв) намаляват ли стойностите? Не става ясно от снимките. Гориво въздушната смес като стойност не е особено от значение. Какво беше , грешката излиза при спокойно шофиране така ? На празен ход ако стои 15 мин ще излезе ли тая грешка? Редактирано 5 Юли, 2020 от ivailopp Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #7 Отговорено 5 Юли, 2020 Триеш всички грешки , ако не даже и батерията разкачи за час два . Палиш и караш 100км само на бензин и караш както ти е кеф. Ако не светне а и няма да светне нищо отиваш при нинджата която е настройвала газовата.хх 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #8 Отговорено 5 Юли, 2020 Не нищо не свети сега,вече над 350км от тогава.Напълних я от друга газстанция,от почти празна.Ще видя да сменя газовия филтър,този до изпарителя,че е на около 30к.Казаха ми,че той не се сменя,като другия на 10к. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #9 Отговорено 5 Юли, 2020 (Редактирано) Филтъра може да създаде проблеми само на инжекторите, никога няма да ти светне чека с тази грешка от него. Редактирано 5 Юли, 2020 от vespa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #10 Отговорено 6 Юли, 2020 (Редактирано) 11 hours ago, JHM said: Не нищо не свети сега,вече над 350км от тогава.Напълних я от друга газстанция,от почти празна.Ще видя да сменя газовия филтър,този до изпарителя,че е на около 30к.Казаха ми,че той не се сменя,като другия на 10к. Говориш за този след изпарителя. Интересно филтър да не се сменя,сменям ги и двата Някой път от едно зареждане се задръстват. Нещо май този сервиз според мен е за смяна,или поне друго мнение да чуеш. Всичко е настройка на газаджията . И двата филтъра са консуматив който се сменя поне това са ми казвали на мен. Редактирано 6 Юли, 2020 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #11 Отговорено 6 Юли, 2020 Off Topic Официалния на брц,когато беше в гаранция ми казаха,че филтъра при клапана или за течната фаза да се сменя на 30х.Сменях го веднъж на такива км. беше ок.! Другия си го сменям на 10к. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #12 Отговорено 6 Юли, 2020 Spoiler Да при мен е казано на 25хил ганционно.Този филгър съм го вадил и след 3 хил и една такова зареждане черен от графит.Не на сегашната уредба. Колата не вървеше на газ ,причината запушен филтър. Смени го и кажи има ли ефект. На БРЦ в изпарителя ли е или отделно този филтър. До него колко мм са пътищата за газ и какви,медни или от новите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #13 Отговорено 6 Юли, 2020 (Редактирано) Ако е от филтър, ще го прави само на газ. Ама трябва и двата филтъра да са мега зле и колата няма да върви грам. Другаде е причината. Почисти си дебитомера , ако не е правено , и смени pcv клапана или го почисти. При мен имаше точно тая грешка с придърпване при ускорение. Гледаха я двама в Кюстендил и викаха: "тя така си работи, карай!" А вече бях сложил и газовата с наличната грешка. Смених клапана и оттогава грешки в компа не е имало нито на бензин, нито на газ. Това ми е опита, грешката е гадничка. При теб може и да е друго, естествено. Редактирано 6 Юли, 2020 от ivailopp 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #14 Отговорено 6 Юли, 2020 Благодаря за съветите,но тази грешка не беше излизала от година и нещо.Карам само на газ и както писах горе, не е излизала вече над 400км.,във всякакви режими я карам.Възможно ли е на ниски обороти,при кротко каране,когато включи компресора на климатика,да стават някакви падежи в смесообразуването. Ситуацията беше такава,горещо време,клима и ниски обороти. Не си спомням да го е правила зимно време това. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #15 Отговорено 6 Юли, 2020 Значи наистина карай ... сигурно е газовата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #16 Отговорено 6 Юли, 2020 (Редактирано) Off Topic 4 hours ago, CARPERA said: Колата не вървеше на газ ,причината запушен филтър. Смени го и кажи има ли ефект. Там е работата,че върви на газ на "боргия",..като на бензин де! Да филтъра е плануван вече,а и мисля да му скъся интервала. Есента,миналата година я закачаха в БРЦ профилактично,за да и видят стойностите и довпръскването и казаха,че всичко е ок! Off Topic 2 hours ago, ivailopp said: Значи наистина карай ... сигурно е газовата. Да, карам си аз карам...! Някога като новобранец,без ELM-чето,съм кихал няколко двайсетачки в БОЛТраку за такива -"пали, гаси" грешки! Да, ама сега ми е в жабката,не че се налага,ама връща от пътя! Ще ги обиколя,при възможност и газаджиите,да я закачат пак. Благодаря! Редактирано 6 Юли, 2020 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове