Petargazdov89 4 #1 Публикувано 2 Юли, 2020 (Редактирано) Здравейте какъв е редът за подменяне на вакум помпа понеже ми дава ниски стойности на вакум и явно идва проблема с мудното ускоряване и ред други неща ( при запалване издърпва лостчето към актуатора на турбото и след секунди го отпуска- проверен е да не истърва мембраната ) .... Изолиран бе и вакума към сервото при замерване поради съмненията от там да се губи , но след замерване на централният вакум от помпата според майстора има недостиг. При запалване си прави налягането с вакум но като позагрее почва да се губи след по-малко от минута. Редактирано 2 Юли, 2020 от Petargazdov89 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #2 Отговорено 2 Юли, 2020 На приятел на Мазда имаше проблем с вакуум помпата, защото сервото на спирачката работеше само на високи обороти. Мерих вакуума, наистина на пр.ход почти го нямаше. Сервизите казваха нова помпа. (най-лесната диагноза). Разглобих я, видимо нищо и нямаше и реших, че едва ли е причината. Купи употребявана- същата работа. Видях, че като се свали, имаше централен отвор откъм двг. по който е минавало масло да я смазва, но при запалване без помпата, въобще не излизаше масло. Почетох из нета и стигнах до извода, че нещо с маслената магистрала не е наред, странно как по сервизите не го знаят и не го подозират (нали е по-лесно- смени това,онова..., ако не се оправи, ще мислим). Казал е в сервиза подозренията, свалиха главата, почистиха маслените магистрали...и заспа. Пак може да е помпата, но имай предвид горното, излиза, че не всички го знаят, та си струва разглобяване, оглеждане. Устройството не е сложно- ексцентричен ротор с канали, в които има пружини, които натискат пластини от някаква керамика, които трият в цилиндъра на помпата. Е, без масло няма как да уплътняват... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #3 Отговорено 2 Юли, 2020 Колега, имаш ли снимка на съответната помпа? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petargazdov89 4 #4 Отговорено 2 Юли, 2020 (Редактирано) не ще направя утре ... взех втора ръка помпа а иначе не сме разглабяли за да махнем старата понеже си е работа като се почнело горен капак,дюзи ремак ..... ако има по лек начин за сваляне ще е добре .... някой които е правил подобна процедура може да каже .... ако се има в предвид ,че ще се стигне до там предполагам ще е добре и смяна на верижките така или иначе ще се отваря Редактирано 2 Юли, 2020 от Petargazdov89 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #5 Отговорено 2 Юли, 2020 (Редактирано) Там където работя правим хидравлични и вакуум помпи и искам да видя дали принципа и на работа е същия като на нашите, но ми трябва снимка да видя модела. По принцип помпата има корпус, ротор, лопатка, пружинна пластина, която да държи вакуума, капак и щуцер. На практика на неработеща вакуум помпа проблема и е или щуцера , който заради вибрациите на мотора почва да засмуква въздух или уплътнението на капака (по-малко вероятно). Другото е липсата на масло, както е предположил колегата в темата ти, но все си мисля, че помпа останала на сухо ще блокира. Иначе ДА, масления филм освен смазка създава и уплътнение в лагерното сединение. Това е триещ лагер. Ако се окаже от щуцера, на времето мой познат в сервиз на Шкода ги ремонтираше с термоустойчив силикон и термошлаух отгоре. Ако ще слагаш тази, втората употреба превантивно можеш да омажеш щуцера със силикон и да го запечаташ с шлаух. Редактирано 2 Юли, 2020 от Ivan_Ch Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #6 Отговорено 2 Юли, 2020 За смяна на веригите, за малката се сваля и капака на картера отдолу и частично събфрейма там... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KrIv 32 #7 Отговорено 2 Юли, 2020 (Редактирано) Преди 1 час, Petargazdov89 написа: не ще направя утре ... взех втора ръка помпа а иначе не сме разглабяли за да махнем старата понеже си е работа като се почнело горен капак,дюзи ремак ..... ако има по лек начин за сваляне ще е добре .... някой които е правил подобна процедура може да каже .... ако се има в предвид ,че ще се стигне до там предполагам ще е добре и смяна на верижките така или иначе ще се отваря Помпата се сваля независимо от веригата и всички "филми" които си описал. Има капаче в предният край на двигателя,откъдето се осигурява достъп до нея. Като забележка: Има разлика в налягането на помпите за двигатели с вакуумен ЕГР и електрически. Помпите на външен вид са еднакви. Така че е важно донора да е като вашата. Редактирано 2 Юли, 2020 от KrIv 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #8 Отговорено 2 Юли, 2020 преди 11 минути, Ivan_Ch написа: Там където работя правим хидравлични и вакуум помпи и искам да видя дали принципа и на работа е същия като на нашите, но ми трябва снимка да видя модела. По принцип помпата има корпус, ротор, лопатка, пружинна пластина, която да държи вакуума, капак и щуцер. На практика на неработеща вакуум помпа проблема и е или щуцера , който заради вибрациите на мотора почва да засмуква въздух или уплътнението на капака (по-малко вероятно). Другото е липсата на масло, както е предположил колегата в темата ти, но все си мисля, че помпа останала на сухо ще блокира. Иначе ДА, масления филм освен смазка създава и уплътнение в лагерното сединение. Това е триещ лагер. Ако се окаже от щуцера, на времето мой познат в сервиз на Шкода ги ремонтираше с термоустойчив силикон и термошлаух отгоре. Ако ще слагаш тази, втората употреба превантивно можеш да омажеш щуцера със силикон и да го запечаташ с шлаух. Помпата не блокира, вътре си има малко масло останало, не е съвсем на сухо, но прави малък вакуум на пр. ход. Пластините в ротора са 6 май, пружините ги притискат радиално към корпуса, а аксиално са паснати достатъчно плътно. Тези неща казвам за маздата, тук би трябвало да е подобно, но странно, че трябва толкова да се разглобява за да се свали помпата. На маздата беше на удобно място, лепната на главата и се сваля за 5 мин с 3-4 болта само... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petargazdov89 4 #9 Отговорено 3 Юли, 2020 насочете ме как по лесно без много разглбяне да се смени Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #10 Отговорено 4 Юли, 2020 На 3.07.2020 г. at 11:30, Petargazdov89 написа: насочете ме как по лесно без много разглбяне да се смени Стига си сменял, тия коли нямат такива проблеми виж си турбината в какво състояние е ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petargazdov89 4 #11 Отговорено 4 Юли, 2020 замерихме централния вакум директно от помпата но е слаб а турбото го взех от приятел за проба понеже продава 3 коли Хондилаци и е перфектно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове