Jump to content
JapCar

Ламбда сонда Акорд 7, 2.0, 2007г

Recommended Posts

Направих си светодиодна стълбица/индикатор за визуализиране работата на ламбда сонди, т.е вижда се дали работи правилно. Направих го за да проверя сондата на Тойотата в БГ.

Понеже съм блокиран в БГ заради вируса, а колата е в Англия и съм забравил, та да питам- на Акорда достъпен ли е куплунгът на сондата откъм двигателя отгоре. Питам, за да видя дали да си направя един индикатор и за Англия, като се върна там да пробвам... Дори не се сещам има ли втора сонда след катализатора...има ли? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На акорд-а сондата нали знаеш, че е широколентова. Куплунга е долу, зад мотора и достъпът отгоре е почти невъзможен. Има и втора сонда на средата на катализатора.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 12 минути, jijane написа:

На акорд-а сондата нали знаеш, че е широколентова. Куплунга е долу, зад мотора и достъпът отгоре е почти невъзможен. Има и втора сонда на средата на катализатора.

Сигнала пак може да го хване не  е драма .

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, jijane написа:

На акорд-а сондата нали знаеш, че е широколентова. Куплунга е долу, зад мотора и достъпът отгоре е почти невъзможен. Има и втора сонда на средата на катализатора.

Забравил съм, не съм се занимавал въобще, за това питам. Чувал съм за широколентова, но не помня, трябва да чета какви видове има... Сигналът не  е ли един и същ- 0-1V ?

Кофти, че няма достъп отгоре, идеята е, че набивам топлийки покрай кабелите в куплунга, за да взема сигнал...

Не се сещам и къде е ECU-то, има ли лесен достъп, та да търся на кои пинове отива сондата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, fenabg написа:

Сигнала пак може да го хване не  е драма .

Какво имаш предвид?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, JapCar написа:

Какво имаш предвид?

Ти го написа горе , от компа .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, fenabg написа:

Ти го написа горе , от компа .

ОК, ако знаеш кажи къде/как е достъпа до компа, да не търся сега... Като се прибера ще търся схема на ел инсталацията, да видя пиновете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Компът е под централната козонала. Свалят се пластмасите от дясно и ляво в краката съответно от шофьорското и пасажерското място и се вижда, за да се свали има два болта от двете страни, обикновена десятка, ако не ме лъже паметта, ще ти свърши работа, там ще ги видиш тея букси, които отиват към него, и според схемите ще се оправиш с кабеляците и тн. 

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето видео на експеримента...

Сондата не работи според очакванията ми... Теоретично трябва при около 2000об непрекъснато да скача от 0.1 до 0.9V (бедна/богата смес) с честота около 1Hz , т.е. да пресича нивото 0.45V (червените СД-и) поне един път в секунда.  На осцилоскопа ми се виждаше, че повече стои на богата, а тук е на бедна смес...

Вижда се. че на пр.ход стои на средата, 0.45V, което се задава от компа, дори и сондата да не работи (не загряла/повредена/прекъснала). Мисля, че и на пр.ход сигналът трябва да се променя, макар и бавно, но тук не... Някой занимавал ли се е по-подробно с тези неща?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, sashua написа:

Компът е под централната козонала. Свалят се пластмасите от дясно и ляво в краката съответно от шофьорското и пасажерското място и се вижда, за да се свали има два болта от двете страни, обикновена десятка, ако не ме лъже паметта, ще ти свърши работа, там ще ги видиш тея букси, които отиват към него, и според схемите ще се оправиш с кабеляците и тн. 

ОК, ще пробвам като му дойде времето..., надявам се и с десният волан да е същото...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Като се закачиш какво ще го правиш сигнала? То не е като на тяснолентовите сонди 0-1V. Сондата  при акорд 7 е един вид генератор на ток, най-грубо казано. Ще ти дам един жокер за да размишляваш над въпроса. При смес 11-ска токът е +1.2 ma, при смес 30-ка е -2.65 ma.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 25 минути, jijane написа:

Като се закачиш какво ще го правиш сигнала? То не е като на тяснолентовите сонди 0-1V. Сондата  при акорд 7 е един вид генератор на ток, най-грубо казано. Ще ти дам един жокер за да размишляваш над въпроса. При смес 11-ска токът е +1.2 ma, при смес 30-ка е -2.65 ma.

Ааа, за това не се бях замислял, щом е  така, с този тестер няма да стане...Там имам и хубав осцилоскоп Tektronix, но и той няма да свърши работа. Искаш да кажеш, че обръща тока, а при стехиометрична смес е 0mA ?

Знаех само, че са напрежителни- циркониевите са 0-1V, а титаниевите са 0-5V.

Очевидно съм имал работа само с теснолентови, проверявах ги грубо дали работят, на менгемето с нагряване с пропан-бутанова горелка и мерене с мултиметър... :)

Дай някой линк да прочета за широколентовите, които очевидно не са толкова популярни, да видя как се тестват и дали мога да измисля някой тестер, ама при тия малки токове е умряла работа...

Ако знаеш и марка/модел на самата сонда, да видя инфо конкретно за нея?

 

 

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти един случаен линк https://www.boschautoparts.com/en/auto/oxygen-sensors/wideband-af-oxygen-sensors

Всъщност след 2000-та година са много популярни тези сензори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, jijane написа:

Всъщност след 2000-та година са много популярни тези сензори.

Значи аз съм изостанал... :)    (тойотата на която експериментирам е 2000г)

Знаеш ли модела на нашата сонда?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята я смених миналата година, че роди. Сложих денсо dox-1424 и май тази дето свалих пак беше денсо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, jijane написа:

Аз моята я смених миналата година, че роди. Сложих денсо dox-1424 и май тази дето свалих пак беше денсо.

Т.е. светнала ти е лампата и е дало грешка за сондата?

Прочетох за широколентовите и са доста сложни, не става за домашна диагностика...

Продават се тестери с цифров дисплей заедно със сонда и вероятно са за настройки на тунинг, но са стотици $...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Точно, P1157 чека свети и караме в авариен режим. 170-80 лева по-късно всичко е наред, няма чекове и аварийни режими.

Хубаво е при определени условия да си имаш широколентова сонда не само за настройките при тунинг, а и по време на движение. Ако се оакат смесите много бързо се преминава от режима- "глеЙ как върви", към "глеЙ тия стопени бутала".

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, jijane написа:

Точно, P1157 чека свети и караме в авариен режим. 170-80 лева по-късно всичко е наред, няма чекове и аварийни режими.

Хубаво е при определени условия да си имаш широколентова сонда не само за настройките при тунинг, а и по време на движение. Ако се оакат смесите много бързо се преминава от режима- "глеЙ как върви", към "глеЙ тия стопени бутала".

Надявам се, че рядко се случва да даде фира, би трябвало да имат живот над 100К, ама зависи и от други вредни фактори...

Тази на Тойотата с която се занимавам всъщност преди 3-4г я смених защото светна лампата. Мерих, беше прекъснало отоплението. Сега взех да я меря как работи все пак и без отопление с метода с горелката- работи си, но... забелязах, че това не съм видял  прекъсването...перката беше протрила кабелите и един прекъснат. Възстанових кабелите и сега е годна, но работи по подобен начин, та не ме кефи. Прежалил съм я и ще я отворя и почистя по известните методи, да видя има ли ефект... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Извинете че пиша при вас но виждам че имате опит. Имам хонда хр-в двигател  honda hr-v 1.6 77kw (GH2) 105hp D16W1 4x4 . От около 7 месеца карам със светещ чек, при самодиагностика излиза грешка 65- подгрев на втори кислороден сензор. Реших да сменям и нещо се пообърках, защото се оказа, че част с такъвм ОЕМ номер 36532-PEL-G01 няма.

Позвънях в Бултрако те много вежливо ми предложиха оригинално решение на проблема срещу скромната сума от 650 за всичко= част+доставка+труд+6 месеца гаранация( при условие че колата не е с газова) . НО при върпосът ми това ли е номерът на частта  36532-PEL-G01   . Се отговори те двете сонди са еднкави(тази пред и тази след катализатора). Та сега нещо се обърках и немога да разбера каква сонда става за след катализатора при мен. Ако някой може да сподели опит или да даде информация ще съм му благодарен.

 

Поздрави

Валери

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

36532-PEL-013 търсете спрямо тая част. В един списък нея я изкара да я слагат hr-v. Същата е като въпросната ламбда сонда, която цитирaате. Има много алтернативи на значително по-ниски цени. Хубаво е да разберете дали наистина в нея е проблемът. смяната не е кой знае какво, но трябва инструмент за свалянето на сондата. Консултирайте със специалист задължително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.05.2020 г. at 11:10, JapCar написа:

Прежалил съм я и ще я отворя и почистя по известните методи, да видя има ли ефект... :)

За Тойотата става дума...отворих я, почистих я с фосфорна киселина, но промяна няма, защото:

Оказа се, че и на тази кола (Lean Burn, работеща с бедна смес) сондата не е класическа теснолентова, е смесица с широколентова, за това и показанията на индикатора (напреженов), който направих, не са според очакванията. За богата смес (над 0.45V) работи по напрежение (теснолентова), а за обеднена смес работи като широколентова (промяна на тока). 

За нормалният двг. и за LB сондите изглеждат физически еднакво, различават се само по последното число на означението.

Всичко това пиша, не защото някой го интересува, а защото в началото питах за хондовската сонда, която се оказа широколентова и не може да се тества по класическия начин...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...