nedyalkov 13 #1 Публикувано 14 Април, 2020 Здравейте, имам един странен проблем от няколко месеца с леко изместване на волана на колата без причина. През Декември ми се беше случило волана да ми се завърти леко, т.е. колата върви на право, обаче волана седи леко на една страна. След няколко дни се оправи от само себе си. Покрай Коледните празници пак отново изместване. Ходих Януари на реглаж, регулираха, всичко беше наред, след седмица пак същия проблем, пак ходих при тези с реглажа, нагласиха ми го момчетата отново волана. След 2 седмици отново се измести волана. Пак отидох до сервиза дето правих реглажа, вкараха я колата огледаха окачването, нищо притеснително, рейката имала много лек луфт от ляво и предната стабилизиращата щанга играела в тампоните, т.е. не са много добре, нищо че съм ги взел от Бултрако и сменял миналото лято. Оправиха волана всичко беше наред до вчера. Волана пак се кривна. Стана доста дълго, обаче някой дали е попадал на такъв проблем и какво може да е решението му. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6089 #2 Отговорено 14 Април, 2020 От тампоните на торсионната щанга няма как да се получи. Вариантите са 2. Или шлиците на кормилния вал и на волана не са в ред, или рейката не е стегната добре към 'магарето" (или то към купето), но не вярвам да не са проверили тези неща. Бих заложил на некоректен монтаж на волана. Щом е претапициран, значи е свалян. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #3 Отговорено 14 Април, 2020 Преди 1 час, nedyalkov написа: .... рейката имала много лек луфт от ляво... ??? Може и без да се сваля. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #4 Отговорено 14 Април, 2020 Изместването ти е твърде малко, може и други да го имат, но не го забелязват... Винаги ли е леко в ляво? Опитай да размениш предните гуми (еднакво напомпени). Ако при това положение извадиш волана и го поставиш право, пак ли ще се измести след време? (въпреки, че би трябвало центроването да става и от кормилните щанги). Ако не си имал удар в нещо, е странно, че се е изместило, а и е променливо... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tuntov_jr 15 #5 Отговорено 14 Април, 2020 Колега, не е по темата, но ще споделиш ли къде си претапицира волана? Цена? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #6 Отговорено 15 Април, 2020 Волана е свалян преди няколко години за последно, защото го боядисваха, няколко пъти, но тъй като не изкарва много (няколко месеца), преди година си купих готов калъф и си го поставих сам, без да свалям волана. От Декември миналата година я гледаха в няколко сервиза колата отдолу, проверено е че е добре затегнато всичко след смяната на тампоните и биалетките, проверен е и волана, че е затегнат добре, защото това изместване е толкова, колкото е луфта на шлиците. Изместването сега е в ляво, преди последната настройка (реглаж) беше леко в дясно, при по-предишната настройка леко в ляво. Общо взето ако се е изместил в някоя посока като ми направят реглажа, след това се измества в другата посока. Питах в сервиза за лекия луфт в рейката дали може да оказва влияние за това изместване, но твърдо ми отрекоха, че няма как да се получава от там. Няма никакво чукане в рейката или волана. Колата не е имала удар, общо взето внимавам къде и как карам, гледам да не скачам в някакви големи дупки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #7 Отговорено 15 Април, 2020 Преди 11 часа, tuntov_jr написа: Колега, не е по темата, но ще споделиш ли къде си претапицира волана? Цена? Волана си го претапицирах сам с готов калъф от Алито. Струваше под 30 лв. Но си е играчка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6089 #8 Отговорено 15 Април, 2020 Преди 8 часа, nedyalkov написа: ... проверен е и волана, че е затегнат добре, защото това изместване е толкова, колкото е луфта на шлиците. Ако е добре наместен в шлиците и стегнат, там няма луфт. Зоната им е леко конусовидна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #9 Отговорено 17 Април, 2020 (Редактирано) Да, като е стегнат добре волана, както в момента няма луфт, но когато го сваляха преди 4 години да го боядисват едни пишман майстори, после при поставянето, въпреки, че беше на същото място (положение), след затягането тогава (явно го бяха държали на контра на ляво да не мърда), остана леко на ляво и се наложи да правя реглаж на колата, без да знам, че изместването е от луфта на шлиците на волана. Просто не очаквах, че е възможно да има толкова луфт преди затягане. Това визирам като казвам, че сега изместването е точно толкова. Най-интересното е че вчера сутрин докато отида до работа волана беше кривнат все още, вечерта си тръгвам от работа и изненада, волана си е в право положение, няма кривване, стои си абсолютно центриран на правите участъци. Някой може ли да даде разумно обяснение, защо може да се случва това вече няколко пъти? Редактирано 17 Април, 2020 от nedyalkov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1252 #10 Отговорено 17 Април, 2020 Колега да ме извиняваш но смятам,че не си много откровен.Какво визирам: - по всяка вероятност свалянето на волана е съвпаднало и със смяна на гумите,казваш,че колата не е удряна но от нова ли е при теб,(имах такъв случай с един мой автомобил закупен от Германия и тази кола все леко си влачеше ту на ляво,ту на дясно,това тя си решаваше и забележи нямаше сила на земята която да я накара да върви направо,как ли не се опитвах да реша проблема.) Да предположим,че всичко и е наред и влаченето се е появило от свалянето на волана то тогава решението ти е само едно,сваляне и на ново напасване.На гайката се слага лепило за резба при натягането. Моето мнение е,че колата или е бита и си е влачила леко на някъде (не се оправя)и със смяната на гумите се е увеличило и си почнал да го забелязваш или гумите нещо те лъжат. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #11 Отговорено 18 Април, 2020 Здравй, колега. Няма причина да не съм откровен, каква полза имам! В случая аз нямам никакво дърпане на колата на никъде. Колата на прав, равен път върви като закована само на право. Къде от писаното от мен по-горе видя да съм писал, че колата бяга на някъде. Просто се опитах да обясня, какво имам в предвид под изместване колкото е луфта в шлиците на волана. Преди да я взема колата е била сервизирана в оторизиран Хонда сервиз в Швейцария, с проверена история е, няма данни да е имало удар. Със зимните гуми съм от Ноември'2019, сега вчера вече сложих летните. Изместването на волана започна преди Коледа 2019 (Декември), повече от 2000 км каране със поставени зимни гуми. Сега с летните гуми още не съм пробвал дали ще има нещо, но така или иначе волана се изправи преди това, но докога, незнам! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1252 #12 Отговорено 18 Април, 2020 (Редактирано) Здрасти. Значи от волана няма да можеш да направиш изправяне,защото при ваденето дори и да го преместиш с една шлица към средата то този ход ще е прекалено голям.Оставаш на варианта с нов реглаж.Правиш го задължително със скоба.Качва се колата на стенда,заключва се волана със скоба в позиция каквато ти смяташ за правилна и тогава правят реглажа. Скобата е една тояга против кражба която минава над таблото а може и с "бастун". Заради едни мои комшии където правят реглажи без заключване на волана после се връщах за два нови реглажа да изправят волана както трябва. Без да се застопори волана по някакъв начин никога няма могат да ти го оставят прав,при наместването на тавите с колелетата той волана мърда от средата. Отдавна се каня да си купя едно такова да си имам. https://www.avtochastionline24.bg/alca/14540993 https://tonex1.com/аксесоари-и-козметика/автопринадлежности/устройство-против-кражба-на-кола-5590 Редактирано 18 Април, 2020 от Митко Йотов 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #13 Отговорено 23 Април, 2020 Здравейте, колеги. Въпреки, че от седмица вече волана си стои в центрирано положение, дори и с поставените летните гуми, все още не съм успял да си изясня от къде идва проблема. Предполагам, че в някакъв момент пак ще се кривне. Единственото от предложенията, на което съм се замислил е действително нещо в шлиците на кормилния вал или волана да не е наред, както е писал ceco_accord, но как може да се провери това. Все пак ако проблема е в шлиците, няма ли да ми се измества волана и в движение например по неравности, а не както е при мен, карам колата, сутринта е кривнат, качвам се вечерта тръгвам и волана се е изправил, както се получи последния път преди седмица. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #14 Отговорено 23 Април, 2020 Преди 1 час, nedyalkov написа: Единственото от предложенията, на което съм се замислил е действително нещо в шлиците на кормилния вал или волана да не е наред, както е писал ceco_accord, но как може да се провери това. Не знам как/къде е този шлиц, но какви са тези луфтове, защо са възможни? Идеята на едно шлицово съединение е да няма луфт/превъртане, особено в кормилна система. Опитай две неща: 1.Спри плътно до висок тротоар с едната гума, за да не мърда и напъвай леко в двете посоки, да видиш някъде мърда ли/луфт. Направи го и с другата гума. 2.Виж как/с какво е стегнато това шлицово съединение, разхлаби, намести правилно и стегни хубаво... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6089 #15 Отговорено 23 Април, 2020 Така няма да го усети. Гумата има еластичност, а и най-много да зажули джантата в бордюра. Луфта може да не е в шлицовото съединение между волана и кормилния вал, а в долното - между кормилния вал и вала на рейката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #16 Отговорено 23 Април, 2020 преди 10 минути, ceco_accord написа: Така няма да го усети. Гумата има еластичност, а и най-много да зажули джантата в бордюра. Луфта може да не е в шлицовото съединение между волана и кормилния вал, а в долното - между кормилния вал и вала на рейката. Може и дъска да сложи, за да не жули джантата. Където и да е луфта (ако го има), единия клати, друг пипа навсякъде, да разбере къде е, а то може и да се чува... В кормилната система всякакви луфтове са недопустими. При техн. преглед механиците правят обратното- подпират волана неподвижно и на естакадата клатят колелото на ляво/дясно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове