sakrayaami 45 #1 Публикувано 8 Март, 2020 Здравейте, Би ми било интересно да разбера какви полезни навици следвате при шофиране и сервизиране на Харвито. Това което гледам да изграждам като навик е : При студено палене изчаквам да загрее и да паднат оборотите преди да тръгна При студено палене винаги включвам първа и потеглям няколко сантиметра преди да включа задна. След ремонта на двигателя и откакто не ми харчи масло с кеф сменям на 8000км масло и филтър Това което напоследък започвам да се чудя дали би могло да създаде проблем карането на газ с постоянно празен бензонов резервоар (без да е светнала резервата). Горвината помпа може би по-бързо ще се скапе така ? Споделете вашите навици, мисля може да научим нови неща. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #2 Отговорено 8 Март, 2020 Хубаво е да се кара едни 500 км на бензин. Защо винаги празен резервоар,нали палиш на бензин. Моята го харчи маслото около 500-600мл но пак го сменям на 7-8хил км,ако оставя маслото над 8 хил започва да го харчи повече. Това за мен е признак че това масло вече е за смяна.Но това си зависи от маслото,както и от марката. Сори не карам Харви но навиците всички ги имаме. За тези с автоматици ,и аз подгрявам колата сутрин но допълнително,особено когато е студено включван на D и държа така колата може би минута,после превключва по -плавно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 120 #3 Отговорено 8 Март, 2020 Това с първа скорост, някакво суеверие ли е? Сериозно питам, че не се сещам за причина. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #4 Отговорено 8 Март, 2020 Аз на място загрявам между 15тина секунди и минута. Не ги броя – докато се наместя, колан и т.н. Зимата може и повече, ако има нужда да чистя сняг и искам да влезна на топло. Но не загряам двигателя допълнително. Не само от природосъобразна гледна точка и удобството да тръгна по-бързо, а и от това, което съм чел, съм стигнал до извода, че не е в плюс на двигателя да загрява на място твърде дълго. Но тук сме имали дискусии по въпроса, така че не всички са на моето мнение – та просто споделям аз какво правя. И е излишно сигурно да казвам, че до работна температура карам максимално леко. Също бих попитал защо да се кара 500км на бензин; както и това за какъв интервал е? Една смяна на масло / една година / 10 хил. Км? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sakrayaami 45 #5 Отговорено 8 Март, 2020 (Редактирано) За първа скорост - доколкото съм чувал за скоростната кутия е по добре, а и така влиза една идея по лесно после. За резервоара гледам да го държа над резервата точно т.е. преди да светне лампата, като светне сипвам за 20 лв на 2 месеца :D, Но сериозно се замислям за помпада да не се скапе така... Още нещо което правя 2 пъти на година след като изкърпих праговете е да свалям пластмасовите прагове и да пръскам с парафинов спрей. Редактирано 8 Март, 2020 от sakrayaami Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #6 Отговорено 8 Март, 2020 (Редактирано) Quote 1Също бих попитал защо да се кара 500км на бензин; както и това за какъв интервал е? 2,Една смяна на масло / една година / 10 хил. Км? 1.За да не забрави двигателя че е направен да се движи на бензин. 2.Смятам че четеш темата за капковите проби и виждаш какво става след 10 хил км. Може би забравих да спомена че го сменям на 7 -8 хил,карам почти само градско. Редактирано 8 Март, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #7 Отговорено 8 Март, 2020 Не си ме разбрал – питах тези 500км, за които пишеш, на какъв интервал са? Защото просто така казано нищо не означава. Тоест – 500км на година / на всяка смяна на масло / на друг интервал… Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #8 Отговорено 8 Март, 2020 Всеки петак на 13 число,когато е пълнолуние.😀🤣 Сега сериозно. Ако може по-често толкова по-добре.Тази година ми се отдаде два пъти,когато ходих на почивка. Тези сметки излиза че съм карал 1000км на бензин и 6000км на газ грубо казано. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 60 #9 Отговорено 8 Март, 2020 Щеше да е къде-къде по-добре, ако беше обратното... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #10 Отговорено 9 Март, 2020 (Редактирано) On 3/8/2020 at 9:14 PM, sakrayaami said: Още нещо което правя 2 пъти на година след като изкърпих праговете е да свалям пластмасовите прагове и да пръскам с парафинов спрей. Може да го замениш с силиконов спрей. Веднъж в годината аз взимам един силиконов спрей ,обикновено есента отварям колата и с влажен парцал почиствам всички уплътнения,изчаквам да изсъхнат. После изпрасквам го целия ,ако остане пръскам по всяка пластмасова част,и таблото грейва. Като изпръскам спрея поне два или колкото може часа я оставам отворена така уплътненията малко възвръщат,първоначалната си форма,колата е подготвена за зимата,не ми е залепвало уплътнение никога в студа. Закупих си манометър,и разбрах че тези по бензиностанциите лъжат повечето са доста строшени никой не се грижи за тях,лъжат до 1 атмосфера,сега Хондата вози по-меко. Редактирано 9 Март, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sakrayaami 45 #11 Отговорено 10 Март, 2020 (Редактирано) На 8.03.2020 г. at 21:04, Pavel_Pavlov написа: Аз на място загрявам между 15тина секунди и минута. Не ги броя – докато се наместя, колан и т.н. Зимата може и повече, ако има нужда да чистя сняг и искам да влезна на топло. Но не загряам двигателя допълнително. Не само от природосъобразна гледна точка и удобството да тръгна по-бързо, а и от това, което съм чел, съм стигнал до извода, че не е в плюс на двигателя да загрява на място твърде дълго. Но тук сме имали дискусии по въпроса, така че не всички са на моето мнение – та просто споделям аз какво правя. И е излишно сигурно да казвам, че до работна температура карам максимално леко. Също бих попитал защо да се кара 500км на бензин; както и това за какъв интервал е? Една смяна на масло / една година / 10 хил. Км? Колега незнам къде си чел че е все тая дали ще тръгнеш веднага или ще подгрееш двигателя но това което на мен ми прави впечатленеи е че загряването отнема около 3 до 5 минути. Когато изчакам да поработи на място колата след това набира по-лесно и се държи по добре. Обратно също е валидно когато не загрея, колата е по мудна. Редактирано 10 Март, 2020 от sakrayaami Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sakrayaami 45 #12 Отговорено 10 Март, 2020 Преди 12 часа, CARPERA написа: Може да го замениш с силиконов спрей. Веднъж в годината аз взимам един силиконов спрей ,обикновено есента отварям колата и с влажен парцал почиствам всички уплътнения,изчаквам да изсъхнат. После изпрасквам го целия ,ако остане пръскам по всяка пластмасова част,и таблото грейва. Като изпръскам спрея поне два или колкото може часа я оставам отворена така уплътненията малко възвръщат,първоначалната си форма,колата е подготвена за зимата,не ми е залепвало уплътнение никога в студа. Закупих си манометър,и разбрах че тези по бензиностанциите лъжат повечето са доста строшени никой не се грижи за тях,лъжат до 1 атмосфера,сега Хондата вози по-меко. За таблото и оплатненията и аз използвам силиконово спрейче (т.е. за таблото отново на парафинова основа) но за праговете ненамирам за нужно да го сменям със силиконов. Чисто от практична гледна точка имам много останал и докато не го изразходвам ненамирам причина да го заменя. И на мен никога не са ми залепвали оплътненията Харвито е върха За манометъра и аз останових същото нещо, тези по бензиностанцийте лъжат. Бих добавил също така че гледам винаги да меря налягането на гумите на студено. Т.е. преди да съм потеглил на по-дълго разстояние веднага след като запаля гледам да мина през бензиностанция и да проверя налягането, тъй като съм чувал че при вдигане на температурата на въздуха в гумата съответно се променя и налягането. Друг полезен навик който съм си изградил е да си завивам и да си отвивам преходника за сипване на газ. По този начин предпазвам резбата от пренавиване от бензинджията и също така предпазвам себе си от това бензинджията да я забрави някъде сложена по колата (обикновенно на предното стъкло). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #13 Отговорено 10 Март, 2020 Spoiler 28 minutes ago, sakrayaami said: Колега незнам къде си чел че е все тая дали ще тръгнеш веднага или ще подгрееш двигателя но това което на мен ми прави впечатленеи е че загряването отнема около 3 до 5 минути. Когато изчакам да поработи на място колата след това набира по-лесно и се държи по добре. Обратно също е валидно когато не загрея, колата е по мудна. Аз не говоря за поведението на колата, а за отношението към износването на двигателя в по-дългосрочен план. Иначе аз определено не съм забелязвал разлика в поведението между студена и топла. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sakrayaami 45 #14 Отговорено 10 Март, 2020 Аз определено намирам такава особено зимата. Явно е до автомобил, за износването нямам си и на идея дали играе някаква роля. Акорда ти е зверски як Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sakrayaami 45 #15 Отговорено 20 Юли, 2020 (Редактирано) Една добавка към полезните навици: Като ходя на див къмпинг в природата и реша да се поразходя или стане вечер и трябва да лягам вече НЕ ПУСКАМ алармата на колата Преди седмица от студа вечер и от старите батерий на дистанционното за алармата сутринта неможах да спра алармата... Изчаках малко и постоплих дистанционното и успях да я спра, но вече това ми влиза в полезни навици - Без аларма само ключ. Редактирано 20 Юли, 2020 от sakrayaami Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове