Jump to content
sakrayaami

Полезни навици

Recommended Posts

Здравейте, 
Би ми било интересно да разбера какви полезни навици следвате при шофиране и сервизиране на  Харвито. 
Това което гледам да изграждам като навик е

 

При студено палене изчаквам да загрее и да паднат оборотите преди да тръгна
При студено палене винаги включвам първа и потеглям няколко сантиметра преди да включа задна.

След ремонта на двигателя и откакто не ми харчи масло с кеф сменям на 8000км масло и филтър

Това което напоследък започвам да се чудя дали би могло да създаде проблем карането на газ с постоянно празен бензонов резервоар (без да е светнала резервата).

Горвината помпа може би по-бързо ще се скапе така ? 


Споделете вашите навици, мисля може да научим нови неща.

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да се кара едни 500 км на бензин.

Защо винаги празен резервоар,нали палиш на бензин.

Моята го харчи маслото около 500-600мл  но пак го сменям на 7-8хил км,ако оставя маслото над 8 хил започва да го харчи повече.

Това  за мен е признак че това масло вече е за смяна.Но това си зависи от маслото,както и от марката.

Сори не  карам Харви но навиците всички ги имаме.

За тези с автоматици ,и аз подгрявам колата сутрин но допълнително,особено когато е студено включван на D и държа така колата може би минута,после превключва по -плавно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с първа скорост, някакво суеверие ли е? Сериозно питам, че не се сещам за причина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на място загрявам между 15тина секунди и минута. Не ги броя – докато се наместя, колан и т.н. Зимата може и повече, ако има нужда да чистя сняг и искам да влезна на топло. Но не загряам двигателя допълнително. Не само от природосъобразна гледна точка и удобството да тръгна по-бързо, а и от това, което съм чел, съм стигнал до извода, че не е в плюс на двигателя да загрява на място твърде дълго. Но тук сме имали дискусии по въпроса, така че не всички са на моето мнение – та просто споделям аз какво правя. И е излишно сигурно да казвам, че до работна температура карам максимално леко.

 

Също бих попитал защо да се кара 500км на бензин; както и това за какъв интервал е? Една смяна на масло / една година / 10 хил. Км?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За първа скорост - доколкото съм чувал за скоростната кутия е по добре, а и така влиза една идея по лесно после. 
За резервоара гледам да го държа над резервата точно т.е. преди да светне лампата, като светне сипвам за 20 лв на 2 месеца :D, Но сериозно се замислям за помпада да не се скапе така...

Още нещо което правя 2 пъти на година след като изкърпих праговете е да свалям пластмасовите прагове и да пръскам с парафинов спрей. 
 

Редактирано от sakrayaami

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Quote

1Също бих попитал защо да се кара 500км на бензин; както и това за какъв интервал е? 2,Една смяна на масло / една година / 10 хил. Км?

 

1.За да не забрави двигателя че е направен да се движи на бензин.

2.Смятам че четеш темата за капковите проби и виждаш какво става след 10 хил км.

Може би забравих да спомена че го сменям на 7 -8 хил,карам почти  само градско.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си ме разбрал – питах тези 500км, за които пишеш, на какъв интервал са? Защото просто така казано нищо не означава. Тоест – 500км на година / на всяка смяна на масло / на друг интервал…

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки петак на 13 число,когато е пълнолуние.😀🤣

Сега сериозно.

Ако може  по-често  толкова по-добре.Тази година ми се отдаде два пъти,когато ходих на почивка.

Тези сметки излиза че съм карал 1000км на бензин и 6000км на газ грубо казано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щеше да е къде-къде по-добре, ако беше обратното...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 3/8/2020 at 9:14 PM, sakrayaami said:

 

Още нещо което правя 2 пъти на година след като изкърпих праговете е да свалям пластмасовите прагове и да пръскам с парафинов спрей. 
 

Може да го замениш с силиконов спрей.

Веднъж в годината аз взимам един силиконов спрей ,обикновено есента отварям колата и с влажен парцал почиствам всички уплътнения,изчаквам да изсъхнат.

После изпрасквам го целия ,ако остане пръскам  по всяка пластмасова част,и таблото грейва.

Като изпръскам спрея поне два  или колкото може часа я оставам отворена така уплътненията малко възвръщат,първоначалната си  форма,колата е подготвена за зимата,не ми е залепвало уплътнение никога в студа.

Закупих си манометър,и разбрах че тези по бензиностанциите лъжат повечето са доста строшени никой не се грижи за тях,лъжат до 1 атмосфера,сега Хондата вози по-меко.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 8.03.2020 г. at 21:04, Pavel_Pavlov написа:

Аз на място загрявам между 15тина секунди и минута. Не ги броя – докато се наместя, колан и т.н. Зимата може и повече, ако има нужда да чистя сняг и искам да влезна на топло. Но не загряам двигателя допълнително. Не само от природосъобразна гледна точка и удобството да тръгна по-бързо, а и от това, което съм чел, съм стигнал до извода, че не е в плюс на двигателя да загрява на място твърде дълго. Но тук сме имали дискусии по въпроса, така че не всички са на моето мнение – та просто споделям аз какво правя. И е излишно сигурно да казвам, че до работна температура карам максимално леко.

 

Също бих попитал защо да се кара 500км на бензин; както и това за какъв интервал е? Една смяна на масло / една година / 10 хил. Км?


Колега незнам къде си чел че е все тая дали ще тръгнеш веднага или ще подгрееш двигателя но това което на мен ми прави впечатленеи е че загряването отнема около 3 до 5 минути. Когато изчакам да поработи на място колата след това набира по-лесно и се държи по добре. Обратно също е валидно когато не загрея, колата е по мудна. 
 

Редактирано от sakrayaami

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, CARPERA написа:

Може да го замениш с силиконов спрей.

Веднъж в годината аз взимам един силиконов спрей ,обикновено есента отварям колата и с влажен парцал почиствам всички уплътнения,изчаквам да изсъхнат.

После изпрасквам го целия ,ако остане пръскам  по всяка пластмасова част,и таблото грейва.

Като изпръскам спрея поне два  или колкото може часа я оставам отворена така уплътненията малко възвръщат,първоначалната си  форма,колата е подготвена за зимата,не ми е залепвало уплътнение никога в студа.

Закупих си манометър,и разбрах че тези по бензиностанциите лъжат повечето са доста строшени никой не се грижи за тях,лъжат до 1 атмосфера,сега Хондата вози по-меко.


За таблото и оплатненията и аз използвам силиконово спрейче (т.е. за таблото отново на парафинова основа) но за праговете ненамирам за нужно да го сменям със силиконов. Чисто от практична гледна точка имам много останал и докато не го изразходвам ненамирам причина да го заменя. 
И на мен никога не са ми залепвали оплътненията :) Харвито е върха :)
 За манометъра и аз останових същото нещо, тези по бензиностанцийте лъжат. 
Бих добавил също така че гледам винаги да меря налягането на гумите на студено. Т.е. преди да съм потеглил на по-дълго разстояние веднага след като запаля гледам да мина през бензиностанция и да проверя налягането, тъй като съм чувал че при вдигане на температурата на въздуха в гумата съответно се променя и налягането. 

Друг полезен навик който съм си изградил е да си завивам и да си отвивам преходника за сипване на газ. По този начин предпазвам резбата от пренавиване от бензинджията и също така предпазвам себе си от това бензинджията да я забрави някъде сложена по колата (обикновенно на предното стъкло). 
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Spoiler
 
28 minutes ago, sakrayaami said:

Колега незнам къде си чел че е все тая дали ще тръгнеш веднага или ще подгрееш двигателя но това което на мен ми прави впечатленеи е че загряването отнема около 3 до 5 минути. Когато изчакам да поработи на място колата след това набира по-лесно и се държи по добре. Обратно също е валидно когато не загрея, колата е по мудна.

 

 

Аз не говоря за поведението на колата, а за отношението към износването на двигателя в по-дългосрочен план. Иначе аз определено не съм забелязвал разлика в поведението между студена и топла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз определено намирам такава особено зимата. Явно е до автомобил, за износването нямам си и на идея дали играе някаква роля. 
Акорда ти е зверски як :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Една добавка към полезните навици: 
Като ходя на див къмпинг в природата и реша да се поразходя или стане вечер и трябва да лягам вече НЕ ПУСКАМ алармата на колата :D 
Преди седмица от студа вечер и от старите батерий на дистанционното за алармата сутринта неможах да спра алармата...
Изчаках малко и постоплих дистанционното и успях да я спра, но вече това ми влиза в полезни навици - Без аларма само ключ. 

Редактирано от sakrayaami

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...