Jump to content
Малкия11

Малко помощ - проблем с оборотите

Recommended Posts

Колеги, имам нужда от малко помощ, та да започна от начало. От няколко месеца карам Сивик 6 генерация хеч, и имам проблем с оборотите падат като изключа от скорост до долу и после сами се вдигат до около 700-800 карам предимно на газ и докато я чакам да обърне като е студена губи обороти на бензин и някога гасне. Питането ми е: понеже можело да е от мап сензора дали може някой от Бургас да ми заеме за малко неговия?😀 Или да си чистя дросела?  Мотора е Д14А4

Редактирано от Малкия11
Забравих да си напиша двигателя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А клапаните регулирал ли си и кога последно? На газ, интервалът е по-кратък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Регулирани са миналата седмица

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дросела но като се свали и накисне в обезмаслител, също и IACV клапан ако имаш такъв. IACV сваляш и с обезмаслител пръскаш и на течащ вода миеш.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да разбера дали имам такъв клапан? Малко съм скаран с двигатели и ходова част, ама се уча още 😀

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом искаш да се учиш,вкарваш тук VIN номера си излизат всички схеми.

https://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е на дросела,сваляш и чистиш.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря за инфото утре ще я свърша тази работа, взех обезмаслители и така :) лека вечер и на здраве!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук някъде има клип с почистването намери твоя модел.

Разкачаш акумулатора първо и после чистиш.

https://www.youtube.com/results?search_query=Honda+CRV+II+2005+IACV-+Idle+Air+Control+Valve+cleaning

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега, ще го почистя да видя дали ще се оправи 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, почистих дросела, и проблема си остава същия. Какво да правя да стане колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Дай инфо  как го направи,може да помогне на други хора.Какво чисти беше ли мръсен,поне една снимка направи ли.

Върху дросела има болт за празен ход, и неговия канал е доста задръстен.

Но ако незнаеш как да се настрои по-добра да не се развърта.

 

БОЛТ ДРОСЕЛ 2.png2099868374_.thumb.png.20d6d1731e2373449405706e81ea8edf.png

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едната снимка е като го отворих, после игра половин флакон обезмаслители, също парцали, болта не съм го пипал понеже не знам за центровката. Общо взето се псува много. Като го изчистих колата седя над два часа разглобена, за да изсъхне и така!!!

IMG-57358c4f3e8e0e62735142eb7de5ff70-V.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отвора на болта се вижда отвътре, откъм дросела ,очистваш го.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Quote

 развива се почиства ,завива се до край и после се развива на 1 оборот и 3/4.

Това е което има за настройката му.

Лъсна ли като горните снимки,за обезмаслител дава добри резултати  този,спрейовете са слаби бързо се изпаряват

1095610935_.thumb.png.7532c8d8bd712ed89b2c01f9d57b87ca.png

Ето една руска тема с почистване на дросел

https://forums.drom.ru/honda-general/t1150936913.html

Ако е много бил нагара да не е запаметил грешно положение на дроселовата клапа и да трябва обучение.

 

 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
16 minutes ago, AMD said:

Отвора на болта се вижда отвътре, откъм дросела ,очистваш го.

Болта е конусен и отвора който регулира едва ли ще се очисти само отвътре с пръскане.

867624971_DROSELSENZORI.thumb.png.aff5a4612b0615c9997f67090197b9ff.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очиства си се

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нагара беше доста, но ако го беше запаметил грешно няма ли да светне check engine или така си мисля? Пък тия обезмаслители са немско производство и са доста силни!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Важен е ефекта а той е един, блестяща чистота и отпушени всички канали.

Закарай я на човек който знае какво да гледа,да прегледа дросела и стойностите.

Това с този обезмаслител,и миене на течаща вода не е мое хрумване,а практика на човек сигурно изчистил стотици дросела.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще я закарам на някой понеже преди малко я пуснах в купува-продава... Просто не ме изкефи сивика...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, има ли някакво развитие по темата. Питам защото и аз имам същия проблем и не мога да го реша. Оборотите на празен ход са ми стабилни, ако не пипам педала на газта. Щом натисна педала да дам газ, оборотите се вдигат нормално, след това като отпусна педала падат почти до нула и след това се възстановяват до нормално положение. На студено падат до нула и гасне. Прави го и на газ и на бензин. Свалях дросела и съм го изчистил, чистих и IAC клапана. Този клапан е проверен и работи. Проблема обаче не се решава. Мотора е D14A2 и нямам FITV иначе щях да го почистя и него. Няма регистрирани грешки от компютъра. Ако някой може да помогне моля да сподели, че вече не знам какво да проверявам.

Редактирано от papi80
грешки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж и живите данни!

Прилича ми на ламбда сонда

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ламбда не е. Сменях я преди два месеца, но проблема не се оправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомера как е? 

Колега, за да не сменяш куп здрави неща направи диагностика на автомобила

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, papi80 said:

Здравейте, има ли някакво развитие по темата. Питам защото и аз имам същия проблем и не мога да го реша. Оборотите на празен ход са ми стабилни, ако не пипам педала на газта. Щом натисна педала да дам газ, оборотите се вдигат нормално, след това като отпусна педала падат почти до нула и след това се възстановяват до нормално положение. На студено падат до нула и гасне. Прави го и на газ и на бензин. Свалях дросела и съм го изчистил, чистих и IAC клапана. Този клапан е проверен и работи. Проблема обаче не се решава. Мотора е D14A2 и нямам FITV иначе щях да го почистя и него. Няма регистрирани грешки от компютъра. Ако някой може да помогне моля да сподели, че вече не знам какво да проверявам.

Кога за последно си регулирал клапаните.

Както каза колегата трябва да се види на диагностика.

Почистването на дросела има определени специфики

Свързано е и с почистване на IACV клапана.

Това почистване ли направи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго за което се сещам чистени ли е  EGR клапан и пътищата ,ако мотора похарчва масло  пътищата вероятно доста  са запушени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите. Първо да уточня че ламбда сондата я смених не заради посочения проблем, а защото ми светеше лампата за чека. След диагностика се оказа че е заминал отоплителя и. За това я смених и вече няма грешки в компа.  Дебитомер нямам.

 

IACV клапана е почистен перфектно както на посочените снимки. Беше доста зацапана мрежичката. В него нямам съмнения проверих му съпротивлението и е в посочения интервал 8-15 ома. При мен е 12 ома. Освен това го проверих дали се отваря при подаване на напрежение. Освен това проверих и дали при затворено положение не изпуска. Проверих и при работещ двигател какво ще стане ако извадя куплунга на клапана. Очаквано мотора загуби стабилност и веднага угасна. Така че клапана работи. Единственото, което не беше наред е уплътнението му. Напълно се е сплескало и е възможно да не уплътнява за това добавих допълнително уплътнение и мисля, че сега е добре. Промяна обаче нямаше.

 

При диагностиката човека каза, че всичко е нормално. Клапани не съм регулирал никога. Маслото ми не мърда, като се има в предвид, че навъртвам по 3000км на месец. Сменям го на всеки 3-4 месеца.

 

CARPERA хубави темички си постнал щеше да е добре да ги бях видял преди да започна. Както и да е. Дросела го свалих изцяло от мотора и старателно е почистен. Всички отворчета съм продухал докато спре да излиза мръсотия. Гарнитурата на дросела се оказа в отлично състояние и не се налага смяна. Единственото нещо което не направих е да отвия болта за оборотите. Не посмях да не разбазикам нещо. Като видях твоите снимки явно утре ще го отвия.

 

Какъв е този EGR клапан?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да допълня че въпреки че не съм отвивал болта за оборотите. Доста наблегнах на тази точка и се уверих че пътя не е задръстен. Със спрей под налягане пръсках в отвора и се убедих, че пропуска. Въпреки това утре ще го отвия и него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
7 hours ago, papi80 said:

. Клапани не съм регулирал никога. 

Това нарочно ли е или имаш някаква обяснение,мисля че там ти е проблема. 

При положение  че караш на газ трябва да го правиш но 15-20 хил км.

Направи то в най скоро време.

 

Болта не се притеснявай по описания начин ще го настроиш от темата ми.

Но всичко което се измие от неговия път отива в IACV клапана затова е хубаво да се направи при свален дросел.

Както и отвори за термоклапъна от темата ми и той троябва да се свали.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че колегата е писал, че кара на газ, но може да съм изпуснал. Със сигурност обаче е добре да си провери клапаните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма Егр този двигател

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
46 minutes ago, Pavel_Pavlov said:

Не мисля, че колегата е писал, че кара на газ, но може да съм изпуснал. Със сигурност обаче е добре да си провери клапаните.

19 hours ago, papi80 said:

 На студено падат до нула и гасне. Прави го и на газ и на бензин. 

 Изпиуснал си да го прочетеш Pavel_Pavlov 

Ако е на газ  зависи колко  е карана без регулиране на клапаните според мен е  зле и трябва да се проверят  в какво състояние са.

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, има газ колата от 1,5 години. Изминати са около 55 000км. след поставянето и. Потвърждавам че клапани никога не са регулирани, тоест откакто е купена колата през 2007г. Не е имало проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или има някаква техническа доработка на тази кола да са станали хидравлични вместо регулируеми клапаните или незнам ,да кажат  запознатите с двигателя на колко регулират клапаните ,и какви са.

На твое място не бих карал колата докато ,ако са регулируеми клапаните не го направиш.

Ако са затегнали и набили леглата клапаните следва ремонт на глава.Няма страшно  разделяш се с 1000лв. 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ги и в какви граници трябва да са клапаните.

683033040_Screenshot_20200429-140715_SamsungInternet.thumb.jpg.6dc2a541afd252c0db19ae925a503cc1.jpg

 

От ръководството  най горе в този раздел,изтегли си го има много добра схема на дросела 

http://www.hondaworld.ru/manuals/civic95-97_3-2.htm

Така че си намери  майстор който е регулирал клапани на Хонда и го направи.

Колегите от София да кажат къде може за стане това. 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ок, ще правя реглаж и после ще докладвам какво е станало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това трябва да се следи на газ на 15-20 хил км се проверяват.След като ги   направиш сега, провери ги след 15хил км  за да знаеш как са за този  пробег.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е Д-серия мотор. При кадърно настроена газова не би трябвало да са се вкопали. И чак специално майстор дето е регулирал клапани на Хонда да търси, айде стига сте го филмирали човека.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според теб е железен и трябва  да не се регулират клапаните,55хил на газ без регулиране като отворят ще се види,ако е в някой гаражче няма да знае какво да гледа.

Не всеки гаражен майстор знае как се регулират клапана колата е негова той си решава колегата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основното е как е настроена газовата. В това няма гаранция, а човекът пише, че има проблем с оборотите. Мисля, че е нормална стъпка да погледне клапаните, дори и на Д-серия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...