sttekata 167 #1 Публикувано 6 Ноември, 2019 (Редактирано) Здравейте, Реших да пусна въпросната тема за улеснение на колегите, които има подобен проблем. Най-лесно се установява от къде идва шума (дали е от алтернатора) като някой гаси колата , а друг слуша със стетоскоп върху алтернатора. При гасенето на колата ротора на алтернатора продължава да върти, защото ролката му го позволява, а по време на въртенето на празен ход ясно може да се чуе хъркането на лагера (по ясно се чува със стетоскоп), но лошото е, че не може да се каже дали е от ролката или вътрешните му лагери. Въпреки това след като ще се сваля препоръчвам пълен сервиз на алтернатора - почистване, смяна на двата лагера на ротора и смяна на ролката. Вида на лагерите за ротора са : 1) NSK 6303DDUCM (31114-PGK-A01), едноредов съчмен лагер, 17X47X14mm = 15лв (това е предния лагер на ротора - поз.6); 2) FEBEST AS-153513 (31111-PT0-003), сферичен лагер, 13X35X15mm = 12лв (това е задния лагер на ротора - поз.5). Това ви дава един вид сигурност, че скоро няма пак да ви се налага да се налага сваляне на алтернатора за лагери. След като го сменя, ще ви кача и снимки от смяната, но сега прикачвам и един клип за сваляне на алтернатор: Редактирано 6 Ноември, 2019 от sttekata 7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #2 Отговорено 6 Ноември, 2019 Ето и инфото как се ремонтира самия алтернатор! https://www.driveaccord.net/attachments/alternator-rebuild-pdf.105697/ 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #3 Отговорено 6 Ноември, 2019 Това е размера на четките (021660-0390): Дължина [ mm ]16.00 Ширина [ mm ]7.00 Дебелина [ mm ]4.90 Дължина на кабел: 46мм 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #4 Отговорено 7 Ноември, 2019 Стани, клипа е за бензиново CR-V и ще те подведе. Над алтернатора при дизела, е тялото на масления филтър, което пречи много и няма да можеш да извадиш нагоре самия алтернатор. Така че се сети, какво ти казах за тампона. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #5 Отговорено 7 Ноември, 2019 Даааа , така е ! Масления филтър е там.... Гледах го снощи , заформя се голямо разглобяване Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #6 Отговорено 8 Ноември, 2019 (Редактирано) Голяма сватба с този алтернатор! Реално какво се сваля: 1) Разкача се казанчето за антифриза + основата му; 2) Сваля се казанчето за хидравликата; 3) Сваля се пластмасовата кора над радиатора и кондензатора; 4) Свалят се двете планки държащи кондензатора на климатика (отгоре); 5) Свалят се двете планки държащи радиатора (отгоре); 6) Сваля се гредата, на която е монтирана пръчката за подпиране на капака; 7) Леко се избутва радиатора напред и вече има достъп до алтернатора; 8 ) Сваля се алтернатора (3 болта с ключ 12, като долния болт от към шофьора е малко по тънък!); 9) Алтернатора се измъква между двигателя и радиатора (дифузьора с перките не се сваля); 10) Ролката на алтернатора се държи с верига за развиване на маслен филтър и с вложка (1/2") на шестограм 17ммсе развива с ударен гайковерт за секунди. 11) Отваря се алтернатора внимателно и се сменят двата лагера в него - там е още по голяма сватба + оркестър даже ! При мен освен лагера на ролката беше заминал и задния лагер на ротора, но смених и двата, че да не вдигам същата сватба след година... Четките трябва да са 10,5мм според сервизната инструкция, а моите са на 8,5мм, а колата е на 170 000км, т.е. ако четките са за смяна колата е поне на 400 000км . Въпреки всичко имам резервни четки ако някой иска да му се подменят. Между другото тампона на двигателя не се пипа и достъп до под колата няма нужда... Един съвет: Ако нямате нужните инструменти и опит по-добре не се захващайте. Ако някой има нужда от подмяна на ролката (за София) - съм на разположение! Поздрави, Редактирано 8 Ноември, 2019 от sttekata 1 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #7 Отговорено 8 Ноември, 2019 Абе, ти си разглобил цялата кола и си го направил по най-сложния начин - вярно си си спретнал голяма веселба. Важно е , че всичко си оправил и си доволен от ремонта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #8 Отговорено 9 Ноември, 2019 По-добре да сваля 1 греда на 6 болтчета с ключ 10мм отколкото металната кора под двигателя и тампона на двигателя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #9 Отговорено 12 Ноември, 2019 Някой може ли да ми обясни защо след като си смених алтернатора и го подмених с рециклиран след монтажа му и запалване на автомобила започна да се чува нещо като тракане или стържене от алтернатора,благодаря на отзовалите се Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #10 Отговорено 12 Ноември, 2019 Защото явно не е ремонтиран правилно и ротора се трие в статора. Дистанцията е милиметри! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #11 Отговорено 12 Ноември, 2019 Няма смисъл, някой да обяснява каквото и да е - просто връщаш рециклирания, сменяват ти го за друг, или си правиш твоя. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #12 Отговорено 13 Ноември, 2019 (Редактирано) Лошото е, че ако не са му познати малко ме съмнява да си го вземат обратно, все пак са джамбази. Ако не си приемат рекламацията - дай го на някой да го отвори и ремонтира като хората, като според мен в задната част на ротора има една ламарина куплирана с ротора , която пази задния лагер от вода и боклуци. Точно тази ламарина се пипа при смяна на лагера и ако не се направи като хората трие в капака на статора. Като се отвори ще се види къде лъщи метала от триенето! Вземи си ремонтирай твоя и го продай. Редактирано 13 Ноември, 2019 от sttekata Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #13 Отговорено 14 Ноември, 2019 На 13.11.2019 г. at 8:14, sttekata написа: Лошото е, че ако не са му познати малко ме съмнява да си го вземат обратно, все пак са джамбази. Ако не си приемат рекламацията - дай го на някой да го отвори и ремонтира като хората, като според мен в задната част на ротора има една ламарина куплирана с ротора , която пази задния лагер от вода и боклуци. Точно тази ламарина се пипа при смяна на лагера и ако не се направи като хората трие в капака на статора. Като се отвори ще се види къде лъщи метала от триенето! Вземи си ремонтирай твоя и го продай. Гледах днес от къде идва шума,доколкото го улових от страната на четките,а тази ламарина не е ли чак отдругата страна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #14 Отговорено 15 Ноември, 2019 не , точно там е , тя е като чашка и влиза около друга "чашка", която е на задния капак на алтернатора и така се крие лагера Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #15 Отговорено 19 Ноември, 2019 (Редактирано) На 12.11.2019 г. at 23:01, sttekata написа: Защото явно не е ремонтиран правилно и ротора се трие в статора. Дистанцията е милиметри! Дори под милиметър. Редактирано 19 Ноември, 2019 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове