Vang 5 #1 Публикувано 26 Октомври, 2019 Здравейте колеги, От около седмица, колата при подаване на газ (особено на 2ра) около 2000 оборота изпитва колебание, докато не достигне около 2500 и малко по-нагоре, където се усеща сякаш се пуска kickdown на AT. Подобно запецване има и към 3500 също. След това двигателя се "отпушва" и си се движи леко и приятно. Под 2000 оборота е мъртвец - това го казвам слизайки от D14 преди К20ката. След доста четене, комбинирано с не малкия ми опит от разглабянето на същия двигател (вземайки предвид факта, че притежавам колата от по-малко от месец), разбрах че всъщност iVTEC-а на к20а4 е комбинация от VTC и VTEC-e (икономичния), който се задейства на 2200 оборота. Ефективно правейки двигателя 12 клапанов преди тази граница. Та питането ми е дали е възможно това колебание да идва от факта, че бивах плебей и при смяната на маслото (преди около 400 500 км ) използвах 10W40. Възможно ли е поради повишения визкозитет на маслото да не може да реагира този "Vtec" и асоциираните с него, доста тънки маслени магистрали? Колата е C-RV RD4 2002 K20A4 бензин Чек не свети редовно, като светне е 0325 (чета го всеки път преди да го изтрия) Свещите не съм ги сменял клапани регулирах преди няма и 100 км Поздрави, Сашо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #2 Отговорено 26 Октомври, 2019 Да те попитам за какъв дявол си налял тоя мъзгоч 10на 40. Ние тук спорим че това масло не го понася 1ген ти го набута в твоя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vang 5 #3 Отговорено 26 Октомври, 2019 така е, прочетох темите, но след дъжд качулка. Иначе карам с него в D14ката и нямам проблеми там. То ще се сменя това е ясно, язък само че е от по скъпите, ама те така се учат тия уроци. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #4 Отговорено 26 Октомври, 2019 Няма проблем почакай още молко хубаво да запуши всички маслени канали и тогава го смени. И както ги дават да падат рязко температурите и това 10w40 стане на мед ,чуди се защо това и онова. Двигател който спокойно може да се кара с 0w30 ти неясно изобщо по каква причина слагаш 10w40. Прочети още малко теми тук в общите поръчки може да намериш много хубави масла на супер цени. Най горе в този раздел има тема точно с какви масла можеш да караш и какви спецификации да имат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #5 Отговорено 26 Октомври, 2019 CARPERA както винаги се изхвърли по въпроса по начин колкото се може повече да обиди отсрещния. Vang това наистина не е твоето масло но това не значи, че като го смениш и ще решиш проблема който няма нищо общо с маслото. Виждам, че си градски затова ако искаш на лични мога да ти дам телефона на кадърен майстор в Пловдив. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vang 5 #6 Отговорено 26 Октомври, 2019 CARPERA щом ти е толкова интересно от къде ми е дошло на акъла: извадка от сервизното ръководство (3-02 за справка) на същия автомобил отбелязва, че важи до -200 отклоняваме се от темата ми се струва, затова благодаря на колегата vespa, на който ще пиша за предложението му 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #7 Отговорено 27 Октомври, 2019 Извинявам се може би за резкия ми тон,но в първия ти пост от писането ти си личи че имаш знания който повечето от нас нямат. Знаеш за тънките маслени магистрали и въпреки това. ........... Да когато смениш маслото няма да решиш проблемите си,но няма да създадеш повече. п. п..Интересно когато покажеш на някой грешките ,те обвиняват че си го обидил, когато му повториш да не продължава с тях ставаш лош. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #8 Отговорено 27 Октомври, 2019 Аз само да попитам, въздушен филтър сменен ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vang 5 #9 Отговорено 27 Октомври, 2019 (Редактирано) Да, още като я взех, смених масло, МФ, ВФ, филтър купе, реглаж на клапаните, knock сензор, гарнитура на капака на клапаните + на свещите и гумите на болтовете на капака, почистване на стартера, почистване на дросела (няколко пъти сваляне на всмукателния колектор). Другото, което й правих беше извън коша. Редактирано 27 Октомври, 2019 от Vang Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #10 Отговорено 27 Октомври, 2019 Почиствал ли си витек клапана. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vang 5 #11 Отговорено 27 Октомври, 2019 Не, него и VTC не съм ги пипал Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #12 Отговорено 27 Октомври, 2019 Има една малка вероятност, при връщането на смукателния колектор да не е затегнат колкото трябва и да дърпа въздух. провери с динамометричен ключ, дори виж и металната част. Не знам колко нютона е там, но има литература - спази я! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #13 Отговорено 1 Ноември, 2019 Нова цедка на vtc системата и цедка на VTEC соленоида и да видим. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #14 Отговорено 1 Ноември, 2019 Здрасти Сашо, добре си се ориентирал за работата на i-VTEC. Мисля, че не работят точно 12 клапана, тъй като всмукателните също се отварят, не напълно, но да не задълбаваме. Темата за knock sensor-a и грешка 0325 си я чел сигурно. Като изключим маслото ми направи впечатление това: На 26.10.2019 г. at 20:02, Vang написа: На 26.10.2019 г. at 20:02, Vang написа: Свещите не съм ги сменял Толкова работи си направил, а едно от най-лесните не си. Поне вадил ли си ги да ги огледаш? Колата няма газ, предлолагам? Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vang 5 #15 Отговорено 5 Ноември, 2019 (Редактирано) Смених маслото и свещите, проблема почти изчезна, но мисля че мудността, която остана е от Р0325, тъй като докато не свети чека колата си се движи доста приятно. Свещите изглеждаха така: развиха се без усилие почти, особено на 4ти цилиндър, който изкачаше като грешка тип "Pending" в чека (cylinder 4 misfire detected). Понякога при високи обороти дори започваше да мига чека и колата не искаше над 4к оборота. Карал съм само ден засега с новите свещи. но този проблем не се е появил. Едит: Не колата няма газ, но мисля да сложа скоро. Днес ми обявиха 1300лв. Редактирано 5 Ноември, 2019 от Vang Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #16 Отговорено 5 Ноември, 2019 (Редактирано) Тук нещо бедна смес се мъдри май. Не бързай с газта само като съвет. Виж да оправиш тоя проблем първо( имам предвид miss-a , ако има такъв P0304, нищо ,че е pending.) След това и датчика за детонации. Понеже на газ може да се задълбочат нещата и ще почне ходене по мъките. Как са бензиновите корекции на живи данни и какво масло сложи? Редактирано 5 Ноември, 2019 от ivailopp Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vang 5 #17 Отговорено 5 Ноември, 2019 5W30 сложих, а бензиновите корекции са отвъд познанията и уменията ми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #18 Отговорено 6 Ноември, 2019 A има ли я P0304 ( cylinder 4 misfire) ? И датчикът за детонации е сменен , но продължава да дава P0325, така ли? п.с Виж наистина за бедна смес при добър майстор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #19 Отговорено 18 Ноември, 2019 Колега , нещо ново по въпроса? Как се развиха нещата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове