SystemError 4 #1 Публикувано 16 Юни, 2019 (Редактирано) Здравейте, както се вижда от името на темата светна PGM-FI. Това стана след като вкарах колата в сервиз за смяна на реле понеже климатика не духаше студено. След смянята му климатика тръгна, както и колата, но светна PGM-FI. Видях, че има подобна заключена тема, но нямаше отговор или дискусия, надявам се няма да се повтори и в тази тема. Съответно махнах + на акумулатора за 10 мин, но проблема остана. Предполагам, че е някаква компютърна грешка, но не ми е ясно защо не изгасна след тази интервенция. Възможно ли е в сервиза да са омазали нещо? Колата е CRV 3 генарация 2.2 дизел 2009г. Ако някой има някакви идеи, моля да сподели. Благодаря предварително. Редактирано 16 Юни, 2019 от SystemError Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #2 Отговорено 16 Юни, 2019 Не мога да помогна много, но поне днес четох ръководство и единственото, което пишеше е, че ако светне това не бива да се пренебрегва и ако се кара може да повреди горивната система на двигателя. Не останах с впечатление да има общо с климатика. Пише да се ходи в сервиз и нищо друго. Аз също сменях реле на климатика, но не съм имал такъв проблем. Най-вероятно ще трябва да ти я закачат на диагностика и да видят какъв е проблема. Дано не е нещо сериозно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksi 75 #3 Отговорено 16 Юни, 2019 Да в общи линии пише, че може да е от лошо качество на горивото, може количеството на горивото, да е било малко и да е замукала въздух. Може да и сложете едно бардалче, да я обезвъздушите, по описания начин в книжката и да направите процедурата със запалването и гасенето на автомобила три пъти на интервали от по 30 сек. Дано да се оправи, без посещение на оторизирания сервиз. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #4 Отговорено 16 Юни, 2019 Тази грешка е свързана като цяло с горивната система . Когато на мен ми светна преди година и нещо се оказа от филтъра (сега като се сетя, пак си се смея на сагата). Сега има и една възможност да и няма нищо на колата, а просто от невнимание в сервиза, да са разкачвали някои букси и да са запалили колата за проба, без да са ги закачили, от където индикацията да се е появила. Тази индикация, може да се появи и ако са разкачвали дори буксата на датчика на въздушния филтър, за входящия въздух. С откачане на акумулатора, тази индикация не може да се изтрие, а трябва да се закачи на диагностика и от там. Естествено може да имаш и проблем,затова я закачете и прочетете. После изтриваш грешката и гледаш дали пак няма да светне - ако светне тогава ще се търси проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SystemError 4 #5 Отговорено 16 Юни, 2019 (Редактирано) Благодаря за мненията. Колата така или иначе ще отиде на диагностика. Въпроса е дали, ако грешката се окаже от интерференцията на сервиза дали ще бъде блезплатна диагностиката или ще си замажат очите, понеже ако се окаже наистина проблем с откачена букса/натрупана грешка по тяхна вина, следователно трябва да си я премахнат за тяхна сметка, но всичко се свежда до това дали ще си признаят вината, понеже аз няма как да разбера. bizzito това, което ме кара да си мисля за общото с климатика е темата, която открих във форума тука в която пише, че след интервенция от собственика на колата по релетата се е получил този проблем. niksi няма начин проблема да е от горивото. Живея в Берлин и зареждам от известни бензиностанции, а също така колата никога не е оставала с по-малко от половин резервоар, но ти благодаря за отделеното време. Както бях писал проблема се появи след вземането на колата от сервиза, което ме караше да мисля като Emicha, просто исках да знам дали не си втълпявам нещо, ако няма човек мислещ като мен. Редактирано 16 Юни, 2019 от SystemError Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliuminati 0 #6 Отговорено 16 Юни, 2019 И при мен светна днес при проверка на датчиците за круиз контрола на съединителя и спирачката. При откачане на буксите. След това светна явно е бил на контакт или Работеща. Четох за изчистване с акумулатора. Откачих + за 5 мин. Без ефект. След това го оставих да си свети и понеже опитвам да лекувам болка с круиза не му обърнах много внимание. Но при втория път откачих - и при палене някак изчезна грешката. Дано съм помогнал. Според мен Emicha е прав за предположение, че са забравили някой букса и от там е дало грешката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
katri71 23 #7 Отговорено 17 Юни, 2019 При мен пък грешката отпада след откачане на акумулатора.След известно време ,(няколко месеца), обаче пак светна лампата.И така на няколко пъти.В момента не свети :). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksi 75 #8 Отговорено 17 Юни, 2019 Аз останах с впечатление от прочетеното в книжката, че грешката се трие като: "Запалете и загасете двигателя най-малко три пъти на интервали по приблизително 30 сек." Затова писах първо каквито съмнения има да се отхвърлят и тогава да се трие. Наистина звучи най-правдоподобно да е откачена някоя букса при работещ двигател. Но може да пробвате с запалването и загасянето не е кой знае какво. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SystemError 4 #9 Отговорено 19 Юни, 2019 Два дена след темата откачих минуса за 15 мин,но нямаше ефект. Понеже ми се наложи да карам колата изминах около 20 км и след като спрях и след около час я запалих чека изгасна. За сега няма проблеми и не съм ходил на диагностика. Интересното е че се случи точно както iliuminati е споменал при него, просто от самосебе си проблема изчезна. Благодаря на отзовалите се. Дано темата бъде полезна за други а също може и да пробват варианта който niksi е споменал ако имат сходен проблем. Много безаварийни на всички. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове