PetioHonda 108 #1 Публикувано 10 Март, 2019 Здравейте, сменях си корминлната рейка, след като сглобих и всичко беше точно, но волана беше доста крив и реших, да развия отновво кардана, който свързва пръта на волана и пръта на рейката (намира се под волана), след като го развих и си наместих волана (въртях го няколко пъти) събрах всиччко, запалих и тръгнах. След първия десен завой (навих волана около 180 градуса надясно) се чу някакво чаткане и светна СРС-а. Сега нямам нито клаксон, нито еърбег. Махнах бега да видя буксите, висчко е точно няма прекъснат кабел, но най-вероятно нещо съм прекъснал с това "свободно" въртене на волана, когато не е закачен към рейката. Моля за съвети къде да търся проблема? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #2 Отговорено 10 Март, 2019 При 180 градусовото навиване на волана си скъсал лентовия кабел, така наречения Cable Reel. Ще трябва да го свалиш и да го отвориш, за да виждаш къде е проблема (прекъсването). Тази тема от Субару форума може да ти е от полза за придобиване на обща представа за какво иде реч - КЛИК Можеш да погледнеш клипчета в YouTube - Клик1 Клик2. При смяна на рейка си има процедура за центриране на лентовия кабел. Ако не си я направил, следва късане. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PetioHonda 108 #3 Отговорено 10 Март, 2019 Не съм я направил, голяма простотия, нямах идея... Значи сега вариантите са да си оправя лентовия кабел, а вариант ли е да намеря направо целия "модул" с навития лентов кабел вътре от друга кола и да си го центрирам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #4 Отговорено 10 Март, 2019 Няма проблем да смениш лентовия кабел (като цял компонент) с друг. Ти решаваш . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PetioHonda 108 #5 Отговорено 10 Март, 2019 Много благодаря, че ме "светна" за този модул. Ще видя дали се продават на вторичния пазар и на какви цени и ще видим дали ще го сменям или ще се пробвам да го оправя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nunezz 22 #6 Отговорено 11 Март, 2019 Здравей, колега. Имам лентов кабел, за 10 кинта ще ти го дам. Само искам снимка на твоя, да видя дали е същия. Поздрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Djeff 0 #7 Отговорено 9 Декември, 2019 Да вдигна малко темата. Колата е 1.4 90hp. Не беше карана няколко месеца и акумулатора беше умрял. След зареждане светна SRS и клаксона взе да звучи малко странно, иначе пали от раз. Пробвах да чета грешки с едно ELM-че - няма. Окъсявах изводите на жълтата букса под таблото, което би трябвало да рестартира SRS и пак нищо. Волана не е въртян докато колата беше в почивка та и се съмнявам да е от лентовия кабел. Някой да има идеи какво още? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #8 Отговорено 9 Декември, 2019 Подай на клаксона напрежение 12 волта директно от акумулатора. Ако пак звучи по същия начин - трябва да подмениш тромбата. Ако звучи нормално, трябва да провериш релето му дали работи както трябва. Ако и то работи нормално - тогава се насочи към контактите във волана. Клаксонът е проста система - един отворен контакт във волана, той командва едно реле, което захранва клаксона през бушон от акумулатора. Не би трябвало да се влияе от зареждане и от други работи. Щом изобщо издава някакъв звук - значи все пак нещо работи, едва ли е скъсан кабел. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 116 #9 Отговорено 10 Декември, 2019 Ей така за всеки случай си провери алтернатора, и колко V зарежда към акумулатора, че стават изненади. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Djeff 0 #10 Отговорено 11 Декември, 2019 (Редактирано) Преди 14 часа, zlobar4e написа: Ей така за всеки случай си провери алтернатора, и колко V зарежда към акумулатора, че стават изненади. 14 и нещо в зависимост от оборотите. Работи си. Акумулатора падна понеже колата беше в доста дълга почивка (Няколко месеца) и там аларми, аудио на стендбай и т.н. плюс, че беше точно на границата на гаранцията... Редактирано 11 Декември, 2019 от Djeff Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове