teodor_tsonev 54 #1 Публикувано 20 Февруари, 2019 Здравейте колеги, Бях твърдо решен да не пускам поредната тема за свещи, но колкото повече ползвам търсачката и различни калкулатори, толкова повече се обърквам. Темите във форума са стари и с доста противоречива информация. Различните калкулатори също дават различна информация. Та някой знае ли какви трябва да са свещите на D15Z6? Изчетох мнения за следните на NGK: ZFR6J-11 ZFR5J-11 ZFR5F-11 ZFR6F-11 В сайта на NGK в калкулатора на 6-та генерация присъства единствено мотора на D16Y7 и дават ZFR5F-11, а в този калкулатор за моя двигател дават ZFR6J-11. До колкото разбрах числата 5 и 6 са топлинни числа и има значение дали караш повече градско или магистрално, респективно на ниски или високи обороти. Какво означават "F" и "J" и каква е разликата м/у двата вида свещи? Най-вероятно са взаимозаменяеми, но все пак като имам избор кои да избера? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ГОШКАТА 21 #2 Отговорено 20 Февруари, 2019 ZFR6J-11........1,1 mm Това дават в аутодатата за твоята колица. Дугото е...ДENSO..KJ16CR-L11 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 54 #3 Отговорено 21 Февруари, 2019 За нашия климат не е ли по-добре ZFR5J-11, с ZFR6J-11 няма ли да имам проблеми зимата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ГОШКАТА 21 #4 Отговорено 21 Февруари, 2019 НЕ ,никви проблеми 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #5 Отговорено 21 Февруари, 2019 http://www.denso-am.eu/e-catalogue/ https://www.ngkntk.com/bg/prilozhenie-za-namirane-na-chasti/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/HONDA/CIVIC/ZFR6J-11/6115/ ZFR6J-11 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 54 #6 Отговорено 21 Февруари, 2019 Супер, ZFR6J-11 ще са, сега ако ми и кажете къде в БГ има оригинални NGK и да пише Japan на тях равни няма да имате 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #7 Отговорено 21 Февруари, 2019 Виж колегата има 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #8 Отговорено 21 Февруари, 2019 (Редактирано) Аз моите ги купих на времето (преди 6 години) от Тех-Ко. Колко са оригинални, не знам. Още си работят но са иридиеви ZFR5FIX-11. За теб иридиевите са ZFR6FIX-11, ако решиш да взимаш такива. Дават им до 100 хил. км. пробег. А топлинното число на сещите се избира не според климата, а според двигателя, степента му на сгъстяване и режимът му на работа (високи обороти и натоваране или не). Цитат "Топлинното число (на английски ‘heat range’) е параметър на свещта, който се избира в зависимост от самия двигател и режима му на работа. Няма генерално правило кое топлинно число е по-добро – ниското или високото. За един и същи двигател, работещ в два различни режима, са най-подходящи две различни свещи – например, ако двигателят работи предимно на високи обороти с голямо натоварване, имаме едно най-подходящо число; ако същия двигател работи предимно на ниски обороти и без голямо натоварване, най-подходящото число е по-ниско от предишното. Точното значение на топлинното число е способността на средния електрод на свещта да пренася топлината от върха на електрода до корпуса на двигателя – топлинна проводимост. За оптимална работа на свещта, тя трябва да поддържа температура в определени граници – между 450 и 850 градуса. Недостатъчната температура води до натрупване на нагар, който впоследствие започва да провежда електричеството (въглеродът е проводник) и не се получава добра искра. Твърде високата температура води до предварително възпламеняване на горивото и детонации, а в екстремни случаи – разтапяне на електродите и скъпи ремонти. Колкото е по-къс средния електрод, толкова по-малък път трябва да измине топлинната енергия до корпуса на двигателя, т.е. топлинната проводимост е висока (високо топлинно число, “студена” свещ). Повече топлина достига до корпуса, съответно температурата на самата свещ е толкова по-ниска. Такава свещ е в състояние да освободи повече топлина към корпуса, т.е. самият двигател може да работи при по-екстремни режими, на по-високи обороти (например с висока скорост по магистралата, или на състезание). По-дългия електрод означава по-малка топлинна проводимост, т.е. по-ниско топлинно число (“топла” свещ). Такава свещ задържа повече топлина в електрода, позволявайки температурата й да не пада под 450 градуса при режими на двигателя, при които оборотите са ниски и няма голямо натоварване (например бавно каране в града). Според NGK, смяната с една единица на топлинното число променя температурата на свещта с от 70 до 100 градуса. Ако карате предимно градско, една или две единици по-ниско число може да се окаже оправдано. Ако карате агресивно и предимно в червената зона на оборотомера, 1-2 единици по-високо число може да е по-подходящо за вас. Производителят на двигателя обикновено дава някаква ориентировъчна стойност, подходяща за някакви средни условия, и е един вид компромис между различните стилове на каране на различните шофьори." NGK product finder: https://www.ngkpartfinder.co.uk/cars_commercial.php?type=SPARK%20PLUGS Редактирано 21 Февруари, 2019 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #9 Отговорено 21 Февруари, 2019 Има един Краси в OLX, ако искаш провери при него. По принцип продава предимно иридиеви, ама може и такива да има. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #10 Отговорено 21 Февруари, 2019 Ето, ако имаш дебитна/кредитна карта или PayPal: https://www.ebay.com/itm/4-pc-4-x-NGK-V-Power-Plug-Spark-Plugs-5585-ZFR6J-11-5585-ZFR6J11-Tune-Up-Kit-hm/301660640011?hash=item463c60130b:g:14wAAOSwKXdaUD3G:sc:ShippingMethodStandard!60656!US!-1:rk:1:pf:1&frcectupt=true Може да пише и Made in USA, хубаво е, но не е задължително да пише Made in Japan. В зависимост от модела на свещите - страната, където са сглабяни е различна. Материалите/астите на свеща са винаги японски. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #11 Отговорено 21 Февруари, 2019 Има голям шанс да попаднеш на NGK Made in France. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #12 Отговорено 21 Февруари, 2019 (Редактирано) От ebay няма такава опастност. Купил съм до сега над 10 коплекта от там и са били или американски или японски. Карам 50 000 км без проблем и после ги сменям. Редактирано 22 Февруари, 2019 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 54 #13 Отговорено 22 Февруари, 2019 Преди 12 часа, dindin написа: Има голям шанс да попаднеш на NGK Made in France. Да, знам. Свързах се и с колегата Izanagi, обеща днес да провери дали има. Иначе се свързах с AutoPower.BG и от там потвърдиха, че NGK имат заводи във Франция и Япония, но не са сигурни от къде са свещите. Разбрахме се утре да отида и на място да отворим една кутия, ако пише Japan на свещта ще ги взема (освен ако Izanagi няма). От ebay не ми се пазарува Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове