Shadowcho 4 #1 Публикувано 15 Януари, 2019 Здравейте, нов съм в групата и за пръв път пиша и поствам нещо. Предварително се извинявам ако съм нарушил някое правило или досаждам излишно. Така на въпроса. От половин година съм собственик на Honda Accord 2006 година. Преди два дена ми светна check engine + vsa. След изчитане на грешката се оказа p0123 и p0223. Водих я на сервиз, но там имаха време само да я прочетат. Казаха ми да им я закарам след два дена, защото според тях не било от стандартните проблеми на модела. Било нещо по-завъртяно и трябвало да я изследват. Някой бил ли е със същия проблем или някой има ли идея на какво може да се дължи. Искам горе долу да се ориентирам какъв ще бъде демиджа. Предварително ви благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 283 #2 Отговорено 15 Януари, 2019 Цък Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #3 Отговорено 15 Януари, 2019 преди 36 минути, Shadowcho написа: Било нещо по-завъртяно и трябвало да я изследват. Ала-бала, дрън-дрън. Това по друг начин звучи така: "Ще ти вземем повече пари, отколкото вземаме за такъв проблем, но и ние не знаем защо. Но ще ти вземем повече" Грешките са свързани с педала на газта, стойностите и на двете пътеки са извън нормите. Най-лесното, което можеш да направиш, е да напръскаш буксата на кабела с контактен (почистващ) спрей за електроконтакти. Ако помогне и все пак грешката се повтори скоро - най-смисленото решение е твърда връзка вместо букса. Лустер-клема е добро решение. Ако това не помогне, обикновено най-често срещаният проблем е износване на пистите вътре в педала. Подмяната с нов решава проблема, но с нов в буквалния смисъл, а не с друг, от друга кола. Все пак за точното диагностициране е необходимо свързване на уреди директно към педала (буксата) и там да се мерят стойностите, след което да се сравнят с референтните. В зависимост от модела на педала може да са различни, но в общия случай при ненатиснат педал на писта А трябва да връща между 700 и 1000 миливолта, а на писта Б - почти наполовина. Но това е много общо, не знам за конкретния модел точната стойност. Със сигурност ако ти връща 2300 миливолта с отпуснат педал - не е наред. Но може да ти връща 920, което за някои педали е нормална стойност, а за други - много над нормата. Забелязал ли си някакви проблеми при ускорение - неравномерно, с прекъсване или пък все едно рязко натискаш и отпускаш? Като отпуснеш педала на газта - да "забие", все едно е останал натиснат? Или дори да не забива - да падат оборотите неравномерно? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadowcho 4 #4 Отговорено 15 Януари, 2019 Преди ми е правило пак така, но след чистене на грешката и адаптация(ръчна) на дроселовата клапа се оправяше. Сега грешката седи постоянно и не иска да се изтрие. забелязвал съм, че много рядко ми придръпва при ускорение. А искам да попитам тези миливолти могат ли да се измерят с обикновен мултицет или трябва специален уред. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #5 Отговорено 15 Януари, 2019 Всеки мултицет мери до 2 волта, което е същото като 2000 миливолта. Само трябва да е малко по-скъп и марков модел, защото се търси точност и не върви да го мериш с уред от 9.90, който мери до +/- 50 % точност. Само че трябва да подадеш стабилизирано 5 волта (или колкото е номиналното напрежение за този педал) и тогава да гледаш изходната стойност. Най-лесно (по принцип) е както педалът си е закачен на колата, да знаеш точно кои кабели са изходните сигнали на писта А и Б и да боцнеш у тях една карфица. А какво точно имаш предвид под "преди ти е правило така" - просто е светвала лампата или е записвало точно тези две грешки? Ако е второто, но се е оправяло с чистене и адаптация, то тогава не се наемам да кажа нищо повече по темата, защото е странно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadowcho 4 #6 Отговорено 16 Януари, 2019 Записваше точно тези две грешки и пак влизаше в сервизен режим. Преди се оправяше, но сега грешката не иска да се изчисти дори и с HDS диагностика. Благодаря много за съветите, аз ще се пробвам да замеря напреженията и да напръскам клемата с контактен спрей. Ако се оправи ще пиша как се е оправило или какво са ми казали от сервиза. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atoma 995 #7 Отговорено 16 Януари, 2019 Здравей колега, погледни и ТУК, може проблема ти да е сходен на моя. Принципно може да тестваш с някой който е навит да си свали неговата част за малко и да видите след изтриване на грешките какво става. Аз имам 2 такива, като единия е проверен и на 100% бачка, но не съм в БГ да ти го пратя за теста. Ако опреш до нова част обади се да те свържа с човек. Успех! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
docev 449 #8 Отговорено 16 Януари, 2019 Послушай ATOMA . Щом има HDS , влезте на живи данни и гледайте при подаден контакт какви са стойностите на педала . Много плавно започвате да го натискате и следете дали има момент в който стойноста вместо да се качва , се колебае и дори пропада. Ако няма такова нещо, значи компютъра е мокрен от климатика и проблемът е в него. Обикновено когато е в педала , го прави когато е натиснат леко ( Между 15-35 % ) защото там е най интензивната работна среда. Щом вече не се трие грешката и я записва веднага при подаване на контакт , е компютър 99.8 %. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadowcho 4 #9 Отговорено 6 Август, 2019 Така колата я оправих и бих казал сам :) Пиша чак сега, защото исках да измина малко повече километри за да съм сигурен, че това е бил проблема. Малко предистория: Закарах колата на майстор с HDS, той ми каза, че проблема е в TPS датчика, който е вграден в дросела. Прати ме от къде да си взема дросел втора ръка и аз това и направих. Като взех новият (стар) дросел, решх да го пробвам. изключих акумулатора, закачих новият дросел, включих акумулатора и ефектът беше същия. Грешката си седеше и нищо не се оправи! На следващия ден един колега ме хвана на къс пас и ми вика къв си такък инженер и не си си прозвънил инсталацията на колата, като за начало. Замислих се и това и направих. Хванах се изключих акумулатора с мутицет и дълъг кабел със запоени игли започнах да прозвънявам кабелите. Бях доста изненадан, когато разбрах че кабелите от дроселовата клапа не отиват директно в компютъра на колата. Проследих ги и видях, че отиват в един модул между жапката и калника. От този модул вече отиват в компютъра на колата. В този модул влизат кабелите от дросела TPS сензора и сензора за позицията на педала на газта APP. Оказа се, че след 2006 година управлението на дорсела е електронно и се осъществява от този модул. По една програма се казваше нещо от типа Drive by Wire или нещо от сорта. Оказа се, че и той си е Ок. :) Проблемът беше в една клема, която се намира точно над краката на пасажера и незнайно защо кабелите от TPS-a & APP-a се прекъсват там преди да отидат до въпросния модул и да се върнат към компютъра. Та тази клема се беше откачила от държача си, кабела се клатеше и връзката в клемата не беше добре. Откачих клемата напръсках с контактен спрей, включих я отново и я закаих на мястото й. Проблема се оправи и вече 5000 км съм нямал този проблем. Надявам се да съм помогнал на някой със същия или подобен проблем :) 4 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #10 Отговорено 6 Август, 2019 преди 29 минути, Shadowcho написа: Проблема се оправи и вече 5000 км съм нямал този проблем. Надявам се да съм помогнал на някой със същия или подобен проблем Ба си гадния проблем... труден за откриване... Поздравления, че си се справил сам и, че споделяш резултата! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
docev 449 #11 Отговорено 6 Август, 2019 Това отстрани което е модул , е VSA модула мисля. Добре че си открил проблема пo този начин . Значи вече щом при подаване на контакт веднага набива грешката , ще е 50% ECU и 50% от там....или ако откачиш без да искаш буксата на въпросният модул , когато се разглобява жабка , вентилатор .... (както при мен го бяха направили след сваляне на вентилатор купе и радиатор климатик . ) Полезно Браво. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове