Jump to content
Shadowcho

Грешка P0123 и P0223

Recommended Posts

Здравейте, нов съм в групата и за пръв път пиша и поствам нещо.  Предварително се извинявам ако съм нарушил някое правило или досаждам излишно. Така на въпроса. От половин година съм собственик на Honda Accord 2006 година. Преди два дена ми светна check engine + vsa. След изчитане на грешката се оказа p0123 и p0223. Водих я на сервиз, но там имаха време само да я прочетат. Казаха ми да им я закарам след два дена, защото според тях не било от стандартните проблеми на модела. Било нещо по-завъртяно и трябвало да я изследват. Някой бил ли е със същия проблем или някой има ли идея на какво може да се дължи. Искам горе долу да се ориентирам какъв ще бъде демиджа. Предварително ви благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, Shadowcho написа:

 Било нещо по-завъртяно и трябвало да я изследват. 

 

Ала-бала, дрън-дрън. Това по друг начин звучи така: "Ще ти вземем повече пари, отколкото вземаме за такъв проблем, но и ние не знаем защо. Но ще ти вземем повече"

 

Грешките са свързани с педала на газта, стойностите и на двете пътеки са извън нормите. Най-лесното, което можеш да направиш, е да напръскаш буксата на кабела с контактен (почистващ) спрей за електроконтакти. Ако помогне и все пак грешката се повтори скоро - най-смисленото решение е твърда връзка вместо букса. Лустер-клема е добро решение. Ако това не помогне, обикновено най-често срещаният проблем е износване на пистите вътре в педала. Подмяната с нов решава проблема, но с нов в буквалния смисъл, а не с друг, от друга кола.  Все пак за точното диагностициране е необходимо свързване на уреди директно към педала (буксата) и там да се мерят стойностите, след което да се сравнят с референтните. В зависимост от модела на педала може да са различни, но в общия случай при ненатиснат педал на писта А трябва да връща между 700 и 1000 миливолта, а на писта Б - почти наполовина. Но това е много общо, не знам за конкретния модел точната стойност. Със сигурност ако ти връща 2300 миливолта с отпуснат педал - не е наред. Но може да ти връща 920, което за някои педали е нормална стойност, а за други - много над нормата. 

 

Забелязал ли си някакви проблеми при ускорение - неравномерно, с прекъсване или пък все едно рязко натискаш и отпускаш? Като отпуснеш педала на газта - да "забие", все едно е останал натиснат? Или дори да не забива - да падат оборотите неравномерно? 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди ми е  правило пак така, но след чистене на грешката и адаптация(ръчна) на дроселовата клапа се оправяше.  Сега грешката седи постоянно и не иска да се изтрие. забелязвал съм, че много рядко ми придръпва при ускорение. А искам да попитам тези миливолти могат ли да се измерят с обикновен мултицет или трябва специален уред.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки мултицет мери до 2 волта, което е същото като 2000 миливолта. Само трябва да е малко по-скъп и марков модел, защото се търси точност и не върви да го мериш с уред от 9.90, който мери до +/- 50 % точност. Само че трябва да подадеш стабилизирано 5 волта (или колкото е номиналното напрежение за този педал) и тогава да гледаш изходната стойност. Най-лесно (по принцип) е както педалът си е закачен на колата, да знаеш точно кои кабели са изходните сигнали на писта А и Б и да боцнеш у тях една карфица.

 

А какво точно имаш предвид под "преди ти е правило така"  - просто е светвала лампата или е записвало точно тези две грешки? Ако е второто, но се е оправяло с чистене и адаптация, то тогава не се наемам да кажа нищо повече по темата, защото е странно. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Записваше точно тези две грешки и пак влизаше в сервизен режим. Преди се оправяше, но сега грешката не иска да се изчисти дори и с HDS диагностика.

Благодаря много за съветите,  аз ще се пробвам да замеря напреженията и да напръскам клемата с контактен спрей. Ако се оправи ще пиша как се е оправило или какво са ми казали от сервиза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, погледни и ТУК, може проблема ти да е сходен на моя. Принципно може да тестваш с някой който е навит да си свали неговата част за малко   и да видите след изтриване на грешките какво става. Аз имам 2 такива, като единия е проверен и на 100% бачка, но не съм в БГ да ти го пратя за теста. Ако опреш до нова част обади се да те свържа с човек.

 

Успех!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Послушай ATOMA . Щом има HDS , влезте на живи данни и гледайте при подаден контакт какви са стойностите на педала . Много плавно започвате да го натискате и следете дали има момент в който стойноста вместо да се качва , се колебае и дори пропада. Ако няма такова нещо, значи компютъра е мокрен от климатика и проблемът е в него.  Обикновено когато е в педала , го прави когато е натиснат леко ( Между 15-35 % ) защото там е най интензивната работна среда. Щом вече не се трие грешката и я записва веднага при подаване на контакт , е компютър 99.8 %.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Shadowcho написа:

 Проблема се оправи и вече 5000 км съм нямал този проблем.  Надявам се да съм помогнал на някой  със същия или подобен проблем :) 

Ба си гадния проблем... труден за откриване...

Поздравления, че си се справил сам и, че споделяш резултата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това отстрани което е модул , е VSA модула мисля. Добре че си открил проблема пo този начин . Значи вече щом при подаване на контакт веднага набива грешката , ще е 50% ECU и 50% от там....или ако откачиш без да искаш буксата на въпросният модул , когато се разглобява жабка , вентилатор .... (както при мен го бяха направили след сваляне на вентилатор купе и радиатор климатик . ) Полезно Браво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...