brandal 6 #1 Публикувано 21 Декември, 2018 Здравейте, бих искал да помоля за съвет за избор на нови пружини. Поръчал съм регулируеми амортисьори KYB AGX по пример на Маркони и се чудя какви пружини биха им паснали най-добре. Не искам да свалям или повдигам колата, искам да подобря комфорта най-вече и ако може малко стабилността в завоите. Досега по окачването съм сменял три амортисьора всичките от морги . Колата е с метанова уредба (четири бутилки в багажника и под него). Четох една статия в която се споменаваше, че по-твърди пружини с по-меки амортисьори отпред и обратното на задния мост подобрява влизането в завоите. Ще ви бъда благодарен за идеи! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #2 Отговорено 21 Декември, 2018 Малко съм раздвоен.При увеличена маса на задната ос да сложиш регулируеми амортисьори е добра идея ,но те не компенсират теглото.В смисъл можеш да ги стегнеш много,но клиренса се определя от пружините.В тази идея ти трябват усилени пружини ,за да компенсираш теглото.Обаче ако не те притеснява просвета и оригиналните ще вършат работа ,просто ще си е увиснала както е в момента. При мен няма проблем,който да решават пружините,купил съм нови от куртоазия и просто да не се занимавам повече с окачване,че се чупят точно когато ти е пълна колата до горе с багаж.Амортисьорите са ми нужни по причина ,че в оффроуд режим и асфалт настройката е коренно различна и за 1 минута мога да мина в друг режим. Това е глезотия естествено.Всеки един недостатък се компенсира с внимателно каране,а аз на черно дъня със 70-80 :). Ако ми опишеш точно ,кой проблем искаш да решиш ,ще ти предложа оптималния вариант. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brandal 6 #3 Отговорено 22 Декември, 2018 Ами основното е подобряване на комфорта тъй като след 70-80 км в час се усеща всяка неравност, а пък по магистрала е ужас. Най вероятно пружините са си изгубили еластичността вече, поне така смятам, то ще си проличи с новите. Не съм мерил просвет на колата но не ми изглежда да е увиснала отзад. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brandal 6 #4 Отговорено 22 Декември, 2018 виждам че има повишаващи пружини +30 мм в нета за задния мост. Струва ми се добра идея да се сложат такива че да не ляга колата. Въпроса ми тези пружини по-твърди ли са или просто по-високи и ще се намали ли комфорта? То предполагам, че и със стандартни отзад като ги натисне теглото ще им намалее хода у няма да са толкова ефективни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 173 #5 Отговорено 22 Декември, 2018 Markony, каква е марката на регулируемите амортисьори? И не разбрах, тях още ги караш в комплект с оригиналните пружини? Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #6 Отговорено 22 Декември, 2018 Брандал бъркаш...Щом задницата не е увиснала не ти трябват пружини.Те само носят теглото...нищо повече. Усещането на пътя ....само качествени гуми,размер и правилно налягане. Стабилността -клатенето се оправя с амортисьори. Повишаващите пружини са и по-дълги-повече витки и с по-дебела тел. До +100 кг не се сменят пружини. Харвито си вози доста комфортно с 2 торби цимент и стандартно окачване. Галине амортисьорите са Каяба АГХ 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brandal 6 #7 Отговорено 23 Декември, 2018 Разбрах значи ще се ориентирам към стандартни пружини. Ще сменя и тампоните на макферсона отпред. Маркони, още ли им намаляваш размера или това беше едно време . Идругото което е, забелязвам че пружините за задния мост са различни отляво и отдясно и имат различна височина. Дори и при пружини от една марка. Нормално ли е това? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #8 Отговорено 27 Декември, 2018 Няма такова нещо..:) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brandal 6 #9 Отговорено 27 Декември, 2018 Щом казваш . Ето два примера за различна дължина на задните пружини. Гледах и по чужди сайтове и там така. Предполага се по-дългите би трябвало да са за 4х4, но всички ги препоръчват моя модел (GH2). https://m.autodoc.bg/trw/2197478 https://m.autodoc.bg/trw/2197538 https://m.autodoc.bg/kyb/833406 https://m.autodoc.bg/kyb/833407 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #10 Отговорено 28 Декември, 2018 Мда...на сайта на Хонда като отидеш на партномера за пружините пише :Погледнете в Аутодок измамниците какво препоръчват ,че ние не сме сигурни 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
haunted 13 #11 Отговорено 28 Декември, 2018 Гледам че дават различни парт номера. Сигурно трябва да има някаква разлика. http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=20983,20984,20985,20986,20987,20988,20989,20990,20991,20992,20993,20994,20995,20996,20997,20998,20999,21000,21001&nplgrp=4&cmodnamepc=HR-V&xcardr=5&dmodyr=2000&carea=KG&nplblk=B__2800Sent from my MI 5 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pet71 122 #12 Отговорено 28 Декември, 2018 (Редактирано) Ето по блядовски,мерител-спичка Редактирано 28 Декември, 2018 от pet71 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brandal 6 #13 Отговорено 31 Декември, 2018 Явно наистина са различни размери лявата и дясната задни пружини http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=20759&nplgrp=4&cmodnamepc=HR-V&xcardr=3&dmodyr=2000&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=HYPER&nplblk=B__3000 Някъде четох, че служат за компенсиране на теглото на водача с по-висока пружина от ляво, тъй като производителите са предценили, че през повечето време в колата се воси само водача :) . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове