libengazi 11 #1 Публикувано 21 Май, 2018 (Редактирано) Здравейте, Позволявам си да пиша тук, въпреки че колата ми е Honda Stream 2001г., двигател 1.7 бензин D17A. В раздела за Стрийм има много по-малко потребители и рядко получавам отговори. Има газов инжекцион, но не е вдигала температура след като го сложих около 30хиляди КМ. Март месец тази година колата прегря, защото я карах на задна скорост(не ми се обяснява защо) и изключи. Не обърнах внимание, че е вдигнала температура, защото си гледах в огледалата... тъпо е но се случи. Изчаках я да поизстине и след това нямаше проблем, на магистралата 150км/ч и 5000 оборота - стрелката както винаги като закована малко под средата на скалата. Наскоро обаче при прибиране от Перник към София започна да вдига температура, пуснах парното на макс(температурата падна) и без да и давам зор се прибрах - НЕ обърнах внимание дали беше изхвърлила антифриз. На следващия ден проверих нивата в радиатора и разширителния съд и се наложи да долея 1 литър. Смених капачката с оригинална(благодаря на Izanagi), за да елиминирам евентуален проблем там, но сега когато и дам зор - примерно вчера на изкачване до Алеко течността в разширителния съд беше с мехури, а като изстине не връща течността от разширителния съд към радиатора. Температурата на таблото си стои като закована, но течността, когато колата изстине напълно трябва да се връща към радиатора, нали? Предполагам най-вероятно е заминала гарнитурата, но може ли да има друга причина отнякъде да влиза въздух, за да няма ваккум, който да изтегли обратно охладителната течност към радиатора, когато колата изстине напълно? Знам, че за прегряване може причините да са много - датчик на вентилатора, термостат, водна помпа, маркучи, радиатор, но при описаните симптоми дали може да е друго или всичко сочи към гарнитура? Какъв тест бих могъл да направя, за да потвърдя евентуално диагнозата? Поздрави, Любо Редактирано 21 Май, 2018 от libengazi Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #2 Отговорено 21 Май, 2018 Газов тест на антифриза 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
libengazi 11 #3 Отговорено 21 Май, 2018 Благодаря за отговора. Може ли да обясниш по-подробно? Идеята е да се провери дали не влиза газ от газовата уредба към антифриза ли? Това откъде може да се случи?(От изпарителя към някой от маркучите ,които го охлаждат, и оттам през общата охладителна система в разширителния съд?) Ако има газ в антифриза това как може да попречи на течността да се връща от разширителния съд към радиатора, когато двигателя изстине? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 58 #4 Отговорено 21 Май, 2018 Предполагам, че газов тест = тест за наличие на изгорели газове в антифриза. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
libengazi 11 #5 Отговорено 21 Май, 2018 Ако теста е за наличие на изгорели газове в антифриза предполагам ще потвърди при наличие на газове, че гарнитурата е издухана? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
libengazi 11 #6 Отговорено 22 Май, 2018 Ще се прави гарнитурата, поръчах оргинална от Cox Мotor Parts UK, антифриз и задна чистачка . От Бултрако пак нямат нищо налично, а доставката от 10 работни дни без да дадат гаранция, че няма да се забави не ме устройва. Чудя се дали да не правя и сегменти, защото гори около 300мл. масло на 1000км. Знам, че това крие не малки рискове, но ако всичко е ОК двигателя би трябвало да стане като нов.От БГ нямам доверие да пазарувам освен от хора като Изанаги, някой знае ли къде може да поръчам сегменти RIKEN 16040, че разрових сериозно нета и никъде не ги намирам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #7 Отговорено 22 Май, 2018 Питай Фена. @fenabg Двигателят не е от най-масовите. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #8 Отговорено 22 Май, 2018 (Редактирано) Преди 7 часа, libengazi написа: От БГ нямам доверие да пазарувам освен от хора като Изанаги, някой знае ли къде може да поръчам сегменти RIKEN 16040, че разрових сериозно нета и никъде не ги намирам? Какво и колко ти трябват ? Това с доверието ...... Сегментите са 1-1.2-2.3 размери по спомен . Редактирано 22 Май, 2018 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
libengazi 11 #9 Отговорено 22 Май, 2018 преди 12 минути, Japanese fever написа: В казанчето винаги трябва да има антифриз най-малко до средата, когато колата е студена. Той никога не се връща всичкия в радиатора. Да, знам че трябва в казанчето като е студена да остане между минимума и максимума, проблемът е че или въобще не връща от разш.съд или не пълни догоре радиатора, след като изстине. А това с 300мл. на 1000км си е откакто я взех преди 2 години и не ескалира. Чудя се, защото ако се допусне грешка при ремонта или пък се окаже, че цилиндрите трябва да се разширяват ще стане много сложно и скъпо... Иначе ако имах гарантиран резултат, че мотора ще стане като нов не бих се замислил дали да направя пълен ремонт. На задна “простотията” стана зимата към х.Рилски езера -исках да мина последните 3-4км, защото забуксувах в снега и не ми се слагаха вериги... след по-малко от 1 км прегря. Не съм я карал на повече от 2000-3000 оборота, но явно не е предвидена за каране назад хахах Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #10 Отговорено 22 Май, 2018 На заден можеш караш колко искаш оборотите и охлаждането са фактор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
libengazi 11 #11 Отговорено 22 Май, 2018 Преди 1 час, Japanese fever написа: В казанчето винаги трябва да има антифриз най-малко до средата, когато колата е студена. Той никога не се връща всичкия в радиатора. Да, знам че трябва в казанчето като е студена да остане между минимума и максимума, проблемът е че или въобще не връща от разш.съд или не пълни догоре радиатора, след като изстине. А това с 300мл. на 1000км си е откакто я взех преди 2 години и не ескалира. Чудя се, защото ако се допусне грешка при ремонта или пък се окаже, че цилиндрите трябва да се разширяват ще стане много сложно и скъпо... Иначе ако имах гарантиран резултат, че мотора ще стане като нов не бих се замислил дали да направя пълен ремонт. На задна “простотията” стана зимата към х.Рилски езера -исках да мина последните 3-4км, защото забуксувах в снега и не ми се слагаха вериги... след по-малко от 1 км прегря. Не съм я карал на повече от 2000-3000 оборота, но явно не е предвидена за каране назад хахах Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
libengazi 11 #12 Отговорено 22 Май, 2018 В първия случай ще ми струва около 450-500лв за части и труд, като не смятам да сменям водна помпа и ангренаж, защото са сменяни преди 40000 км. Във втория случай ако съм късметлия и се сменят само сегментите без да се налага “хонинг” и всичко произтичащо от него 900-1000лв. Ако се наложи “хонинг” не ми се мисли за сумата... затова и доста се колебая дали да го правя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #13 Отговорено 22 Май, 2018 Ютуб мастър левел 10 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
libengazi 11 #14 Отговорено 22 Май, 2018 преди 15 минути, Japanese fever написа: На какъв пробег е колата, с какво масло караш, имаш ли катализатор? Пише 235 000км, доста е запазена, но реално на колко е един Господ знае. Сега карам с масло 10х40 Castrol, което купувам от Англия, защото от тук не ми се купува. Има катализатор, но отскоро дава грешка, че не е ефективен и ще сложа удължител на ламбдата. Чудя се като по-дълготрайно решение дали да не взема един катализатор на BM catalists или да изтърбуша стария като се задръсти и с “лъжеца” да си карам така. В крайна сметка карам на газ, така че катализатора не ми е морална дилема. Като цяло се грижа за колата и не ми се разделя с нея Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
libengazi 11 #15 Отговорено 22 Май, 2018 (Редактирано) Ровил съм се и по спецификация дават да се кара с 10W40. Редактирано 23 Май, 2018 от vesivanova Моля се темата Ви да не стане “маслена”. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове