Jump to content
garigazari

Jazz 1.4 2003г трака като дизел след смяна масло

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

скоро си купих Джаз 1.4 2003г, като количката си беше супер на първо четене, без ръжди (въпреки че е от Швейцария). Работеше си като часовник двигателя, дори и не беше наводнявана при резервната гума. След като и смених филтрите и маслото веднага започна да трака като дизел. Сложих и Motul 5w40 8100, като много други от форума. Сега обаче влизам във филма дали е била омагьосана с някаква добавка, дали не ми е сложен дефектен маслен филтър, дали чукат повдигачи и т.н Пиша тук преди да я закарам отново в сервиза, дали случайно някой не е преживял нещо подобно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен случай при мен, със същия симптом. Най вероятно бяха нстъпкали мотора с добавки заради веригата. В конкретния случай след смяна на верига колата не се чуваше. 

Ако смениш евентуално веригата мини на 5/30

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти като беше в сервиз за смяна на маслото, майсторите не ги ли попита? Маслото което източихте как изглеждаше? Имам предвид, старо и черно или сравнително бистро? Сигурен ли си в маслото което са ти сипали? Щото ми е странна тая добавка дето ще опъне веригата за да не трака. Аз поне за такова чудо не съм чувал. В един момент като затопли колата и разбие маслото все ще се чува. Ма това си е моя теория. Що не опиташ за сложиш 15 в 40? Възможно е преди това да е карана с по-гъсто като вискозитет. Аз си пукам 15w40 на всичко дето карам и до сега ядове съм нямал. Само на сивика сложих някакво по тънко, ма си го купих от чужбина. При него също нямаше ядове.  Сменям го на 7-8 хиляди, без значение от времето. 

Абе дано да се оправи с по-малко пари колата. Никак не е приятно това дето се е получило.

Пиши ако имаш резултат, че ми стана интересно.

П.С. Това, че е от Швейцария не означава че задължително трябва да е изгнила. Напротив!

Като почнат дъждовете ще видиш дали се пълни отзад с вода. Дано уплътнението да е читаво и да си остане суха.

 

  • Объркан 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е идеята да опъне веригара а да оплътни масления филм около нея. И това с 15/40 моляте не го споменавай вече. 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 15в40 си карам колите повече от 10 години. На нито една не ми е изтропал мотора или веригата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, че не давам, колега, за джазките е убийство това масло. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок! Три години, или около 50 х. км на джаз 1.4 само с 15w40 и проблем нулев. Вече 4000 км на логото пак със същото и все още си е колкото съм го налял в началото. Забравих да спомена само, че маслото за моите коли си купувам само и единствено от чужбина. Марка няма да споменавам, но вискозитета го казах. Та, имах предвид колегата дето е закъсал да пробва с гъсто масло за да разбере дали ще има разлика. А кой с какво кара си е личен избор.

Поздрави ;-)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нямам намерения да сменям различни масла, за да търся под вола теле.Предната ми кола golf 5 1.6 fsi я карах със същото масло купено от същия магазин (Maxcar) и никога не е имало проблем и не съм доливал нито милилитър. Последното масло на Джаза ми каза майстора, че си е било старичко. Иначе сякаш колата се разтраква след като се загрее, т.е 2-3 минути след студено запалване. Отделно си има проблем при ускорение от ниска предавка. На първа или втора като отнема от газта или подам леко, почва да ме лашка напред назад, сякаш се дави. Той не ми обърна внимание вика сигурно не я караш както трябва, но не е вярно. Има нещо гнило.

Редактирано от garigazari

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@daniel-atanasov Виж сега, то и аз мога да ям само Макдоналдс и Дюнери, и пици ама сещай се след това какви ще сам и вътрешностите. В началото няма да е проблем, ама след време туто финито. 

 

Та така и с 15в40 и с 10в60. :D 

 

едит: тя колата и с М10д ще работи, въпросът е как ще работи ? 

 

Редактирано от Drone
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Маслото за тоя Jazz, указано от Honda, а също давано от всички производители на масла е: 5W30, отговарящо на спецификации: API SN и ILSAC GF-5.

Също указано от Honda - сменя се на 5000 км. или 6 месеца, което настъпи първо.

Всичко друго е "приказки от 1001 нощ"! И всеки сам си преценява какъв мармалад да прави в двигателя си. Виж пост #1199 в темата за маслата:

https://forums.hondabg.com/topic/104671-faq-2двигателни-масла-обсъждане-2-част-втора/?page=30&tab=comments#comment-1057519579

VAG - групата си има собствени изисквания и спецификации, на които трябва да им отговарят маслата (например VW 502.00 / 505.00 и т.н.).

 

2. Относно веригата - изкарала си е живота... Колата е на 15 години, значи на 300 000 км. Мисля, че веригата се сменяше на 200 - 250 хил. Сменяй я, както те е посъветвал fenabg.

 

3. Това с придърпването е всеизвестният описан проблем при всички Jazz - "нов внос", а именно: задръстени пътища на EGR. Особено на плочката, на изпускателните колектори. Може да има също и изгоряла бобина (те са 8 на брой), а също и дефектна свещ (и те са 8 на брой). За свещите най-евтиния и същевременно добър вариант е:

Brisk DR15YP-1 Code: 1401 - PLATIN
Brisk P2 Code: 1620 - IRIDIUM PREMIUM+

http://www.brisk.eu/catalogues/spark-plugs/filter/auto/4762,4763,4764

Отиваш на доказан майстор - fenabg в Дупница, или Слави от Овча купел и правиш пълна диагностика и първоначално обслужване.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За вас сте си прави. Моето мнение обаче е коренно различно от вашето. Карам много и то предимно магистрално с доста висока скорост. До сега проблем не съм имал с нито една от колите. Предпоследната беше с 5.5 мотор. Навих и бая километри пък нито се разтропа нито блокира. На тубата си пише - одобрено от............ и са изброени доста сериозни производители.  Само ще ви кажа, че почти всеки месеца изминавам около 4-4500 км. като не броя карането в България.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай с гъша лой, ако искаш, но стига си налага мнението, моля те. Е от такива като теб, слава богу,  механиците са заринати от работа. 

  • Харесвам 2
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още едно мнение за масло или мерене и темата ще зачезне.

Моля.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за мненията. Ще се гледа какво е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...