Peete 2 #1 Публикувано 1 Март, 2018 Здравейте, днес се получи много странен проблем. Принципно си държа чистачките на автоматичен режим и вчера забравих да ги вдигна, съответно са замръзнали. Сутринта като запалих колата за да загрява докато я доизчистя, явно се отлепи само дясната(по-късата), преди да ги спра и сега седи отгоре Дали на някой му се е случвало нещо подобно и дали ще трябва да разглабям отпред за да ги оправя ? Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #2 Отговорено 1 Март, 2018 Опиши по-подробно, като ги включиш, другата работи ли или са замръзнали едната горе, другата долу и не мърдат? Да държиш на Автоматичен постоянно въобще не е добра идея откъдето и да го погледнеш...какво спестяваш?... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #3 Отговорено 1 Март, 2018 Не ми се е случвало, но понеже съм разглабял на предния си Акорд, знам че е кекава система и се пазя от такива инциденти. В колата нищо не стои на ауто (освен скоростната кутия), понеже конструкторът не може да предвиди всички инциденти и странични ефекти. Движат ли се 2-те рамена или само лявото? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 733 #4 Отговорено 1 Март, 2018 (Редактирано) преди 3 минути, JapCar написа: ... Да държиш на Автоматичен постоянно въобще не е добра идея откъдето и да го погледнеш...какво спестяваш?... ...как точно ползваш автоматичните си чистачки, ако не ги държиш на автоматичен режим? Аз винаги съм си мислил, че имат нещо което ги синхронизира механично, ако не може да мръдне едната не мърда и другата, поне при мен така се е получавало. Редактирано 1 Март, 2018 от Чавдар K Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #5 Отговорено 1 Март, 2018 преди 3 минути, Чавдар K написа: ...как точно ползваш автоматичните си чистачки, ако не ги държиш на автоматичен режим? Като завали, бутам лостчето на Автоматичен, преди да спра, го изключвам. Ако замисълът на конструкторите е бил да е постоянно включено, нямаше да има положение Изкл., щеше да е само Авт/Ръчно. Автоматичните фарове въобще не ползвам... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 733 #6 Отговорено 1 Март, 2018 Замисъла е да стои на автоматичен и да го изключиш/превключиш ако не ти харесва как работи. Стоят ми винаги на ауто и се пускат сами, когато завали. Всеки е свободен да ги позлва, както си иска, но да твърдиш, че не се държали на ауто, защото нещо щяло да се счупи, много ми напомня на баба ми, която за пръв път като видя дистанционно на телевизор не ми даваш да натискам копчетата много много за да не се счупели, видиш ли. 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peete 2 #7 Отговорено 1 Март, 2018 Благодаря за отговорите ! Чистачките работят преди 33 минути, JapCar написа: Опиши по-подробно, като ги включиш, другата работи ли или са замръзнали едната горе, другата долу и не мърдат? Да държиш на Автоматичен постоянно въобще не е добра идея откъдето и да го погледнеш...какво спестяваш?... преди 31 минути, ceco_accord написа: Движат ли се 2-те рамена или само лявото? И двете се движат, просто са кръстосани По-късата е върху по-дългата, а не обратно както трябва да е. По принцип и аз бях на мнение че е по удобно да седи на автоматично, вярно е че нищо не спестяваш, но за какво ми е сензор след като трябва да включвам ръчно? Естествено, вече ще ми седи изключено, поне през зимата . Предполагам, че ще трябва да се отваря за да се оправи, преди няколко месеца сменях едната щанга на чистачките, че играеше и ме дразнеше и не виждам как може да стане без да се отваря отново.. Ако все пак някой има някаква друга идея, ще съм безкрайно благодарен. ПП: ще кача и снимки по късно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 733 #8 Отговорено 1 Март, 2018 (Редактирано) аз бих разглобил раменете, където се захващат към оста си за въртене. Само предполагам, че са на шлици и на тази която не е тръгнала са се "изяли" и е превъртяла. Редактирано 1 Март, 2018 от Чавдар K 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #9 Отговорено 1 Март, 2018 Горният съвет е резонен, като първа стъпка. Може просто рамото да е било зле стегнато с гайката и да се е разместило. Шлиците са доста ситни. Миналата зима пътувах по снеговалежи и ме дразнеше че лявата чистачка не стига до А колонката. Развих я и я преместих с 1 шлиц, и вече стигаше до края на стъклото. Положителният страничен ефект бе и че в долно положение стоеше върху дефлектора обдухващ предното стъкло и не се обледеняваше при голяма скорост. Напролет обаче си я върнах в стандартното положение, понеже при магистрални скорости шуми повече. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peete 2 #10 Отговорено 1 Март, 2018 Проблема е решен. Точно с последния съвет. Развих раменете на чистачките и ги наместих както си бяха, щети няма всичко работи нормално. Реално дългата чистачка беше слязла много надолу. Благодаря на всички и безаварийно ! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikito82 61 #11 Отговорено 1 Март, 2018 На мене не ми е ясно как всичко ще е здраво, а чистачката ще превърти в шлица, за да се измести? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peete 2 #12 Отговорено 2 Март, 2018 Интересено нали..и аз очаквах, че ще има нещо, но явно все пак има някаква дуракоустойчивост. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #13 Отговорено 2 Март, 2018 Оста освен че е с много ситни шлици е и конусовидна. Вероятно при монтажа рамото не е било достатъчно дълбоко наместено и дори да е прилично стегната гайката е възможно превъртане при затормозяващо усилие. В случая авторът е имал късмет, но и по принцип един агрегат или възел е добре конструиран, когато най-слабото звено в него е най-ремонто пригодно. Принципно това се прави умишленно именно в случаи на инцидентно възникващи претоварвания, а не стандартен работен режим. Шлиците наистина са супер ситни, но дори и да се загладят има какво да се направи, дори в "гаражни" условия и поради конусовидната ос. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове