Jump to content
Peete

кръстосани чистачки акорд 7

Recommended Posts

Здравейте, 

 

днес се получи много странен проблем. 

Принципно си държа чистачките на автоматичен режим и вчера забравих да ги вдигна, съответно са замръзнали. Сутринта като запалих колата за да загрява докато я доизчистя, явно се отлепи само дясната(по-късата), преди да ги спра и сега седи отгоре :/ 

 

Дали на някой му се е случвало нещо подобно и дали ще трябва да разглабям отпред за да ги оправя ? 

 

Благодаря предварително! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опиши по-подробно, като ги включиш, другата работи ли или са замръзнали едната горе, другата долу и не мърдат?

Да държиш на Автоматичен постоянно въобще не е добра идея откъдето и да го погледнеш...какво спестяваш?...

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се е случвало, но понеже съм разглабял на предния си Акорд, знам че е кекава система и се пазя от такива инциденти. В колата нищо не стои на ауто (освен скоростната кутия), понеже конструкторът не може да предвиди всички инциденти и странични ефекти.

Движат ли се 2-те рамена или само лявото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 3 минути, JapCar написа:

...

Да държиш на Автоматичен постоянно въобще не е добра идея откъдето и да го погледнеш...какво спестяваш?...

...как точно ползваш автоматичните си чистачки, ако не ги държиш на автоматичен режим?

 

Аз винаги съм си мислил, че имат нещо което ги синхронизира механично, ако не може да мръдне едната не мърда и другата, поне при мен така се е получавало. 

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Чавдар K написа:

...как точно ползваш автоматичните си чистачки, ако не ги държиш на автоматичен режим?

 

Като завали, бутам лостчето на Автоматичен, преди да спра, го изключвам. Ако замисълът на конструкторите е бил да е постоянно включено, нямаше да има положение Изкл., щеше да е само Авт/Ръчно.

Автоматичните фарове въобще не ползвам...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замисъла е да стои на автоматичен и да го изключиш/превключиш ако не ти харесва как работи. Стоят ми винаги на ауто и се пускат сами, когато завали. 

 

Всеки е свободен да ги позлва, както си иска, но да твърдиш, че не се държали на ауто, защото нещо щяло да се счупи, много ми напомня на баба ми, която за пръв път като видя дистанционно на телевизор не ми даваш да натискам копчетата много много за да не се счупели, видиш ли. 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите ! 

 

Чистачките работят

преди 33 минути, JapCar написа:

Опиши по-подробно, като ги включиш, другата работи ли или са замръзнали едната горе, другата долу и не мърдат?

Да държиш на Автоматичен постоянно въобще не е добра идея откъдето и да го погледнеш...какво спестяваш?...

преди 31 минути, ceco_accord написа:

Движат ли се 2-те рамена или само лявото?

 

И двете се движат, просто са кръстосани :/ По-късата е върху по-дългата, а не обратно както трябва да е. 

 

По принцип и аз бях на мнение че е по удобно да седи на автоматично, вярно е че нищо не спестяваш, но за какво ми е сензор след като трябва да включвам ръчно? Естествено, вече ще ми седи изключено, поне през зимата :D

 

Предполагам, че ще трябва да се отваря за да се оправи, преди няколко месеца сменях едната щанга на чистачките, че играеше и ме дразнеше и не виждам как може да стане без да се отваря отново..

 

Ако все пак някой има някаква друга идея, ще съм безкрайно благодарен.

 

ПП: ще кача и снимки по късно. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

аз бих разглобил раменете, където се захващат към оста си за въртене. Само предполагам, че са на шлици и на тази която не е тръгнала са се "изяли" и е превъртяла. 

Редактирано от Чавдар K
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горният съвет е резонен, като първа стъпка. Може просто рамото да е било зле стегнато с гайката и да се е разместило. Шлиците са доста ситни.

Миналата зима пътувах по снеговалежи и ме дразнеше че лявата чистачка не стига до А колонката. Развих я и я преместих с 1 шлиц, и вече стигаше до края на стъклото. Положителният страничен ефект бе и че в долно положение стоеше върху дефлектора обдухващ предното стъкло и не се обледеняваше при голяма скорост. Напролет обаче си я върнах в стандартното положение, понеже при магистрални скорости шуми повече.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е решен. Точно с последния съвет. Развих раменете на чистачките и ги наместих както си бяха, щети няма всичко работи нормално. Реално дългата чистачка беше слязла много надолу. 

 

Благодаря на всички и безаварийно ! :):worthy::worthy:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мене не ми е ясно как всичко ще е здраво, а чистачката ще превърти в шлица, за да се измести? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересено нали..и аз очаквах, че ще има нещо, но явно все пак има някаква дуракоустойчивост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оста освен че е с много ситни шлици е и конусовидна. Вероятно при монтажа рамото не е било достатъчно дълбоко наместено и дори да е прилично стегната гайката е възможно превъртане при затормозяващо усилие. В случая авторът е имал късмет, но и по принцип един агрегат или възел е добре конструиран, когато най-слабото звено в него е най-ремонто пригодно. Принципно това се прави умишленно именно в случаи на инцидентно възникващи претоварвания, а не стандартен работен режим. Шлиците наистина са супер ситни, но дори и да се загладят има какво да се направи, дори в "гаражни" условия и поради конусовидната ос.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...