Jump to content
dzrasd

i-CDTI vs i-DTEC

Recommended Posts

Здравейте ! Мой познат иска да си купува 4х4 СУВ и като че ли успях да го побутна към Хонда, защото му се иска да е надежден. Спрял се е на 3та генерация CR-V, но се чуди кой от двата агрегата да избере, и дали си заслужава не малко по-скъпата цена за фейслифта. Моят акорд е с i-DTEC, и съм изключително доволен, но не знам нищо за това как стоят нещата при CR-V. Какви са разликите межди преди и след фейслифта, двигателят много по-добър ли е, или е минимална разлика ? 

Със сигурност иска да е дизел, за автоматик или ръчка няма значение (до колкото знам и двете са здрави).

До колкото 4х4 системата на Хонда, той е скиор и най-вече на сняг ще я ползва (ако я ползва), предполагам с това би се справила ?

 

Благодаря !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По една, или друга причина, имам и двата варианта на дизеловия двигател на СРВ, като разликата е, че 2,2i-ctdi е на 2-ра ген. фейса,  а 2,2i-DTEC го имам в 3-та ген. пак фейса.

Реално в 3-та ген. преди фейса, слагаха 2,2i-ctdi и няма разлика с този при 2-ра, затова мога да кажа , от моята камбанария каква е разликата и кой предпочитам аз.

Разликата от 10 к.с. , съответно  (140 к.с и 150 к.с. ) при двата двигателя почти не се усеща, като предполагам тази разлика е изкарана софтуерно. Турбините обаче са им различни, като при стария е с вакумно управление , а при новия е с електронно и би трябвало да да сработва по-бързо, но аз почти не правя разлика, защото и двете си набират и вървят прилично. Инжекторите и ГНП-то също са различни, като при новия 2,2i-DTEC , са по-скъпи (ако се наложи нещо...). При него също са набили и подкачващата помпа в резервоара, а не като при стария който е с мехче ( най-доброто и евтино решение според мен).

Голям недостатък при новия е и ДПФ филтъра - скоро се борих с него. Ако е от значение и разхода на гориво, новия харчи до 1,5/2,0 л. повече от стария (дали заради ДПФ-а, не знам) но никога , както и да го карам, не мога да го докарам като при стария - особено в градски режим.

С две думи - стария (2,2i-ctdi) ми харесва повече от новия (2,2i-DTEC) , но това си е моето виждане и предпочитание.

Също ще споделя, че 2-ра генерация я предпочитам много повече пред 3-та генерация, (като окачване, поведение и въобще като цялостно усещане), въпреки че 3-та генерация я бие по-комфорт екстри и возия (това е лично).

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде бях чел (не претендирам за достоверно) че (2,2i-DTEC) е на Исузу

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емич, последните 5-6 пъти като зареждам пълня до капачка и после пак така, засичам горивото и километрите и смея да заявя , че извънградско и малко градско (20% спрямо извънградското) колата харчи 6,9л/100км!

Аз съм с CTDI на 3-ката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лятото като пътувам към Гърция разхода ми е падал на 5,7/100 - но само извънградско

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стана дума за филтър... има ли почва за притеснение, че в "белите" държави ще забранят дизели без филтър ? Той поне 2 пъти, понякога 3, ходи с гупа приятели в Австрия/Франция/Италия на ски.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, sttekata написа:

Емич, последните 5-6 пъти като зареждам пълня до капачка и после пак така, засичам горивото и километрите и смея да заявя , че извънградско и малко градско (20% спрямо извънградското) колата харчи 6,9л/100км!

Аз съм с CTDI на 3-ката.

Напълно възможно и е така, дори и под 6/100 съм го свалял, но с по-умерени скорости до към 120/130 км.ч.

Иначе с настъпване 140/170 км.ч. пълна с хора и багаж, вкл. климатик винаги е давала от 6,3 до 6,9 на 100 км. , естествено това на 2-ката с 2,2i-ctdi двигателя.

С 2,2i-DTEC двигателя на 3-ката , извън градско под 7,0/100  не съм могъл да падна както и да карам. 

Цитат

Като стана дума за филтър... има ли почва за притеснение, че в "белите" държави ще забранят дизели без филтър ?......

Никой не знае какво може да стане, но ако колата си е изправна и при евентуална инцидентна проверка си покаже предвидените стойности, отговарящи за съответното Евро-Х ,няма да има проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dzrasd написа:

Като стана дума за филтър... има ли почва за притеснение, че в "белите" държави ще забранят дизели без филтър ? Той поне 2 пъти, понякога 3, ходи с група приятели в Австрия/Франция/Италия на ски.

За Германия и Чехия знам,че при преглед закачат задължително на програма и ако е пипнато софтуерно нещо преглед йоК, Дали техните контролери по пътищата имат право да го правят не знам и каква ще е реакцията им един господ само знае.Човека добре да проучи как стоят нещата за да не си идва на стоп.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз със сигурност знам, че приметно в Щутгарт всички дизели със стандарт Евро4 и надолу са напълно забранени да са в града. i-CDTI е Евро4. Същите мерки ще се взимат и в други европейски градове (до колкото знам Париж през 2020).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 50 минути, dzrasd написа:

Аз със сигурност знам, че приметно в Щутгарт всички дизели със стандарт Евро4 и надолу са напълно забранени да са в града. ....

Мисля че бъркаш.

Може и да си чел някъде, защото се коментираше такава забрана да влезне от 01.01. 2018г.  ( по искане/дело на някаква зелена организация и постановена от съда в Щутгарт ), но до колкото знам това решение е обжалвано и за сега все още нищо не е забранено.

Естествено, остават си  съответните нормите за Евро-Х  и който не отговаря, със сигурност ще има проблеми. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Emicha написа:

Мисля че бъркаш.

Може и да си чел някъде, защото се коментираше такава забрана да влезне от 01.01. 2018г.  ( по искане/дело на някаква зелена организация и постановена от съда в Щутгарт ), но до колкото знам това решение е обжалвано и за сега все още нищо не е забранено.

Естествено, остават си  съответните нормите за Евро-Х  и който не отговаря, със сигурност ще има проблеми. 

Прав си, проверих си инфромацията. Имам приятел, който живее там, който си продаде Евро4 колата заради това. Планът е бил Евро4 да го забранят от 1.1.2018, но са го отложили. Евро 3 и надолу били забранени.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...