Jump to content
xpck0

Лампата на маслото свети след смяна на масло

Recommended Posts

Здравейте, днес извърших смяната на маслото на Сивик 8ма ген, 2.2 i-ctdi , 2008 година и лампата за налягане на маслото ми светна. Веднага след смяната лампата загасна и след около 10тина мин каране се включи. Забелязах, че свети само при празен ход на двигателя, дори при най-малкото подаване на газта спира да свети. Пробвах я на студен двигател и отново изгасна за време малко по-дълго от обичайното при палене. Не съм я карал от тогава. Направи ми впечатление, че нивото на маслото е малко над максимума. Веднага се върнах в сервиза и майсторите взеха да философстват, че маслото било прекалено тънко и това е причината или някакви други глупости, преди това отново бях с такъв вискозитет и нямах такъв проблем. Докато го сменяха постоянно имах чувството, че нещо не правят като хората. Маслото е Repsol Elite Turbo Life 0w30. Колата е без ДПФ филтър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля, помогнете и ми дайте съвет какво да правя. Весели празници!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и 0в20 да си сложил ако е изправна маслената помпа не би трябвало да имаш проблем . Всичко ще рабера само едно незнам с какво масло е била досега и кои аджеба реши да сипе такова .Не коментирам друго освен решенията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз реших да сипя такова, по препоръка на приятел с акорд със същия двигател. Досега беше с Кастрол 0w30. Спецификацията съвпада с тази означена в сервизната книжка.

Capture+_2017-12-20-15-00-46.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не търся проблем в маслото нещо от някъде е тръгнало .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А масления филтър и гумените уплътнения смениха ли? Преди време се интересувах от масла и по специализирани форуми съм виждал хора да описват същите симптоми, които изчезват след смяна на филтъра. Просто има такива, които дори и нови са дефектни. На мен лчино оригинален Honda (15400-RBA-F01) ми е протичал от О-пристена със слагането, та се наложи вместо него да сложа VIC, защото това имаха майсторите под ръка. Също така MAHLE за купето са ми идвали скъсани, при това опаковката е била непокътната, та и с уж качествени части се случва.

Причината може и да е другаде, но най-лесно би било да се пробва с друг модел и марка качествен филтър. Гледам за тези Civic-и дават 15430-RSR-E01:

Untitled.thumb.png.c67a3e95a34884e7123c28a1f4acecfc.png

и не са кой знае колко скъпи (на ebay видях за 30-тина лв. с "безплатна" доставка до България).

Това го пиша от позицията на лаик. :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами във връзка с филтъра, "умният" майстор, който го сменяше първо беше изхвърлил гумените рингове в коша заедно с кутийката... аз ги взех и ги оставих до новият филтър. После като отвъртя стария взе да го върти ама яко.. нищо не направи... хвана го на менгемето да го върти и му викам - абе, да не би да се изтегля и той леко го дръпна и вика "а да!" ..... и после как е сменил ринговете нямам представа.... направо съм толкова изнервен от тия малоумници. Още нещо - наложи ми се да пътувам все пак днес с колата и на магистралата кората от долу ми се откачи и я влачих по пътя... нямам думи! Иначе гледам за течове и няма, нито отдолу, нито от филтъра.

Редактирано от xpck0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не карай колата така ,докато не отстраниш проблема. Какъвто и да е той.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се струва, че проблема е по-скоро от "мастора" дошъл.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля препоръчайте ми да сменя ли маслото с друго "по-гъсто" и кажете вашите наблюдения за марки и модели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майсторът дали е поставил О пръстените както трябва? Да не е изпуснал/забравил някой от старите уплътнения в леглото на масления филтър? Най-добре развии филтъра и погледни какво е положението. Хубаво е да се затегне с определена сила, защото иначе може да се деферомират уплътненията, да не говорим, че след това развиването е трудно. Не случайно се набляга над това в ръководството.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворих филтъра не открих нищо нередно освен долната част на частта, върху която той се завива...

20171226_133547.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижда се, че е счупена част от него, тази на която се намира най-малкият O пръстен. Предполагам майсторът е замазал положението, като е извадил счупената част, но нищо чудно да e паднала надолу!

На тази картинка се вижда къде е мястото на счупване, там където са трите крачета, малко след средния по големина О пръстен.

aa64ea08286fb323f2c0351449d736bb.jpg

Редактирано от zpa0
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли вероятност да е вътре в двигателя??? Утре ще сменям маслото с мотул 5w40... казаха, че най вероятната причина е тънко масло и имало износване бла бла, и ми препоръчаха това. Като гледах филтъра ми се стори че в маслото имаше някакви отблясъци, сякъш на стружки, от маслото останало по ръката ми, на слънчевата светлина. Вече не зная какво да правя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли е от маслото, не си давай парите прибързано. Най-веорятно е заседнало отчупеното парче пластмаса в маслопровода, който се вижда на снимката към масления филтър, което  води до ниско налягане в системата или пък се лъже датчика (понякога светва лампичката). Светни с фенерче в отвора, да видиш дали няма да се види... Ако е изкарано, то си купи нов корпус за филтъра (номер на частта имаш на снимката), защото тази счупената част със сигурност има някаква роля, още повече с О пръстен на нея! При всички положения ще трябва да смениш този корпус. Ако след смяната продължава проблема, то парчето е някъде навътре и трябва да се свали цялото тяло, това на което се навива филтъра и евентуално така да се извади, но си мисля, че няма как да влезе толкова навътре, понеже О пръстена ще му оказва съпротивление.

И това което е станало си мисля... При предишната смяна на маслото, този най-малкия уплътнител не е намазан с масло, което е 'запекло' тази пластмасова част в гърлото и сега майстора при ваденето я е счупил при издъпрването на корпуса от много зор.

Редактирано от zpa0
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще погледна това. Не мисля че е било "запекло"... майсторът дори не опита да го издърпа, просто не знаеше как и също не знае и явно да помисли преди да мъчи хамалската... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, днес смених корпуса и проблема беше решен!!! Надявам се нямам проблеми за напред породени от тази простотия. Тук ще постна локацията на въпросния сервиз, за да си имате едно на ум. Пожелавам Ви весели празници и никакви ядове свързани с колите! 

 

София, жк. сухата река,

24 ул. „Летоструй“

https://goo.gl/maps/qNyAsPquppF2

Редактирано от xpck0
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, прочетете каква е разликата в маслата. Не карайте колите при "бай Пешо" от съседния гараж. Няма как да свети лампата за маслото ,защото караш с 0w30, а не с 5w30. Това с "тънкото масло" ако някой майстор вземе да ви го говори, бягайте с 200 от там. Реално разлика м/у 5w30 и 0w30 при достигната работна температура - НЯМА. Карайте с маслото, което препоръчва производителя, а не с това, което кварталния пишман майстор ви обяснява разпалено, че трябва да карате.

Редактирано от draid

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...