xpck0 1 #1 Публикувано 23 Декември, 2017 Здравейте, днес извърших смяната на маслото на Сивик 8ма ген, 2.2 i-ctdi , 2008 година и лампата за налягане на маслото ми светна. Веднага след смяната лампата загасна и след около 10тина мин каране се включи. Забелязах, че свети само при празен ход на двигателя, дори при най-малкото подаване на газта спира да свети. Пробвах я на студен двигател и отново изгасна за време малко по-дълго от обичайното при палене. Не съм я карал от тогава. Направи ми впечатление, че нивото на маслото е малко над максимума. Веднага се върнах в сервиза и майсторите взеха да философстват, че маслото било прекалено тънко и това е причината или някакви други глупости, преди това отново бях с такъв вискозитет и нямах такъв проблем. Докато го сменяха постоянно имах чувството, че нещо не правят като хората. Маслото е Repsol Elite Turbo Life 0w30. Колата е без ДПФ филтър. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xpck0 1 #2 Отговорено 24 Декември, 2017 Моля, помогнете и ми дайте съвет какво да правя. Весели празници! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #3 Отговорено 24 Декември, 2017 Дори и 0в20 да си сложил ако е изправна маслената помпа не би трябвало да имаш проблем . Всичко ще рабера само едно незнам с какво масло е била досега и кои аджеба реши да сипе такова .Не коментирам друго освен решенията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xpck0 1 #4 Отговорено 24 Декември, 2017 Аз реших да сипя такова, по препоръка на приятел с акорд със същия двигател. Досега беше с Кастрол 0w30. Спецификацията съвпада с тази означена в сервизната книжка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #5 Отговорено 24 Декември, 2017 Не търся проблем в маслото нещо от някъде е тръгнало . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user2 112 #6 Отговорено 24 Декември, 2017 А масления филтър и гумените уплътнения смениха ли? Преди време се интересувах от масла и по специализирани форуми съм виждал хора да описват същите симптоми, които изчезват след смяна на филтъра. Просто има такива, които дори и нови са дефектни. На мен лчино оригинален Honda (15400-RBA-F01) ми е протичал от О-пристена със слагането, та се наложи вместо него да сложа VIC, защото това имаха майсторите под ръка. Също така MAHLE за купето са ми идвали скъсани, при това опаковката е била непокътната, та и с уж качествени части се случва. Причината може и да е другаде, но най-лесно би било да се пробва с друг модел и марка качествен филтър. Гледам за тези Civic-и дават 15430-RSR-E01: и не са кой знае колко скъпи (на ebay видях за 30-тина лв. с "безплатна" доставка до България). Това го пиша от позицията на лаик. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xpck0 1 #7 Отговорено 24 Декември, 2017 (Редактирано) Ами във връзка с филтъра, "умният" майстор, който го сменяше първо беше изхвърлил гумените рингове в коша заедно с кутийката... аз ги взех и ги оставих до новият филтър. После като отвъртя стария взе да го върти ама яко.. нищо не направи... хвана го на менгемето да го върти и му викам - абе, да не би да се изтегля и той леко го дръпна и вика "а да!" ..... и после как е сменил ринговете нямам представа.... направо съм толкова изнервен от тия малоумници. Още нещо - наложи ми се да пътувам все пак днес с колата и на магистралата кората от долу ми се откачи и я влачих по пътя... нямам думи! Иначе гледам за течове и няма, нито отдолу, нито от филтъра. Редактирано 24 Декември, 2017 от xpck0 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #8 Отговорено 24 Декември, 2017 Не карай колата така ,докато не отстраниш проблема. Какъвто и да е той. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
draid 8 #9 Отговорено 24 Декември, 2017 На мен ми се струва, че проблема е по-скоро от "мастора" дошъл. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xpck0 1 #10 Отговорено 25 Декември, 2017 Моля препоръчайте ми да сменя ли маслото с друго "по-гъсто" и кажете вашите наблюдения за марки и модели. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zpa0 17 #11 Отговорено 25 Декември, 2017 Майсторът дали е поставил О пръстените както трябва? Да не е изпуснал/забравил някой от старите уплътнения в леглото на масления филтър? Най-добре развии филтъра и погледни какво е положението. Хубаво е да се затегне с определена сила, защото иначе може да се деферомират уплътненията, да не говорим, че след това развиването е трудно. Не случайно се набляга над това в ръководството. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xpck0 1 #12 Отговорено 26 Декември, 2017 Отворих филтъра не открих нищо нередно освен долната част на частта, върху която той се завива... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zpa0 17 #13 Отговорено 27 Декември, 2017 (Редактирано) Вижда се, че е счупена част от него, тази на която се намира най-малкият O пръстен. Предполагам майсторът е замазал положението, като е извадил счупената част, но нищо чудно да e паднала надолу! На тази картинка се вижда къде е мястото на счупване, там където са трите крачета, малко след средния по големина О пръстен. Редактирано 27 Декември, 2017 от zpa0 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xpck0 1 #14 Отговорено 27 Декември, 2017 Има ли вероятност да е вътре в двигателя??? Утре ще сменям маслото с мотул 5w40... казаха, че най вероятната причина е тънко масло и имало износване бла бла, и ми препоръчаха това. Като гледах филтъра ми се стори че в маслото имаше някакви отблясъци, сякъш на стружки, от маслото останало по ръката ми, на слънчевата светлина. Вече не зная какво да правя... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zpa0 17 #15 Отговорено 27 Декември, 2017 (Редактирано) Едва ли е от маслото, не си давай парите прибързано. Най-веорятно е заседнало отчупеното парче пластмаса в маслопровода, който се вижда на снимката към масления филтър, което води до ниско налягане в системата или пък се лъже датчика (понякога светва лампичката). Светни с фенерче в отвора, да видиш дали няма да се види... Ако е изкарано, то си купи нов корпус за филтъра (номер на частта имаш на снимката), защото тази счупената част със сигурност има някаква роля, още повече с О пръстен на нея! При всички положения ще трябва да смениш този корпус. Ако след смяната продължава проблема, то парчето е някъде навътре и трябва да се свали цялото тяло, това на което се навива филтъра и евентуално така да се извади, но си мисля, че няма как да влезе толкова навътре, понеже О пръстена ще му оказва съпротивление. И това което е станало си мисля... При предишната смяна на маслото, този най-малкия уплътнител не е намазан с масло, което е 'запекло' тази пластмасова част в гърлото и сега майстора при ваденето я е счупил при издъпрването на корпуса от много зор. Редактирано 27 Декември, 2017 от zpa0 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xpck0 1 #16 Отговорено 27 Декември, 2017 Ще погледна това. Не мисля че е било "запекло"... майсторът дори не опита да го издърпа, просто не знаеше как и също не знае и явно да помисли преди да мъчи хамалската... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xpck0 1 #17 Отговорено 28 Декември, 2017 (Редактирано) Момчета, днес смених корпуса и проблема беше решен!!! Надявам се нямам проблеми за напред породени от тази простотия. Тук ще постна локацията на въпросния сервиз, за да си имате едно на ум. Пожелавам Ви весели празници и никакви ядове свързани с колите! София, жк. сухата река, 24 ул. „Летоструй“ https://goo.gl/maps/qNyAsPquppF2 Редактирано 28 Декември, 2017 от xpck0 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
draid 8 #18 Отговорено 21 Януари, 2018 (Редактирано) Хора, прочетете каква е разликата в маслата. Не карайте колите при "бай Пешо" от съседния гараж. Няма как да свети лампата за маслото ,защото караш с 0w30, а не с 5w30. Това с "тънкото масло" ако някой майстор вземе да ви го говори, бягайте с 200 от там. Реално разлика м/у 5w30 и 0w30 при достигната работна температура - НЯМА. Карайте с маслото, което препоръчва производителя, а не с това, което кварталния пишман майстор ви обяснява разпалено, че трябва да карате. Редактирано 21 Януари, 2018 от draid Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове