Jump to content
Darker

Няма масло по пръчката - не свети лампа.

Recommended Posts

Здравейте,

карам Civic 8th, 1.8 бензин. Снощи докато се прибирах светна съобщение за ниско ниво на маслото. Лампата за маслото не светеше. Отбих след 4-5 километра, загасих двигателя и изчаках 10 минути. Пороверих маслото и по пръчката нямаше масло - само мазни петънца. При контакт си светва нормално лампата за маслото на таблото. При повторно запалване съобщението за ниско ниво на маслото го нямаше. Минах през една бензиностанция да взема масло, прибрах се вкъщи. На сутринта проверих пак нивото, преди да запаля, и пак нямаше никой. Налях 1л и покри минимума. Маслото и филтрите са сменени преди около 3900км.

Възможно ли е да имам проблеми и с теч на маслото и проблем с датчиците? Тази вечер ще проверя пак нивото, ще налея още литър и утре сутринта ще я закарам до сервиза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички сивици имат проблем с датчика за нивото на маслото.За сметка на това щеката не лъже.Няма ли масло на нея ...значи няма и имаш сериозен проблем.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука някъде пишеше, че когато ти светне лампата за ниско ниво на маслото, значи вече си за ремонт.:huh:

Така, че гледай пръчката.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли смисъл да се подменят датчиците?

И има ли нещо което задължително да се провери в сервиза, ако приемем че съм карал известно време с много ниско масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто хвани проблема...теч или разход,но такъв разход за 20 години не съм виждал,така че най вероятно е теч.

За да отчита правилно датчика за нивото си налей оригинално масло 5W-20 или някакво друго каквото ти харесва и го остави на 3 мм над средата на щеката.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, kvd74 написа:

Тука някъде пишеше, че когато ти светне лампата за ниско ниво на маслото, значи вече си за ремонт.:huh:

Така, че гледай пръчката.

Както колегата markony ме светна в друга тема, има две индикации за маслото. Едната е за ниско ниво и е предупреждение. Ако се кара продължително време с нея има риск. От друга страна индикацията за ниско налягане означава, че ако не спреш в момента рискуваш.

Аз лично се сблъсках с индикацията за ниско ниво преди време и наистина се включи коректно. Както казазаха колегите - пръчката не лъже!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, индикациите и съобщенията са две.

CHECK ENGINE OIL LEVEL Индикацията за ниво на масло (тази с масльонка и вълнички отдолу) е оранжева, т.е. предупредителна. Подсеща да проверите и да долеете, ако има нужда. Светва и в движение, има звуков сигнал.

OIL PRESSURE LOW Индикация за ниско налягане на масло (само масльонка) е червена. Свети само на контакт. Не бива да свети в движение.

Прочетете си упътването, бре ...., колеги !

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами той колегата е сменил скоро маслото и е нормално да долее след това, което той не е направил. Например аз като смених маслото , на другия след седмица проверих маслото и долях около 450мл. Сега всичко е ок.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е споменала колежката горе - цвета на лампата определя сериозността на проблема. Ако е оранжева - може да се кара до най-близкото място за отстраняване на проблема. Ако е червена - трябва да се спре веднага и да се отстрани проблема на място. Когато маслото е под минимума в двигателят (оранжева лампа) все още има масло и налягането на маслото е в допустимите граници - просто трябва да спреш и да долееш. Когато маслото няма налягане (червена лапма) значи или е останало много малко и помпата вече не може да вдигне налягането или има сериозен теч на масло в системата - трябва да се спре и, ако не може да се отрани проблема на място колата да се прибере с пътна помощ или на буксир с твърда връска (тъй като без двигател нямаш серво на волана и спирачките).

Обикновено м/у мин. и макс на пръчката разликата е 1л. Щом ти си налял един и е дошло на мин., значи в двигателя си имал около 1л масло (ако приемем че побира 3,0 - 3,5л), в най-добрия случай си има 2л масло, ако двг. побира общо около 4л. Маслото винаги трябва да стига макс. резката, когато е току-що сменено и особоено, ако се знае че колата гори масло. Това значи, че в двигателят има точно толкова литра масло, колкото е предписано по спецификация от Хонда .

 

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След престой в сервиза откриха евентуалният виновник - уплътнение някъде около масленият филтър. Уплътнението е сменено, и е налята с ново масло.  По късно днес ще сляза да проверя маслото, както и утре преди да тръгна.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно уплътнението от стария филтър е залепнало за блока и върху него са навили новия филтър. Един път го направих този номер, само че при мен, след като угасих двигателят след пърото палене, всичкото масло се изля под колата.

Редактирано от Japanese fever
  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×