Jump to content
mita4eto

CR-V 2016 EX - LED Светлини

Recommended Posts

Колеги, за краткото време, през което колицата е в моите ръце, единственият негатив, който се заформя е по адрес на предните фарове. Наличието на LED очертания е страхотно, но основното нощно осветление е поверено на H11 халогенни крушки. Лошо няма, но самото осветление по време на нощно каране определено можеше да бъде по-добро. Светлината е някак пръсната, не успява добре да покрива близката пътна повърхност. Сравнявайки с мазда тройка със същите H11 халогени, там осветлението е значително по-добро и нямам този дискомфорт при нощно каране.

В тази връзка се замислих да заменя халогенните крушки с LED такива. Четох няколко поста по чужди форуми и там всичко жми. Прерових user manual-a си, но никъде не виждам упомената възможност за подмяна с LED осветление. Бих се радвал да чуя съветите на колеги, които са подменили халогенно осветление на четвърта генерация CR-V с LED такова - има ли "скрити моменти", има ли някаква възможност за софтуерна несъвместимост или за някакъв тип "конфликт" между оригиналното халогенно оборудване и адаптацията към LED? 

Само да вметна - казвайки LED визирам качествени продукти на доказали се световни производители и категорично изключвам всякакви ментаци и фалшиви продукти. 
Благодарско предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не смениш просто крушките с по-хубави. Има голям избор Philips White Vision, Osram Night Breaker и т н. Едно време имах вектра ц и като я купих фаровете бяха много слаби, смених крушките с Philips Blue Vision и разликата беше осезаема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, seisivan написа:

Защо не смениш просто крушките с по-хубави. Има голям избор Philips White Vision, Osram Night Breaker и т н. Едно време имах вектра ц и като я купих фаровете бяха много слаби, смених крушките с Philips Blue Vision и разликата беше осезаема.

Точно това се бях засилил да направя, зарових се в повече детайли какви са опциите за хубави халогени и тогава темите се омешаха с възможности за LED-ове и аз се обърках ... Принципно далеч не искам да подменям компоненти, които не са според спековете. Затова реших да питам колегите с подобни машини.

На другата ми кола (мазда тройка) оригиналните изтраяха около 5 години, след като ги подмених веднъж, минах през Night Breaker и Blue Vision, нито една не изтрая повече от година. Та ... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В раздела за ЦРВ 3, беше коментиран въпроса с поставянето на LED крушки и общо взето се достихна до мнение, че в момента няма LED крушка, която да осигури добра осветеност с наличните рефлектори (или лупа). Ако ти се занимава потърси темата, тям дори янкои колеги коментираха конкретни амрки и модели LED крушки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста статии изчетох, минах и през няколко авто форума, дискутирайки в повече подробности темата "LED" и май цялостният извод, който се налага към момента е, че LED-a на мястото на халоген като цяло е компромис. От друга страна, не съм фен на подмяната на конструктивни компоненти с различни от оригиналните такива. А и като не мога просто да пробвам LED без закупуване, мисля да не рискувам и да взема един чифт халогени. Night Breaker или Blue Vision. Благодаря за мненията на колегите :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Night Breaker-a пасна добре и разликата в момента е осезаема спрямо предишните жълтеникави и слабо мъждукащи светлини (Sylvania някакви бяха, май така е излязла от завода). Остава и да не вземат да горят през няколко месеца :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лесна ли е смяната? Обмислям и аз да ги сменя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При халогенните крушки нещата стоят по следния начин: Колкото по-силно свети една крушка, толкова по-бързо изгаря! Причината е много проста за да свети силно една халогенна крушка и се подава по-голямо напрежение, което автоматично скъсява живота и. Обратното е при крушките лонг лайф- подава се по-ниско напрежение от стандартното и живота на крушката се удължава доста спрямо стандартната, но осветеността спрямо стандартната намалява.. Всеки трябва да си прецени кое е по-важно за него, дали по-добра осветеност и по-честа смяна, дали стандартна крушка или такава лонг лайф. Има доста сравнения в ютуб на халогенни, ксенонови и лед крушки. Оказва се, че лед крушките светят най-силно, но живота им за сега е по-кратък от ксеноновите, които пък светят доста по-добре от халогенните и живота им е най-дълъг. Най-зле откъм осветеност и живот са халогенните крушки, изключвам лонг лайфа хологенки, които могат да живеят 3-4 години, но са с възможно най-слаба осветеност. Лично за мен бъдещето е в лед крушките, но засега не са удачни за повечето коли, поради това, че задната им част/където е радиатора и/или вентилатора/ е много дълга и не се събира във фара и трябва да се пробива, разширява и пр. за да се получи. Лично аз ще изчакам още малко, докато направят по-компактни и дълговечни лед крушки. Като гледам с какви темпове се развиват нещата, мисля че до една година и това ще е факт. Вече има и ксенонови крушки без отделен баласт, самия баласт е вграден в крушката, което е голямо удобство, но за сега не е ясно колко дълъг ще им е живота, така че и това е вариант и както се казва: поживем увидем :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не се обижда колегата  Prelude98  но е написал меко казано неверни работи в първите 6-7 реда от изказването си за работата на различните видове крушки , което може да вкара в заблуждение други потребители.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би трябваше да спомена, че цитирам специалист, който се занимава само и единствено с тестове на различни видове крушки, така че не се обиждам :)

Редактирано от Prelude98
Добавяне на линк

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12/19/2017 at 14:37, seisivan написа:

Лесна ли е смяната? Обмислям и аз да ги сменя.

Изненадах се колко тривиално лесно се оказа тази "процедура" - буквално за 5 минути и двете бяха сменени. Другата ми кола е мазда тройка, там също е лесна подмяната, но отнема повече време. Със CR-V то подмяната на H11-ките се оказа тривиално. И най-вече, че осветеността е значително по-читава.

Аз също ще изчакам да се развие още малко ЛЕД технологията и внедряването им на мястото на халогени да стане също тривиално упражнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...