Havi 5 #1 Публикувано 27 Ноември, 2017 Здравейте, колеги! От няколко дена имам проблем с колата. Забелязах, че при форсиране като падат оборотите се чува звук наподобяващ хъркане. Звука се чува от лявата страна някъде около кутията за бушоните. Освен това и турбото започна да свири. Преди почти не се чуваше. Не знам дали двете неща са свързани, но ще съм ви благодарен, ако споделите мнение. Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #2 Отговорено 27 Ноември, 2017 Да не би да е маховика....? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Havi 5 #3 Отговорено 27 Ноември, 2017 Да не би да е маховика....?Не трябва ли да се чува тракане или нещо такова? Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #4 Отговорено 27 Ноември, 2017 Маховика веднага ще даде разлика при натиснат или пуснат педал на съединителя. Можеш да го пробваш лесно. Възможно ли е да е някакъв резонанс от генерацията? Там би се отразил и шума в турбото. Веднага ще започне да свири и да съска. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Havi 5 #5 Отговорено 27 Ноември, 2017 Чува се това https://youtu.be/hU2O8T1JCuk Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #6 Отговорено 28 Ноември, 2017 Това масло старо ли е?.Хидравликите са като фуражомелка.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Madgo 2 #7 Отговорено 4 Декември, 2017 Здравей, колега! От скоро и аз карам ЦР-В със същия двигател. Абсолютно същия грозен звук има и при мен. Бях се панирал, че е някакъв проблем с турбото или дори по-лошо . Ходих в два сервиза (единия прави само Хонда, т.е. мисля са запознати с болежките им) и ми казаха, че това е шум от въздуха, който се завихря и резонира в тръбопроводите и филтърната кутия. Даже казаха, че официално от Хонда е имало бюлетин за поставяне на някаква допълнителна шумоизолация на въздуховодите, поради множество оплаквания от клиенти. При всички случаи е изключително неприятен и се чува предимно от шофьорското място. Много по-изразен е при мен, когато натисна съединителя при ускорение, преди да пусна педала на газта. Ако пуснеш газта и тогава натиснеш съединителя не се чува толкова. За свиренето на турбото при студен двигател и ниски външни температури ми обясниха, че е нормално. Имало някаква защита при студен двигател която изменя режима на турбото за да го предпази и от там повечето шум. При мен след като двигателя загрее турбото не се чува, освен нормалното свистене при интензивно ускорение и по-високи обороти. В общи линии започнах да си усилвам радиото малко повече за да не ме дразни шума . Странното е, че този двигател в загряло състояние е доста тих като се слуша отвън, сравнено с други дизелови двигатели, но вътре положението е плачевно. Предполагам се дължи на липсата на добра шумоизолация на купето . Решил съм да сменя въздушния филтър с оригинален, за да видя дали ще има подобрение в шума. Убеден съм на 99%, че този звук го нямаше при тестването на колата при покупката. Надявам се да съм бил полезен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #8 Отговорено 4 Декември, 2017 Принципно съм си навил на приста да спретна кякакъв идеен проект за поставяне на шумо изолация допълнителна, но това е друга тема. Със сигурност би направила и дизеловия и бензиновия вариянт доста по приятни за каране. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Havi 5 #9 Отговорено 5 Декември, 2017 Здаравейте, колеги! Благодаря много за отговорите! Наистина и на мен всеки майстор, който я видя колата ми каза, че е нормално да се чува този звук, но никой от тях не можа да обясни каква е причината. Иначе при мен от вчера насам звука изчезна. Нито се чува онова хъркане, нито по-силното свирене на турбото. Във вървежа на колата няма никакава промяня. Сега ми остана да се чудя какво стана, че всичко се оправи от само себе си. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #10 Отговорено 13 Декември, 2017 (Редактирано) Привет! Преди 2-3 седмици при едно пътуване на един светофар (на празен ход) двигателя се разтрака като все едно ще загасне, т.е. чуваше се шум от чукане чат-чат-чат. След това ходих на диагностика и казаха всичко е супер по дюзите и няма никакви грешки. В неделя , си карам и пак на 1 светофар (на празен ход) се чуваше като чукане на метал в метал. Подам газ и шума го няма, но при връщане на оборотите до нормалните се чува едно "чат-чат-чат" и изчезва, после пак давам газ (но не съм на скорост) и при възстановяване на оборотите пак се чува чат - чат. Чува се в лявата част на двигателния отсег . Леко потеглих и след малко изчезна пак шума и сега го няма. Тъпото е , че сега и да отида на сервиз няма как да го чуят шума и да се види точно от къде идва. Преди 10 000км сменях съединител без маховика (колата беше на реални 141000км), като тогава ми казаха, че пружините на демфера били омекнали и , че по ъгъла на ротацията му от Хонда казвали да се смени. Другото нещо което също не е проверено - сложих металната подкартерна защита - дали е възможно така да чука от нея при връщане на газта? Моля ви за съвет, че сега като го няма шума няма как да открия причината, че ме притеснява да не се случи някоя вечер, на дълъг път да аварирам. Редактирано 13 Декември, 2017 от sttekata Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #11 Отговорено 13 Декември, 2017 Шума по принцип се разсейва и лъже от къде идва. Имам подозрения , че този шум ти идва от шайбата на алтернатора. Сега се сещам, че точно такъв шум имах преди 4/5 години и когато се появи, докато слеза и отворя капака, за да видя от къде идва, той изчезваше. За два месеца, ( точно ноември и декември) няколко пъти ми се случваше и бях бесен, че не мога да го хвана. След това изчезна и не се появи до следващата зима, (пак тези месеци) точно като застудя и стана по-влажно. Тогава обаче, съвсем случайно при работещ двигател и отворен капак, се появи пак този шум и го хванах на мига. На пролетта смених тази ролка (даже бях писал и пуснах снимки, в раздела за 2-ра генерация) и от тогава този шум не се е появявал. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #12 Отговорено 13 Декември, 2017 Здрасти Емич, Мерси за инфото! Наистина го оценявам, но това което ми каза по телефона за премахването на паразитната ролка и поставяне на по-къс ремък (вместо 2265мм да е по-къс - около 1750мм) не го намирам. Може ли да те помоля като имаш време да го изнамериш и да ми потвърдиш дължината на по-късия ремък, който се слага след премахване на паразитната ролка. Поздрави, Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #13 Отговорено 13 Декември, 2017 (Редактирано) Намерих темата за ролката на алтернатора, ето ти я, а за ремъка съм почти сигурен че е 7 канален и е 1785 мм. но ще проверя допълнително. п.п. Ето ти и тема за ремъка и точния размер и как се поставя: Редактирано 13 Декември, 2017 от Emicha допълване 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #14 Отговорено 14 Декември, 2017 Емо, Благодаря ти ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #15 Отговорено 14 Декември, 2017 (Редактирано) Колеги, някой може ли да ми каже какъв е лагера на обтягащата ролка, че така и така ще се разглобява да се подмени и той? Редактирано 14 Декември, 2017 от sttekata Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #16 Отговорено 14 Декември, 2017 Бях купувал лагер (на SKF ,за около 20-на лв.), за паразитната ролка за да го сменя, но така и не се стигна до смяната му а направо я изхвърлих, та ми остана и се подмотва някъде. Лагера на паразитната ролка, е еднакъв с лагера на обтяжната и ако искаш мога да го потърся тези дни. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #17 Отговорено 14 Декември, 2017 oks a сменял ли си лагера на обтяжната - има ли смисъл да се подменя превантивно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #18 Отговорено 14 Декември, 2017 Направо купих нова ролка с лагера от Бултрако ( беше около 90 лв. тогава) . Също купих и късия ремък ( за около 130 лв.),че само там го имаше тогава и ги смених. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове