dragob 72 #1 Публикувано 17 Ноември, 2017 Карам д15z8 98 аеродеск и трябва да сменя задните накладки.ще си сменя сам.има ли нещо специфично при тази операция? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
miromoshev 17 #2 Отговорено 17 Ноември, 2017 Диск или барабан? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #3 Отговорено 18 Ноември, 2017 Диск Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #4 Отговорено 18 Ноември, 2017 Прибираш буталото с въртене и специална грес на опорните точки на накладките към апарата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #5 Отговорено 19 Ноември, 2017 Как с въртене?не разбирам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #6 Отговорено 19 Ноември, 2017 На Honda спирачните бутала са с винт. Както гледаш снимката, въртиш по часовниковата стрелка (ако не се лъжа), за да прибереш буталото. Тези прорези на буталото за това са направени. В никакъв случай не напъвай със щанга или други хамалски инструменти (както правеха на москвичите едно време... ). Успех! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #7 Отговорено 19 Ноември, 2017 Благодаря.това ще ми помогне много. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #8 Отговорено 19 Ноември, 2017 Още нещо, много важно! Виж поста ми в тази тема: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=105357&do=findComment&comment=1057504031 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #9 Отговорено 19 Ноември, 2017 За да прибера буталото трябва ли да сваля спирачния апарат? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #10 Отговорено 20 Ноември, 2017 Не, не трябва да сваляш апарата. Махаш само предпазната ламарина, която го скрива. После пъхаш една голяма плоска отвертка между диска и накладката и избутваш накладката. Няма да се премести, кой-знае-колко, но ще е достатъчно. После отвиваш болта на долния водач на апарата и завърташ апарата около горния водач. Махаш накладките. Буталото се прибира със специален инструмент. Предполагам нямаш такъв и ще трябва да го въртиш със щанга, или с яката плоска отвертка от по-горе. После, това нещо Още нещо, много важно!не го прави. Тези пъпки трябва да са си там. Излизат от канала, защото накладките не се движат свободно в апарата. Накладките трябва да мърдат настрани при натискане и пускане на спирачката. За целта - пробвай новите накладки, как влизат в апарата и, дали се местят свободно настрани. Ако не, ги пилиш, докато започнат да се местят свободно. Не да клачат, просто да се местят. Мажеш леглата на накладките с медна грес, слагаш ги на апарата и го връщаш обратно, като внимаваш пъпките на са в канала на буталцето. Преди да сложиш накладките отвии и горния водач, махни апарата, и провери водачите. Ако са недопустимо износени ги сменяваш, ако не ги почистваш и смазваш с високотемпературна грес, май беше литиева. След като направиш всичко това, сглобил си апарата, трябва да регулираш ръчната. Забравих - преди да започнеш всякакви процедури по апарата, развиваш гайката на ръчната спирачка, която се намира между двете предни седалки. Преди да завъртиш апарата нагоре, откачаш жилото на ръчната от лостчето, което е отзад на апарата. Тогава правиш всичко, което описах по-горе. Накрая - регулиране на ръчната. Монтирал си всичко обратно, включително и жилото на ръчната. Натягаш гайката между седалките, колкото да обере провисването на жилото. НЕ ДЪРПАШ ръчната. Изкарваш колата на пътя, правиш едно кръгче, като ползваш само крачна спирачка, НЕ ПИПАШ ръчната. Връщаш се в бокса. Натискаш крачната, дърпаш ръчната, пускаш крачната, пускаш ръчната. Правиш го няколко пъти. Със всеки следващ път лоста на ръчната трябва да намалява хода си. Когато хода на ръчната спре да намалява, натягаш гайката между седалката, докато хода на лоста стане 5-7 зъба и си ти. Успех. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fatvido 5 #11 Отговорено 20 Ноември, 2017 Развиваш единия закрепва болт на апарата и го завъртиш по оста на другия. Премахни старите накладки. Отваряш казанчето със спирачна течност проверяваш нивото му и ако има нужда издърпваш течност, която запазваш (ако има нужда от допълване след приключване подмяната или изхвърляш на определените за това места). С инструмент, който едновременно бута и върти(или широка и твърда пластина 3-5 см с ръчно натискане и въртене) прибираш буталата, като предварително оглеждаш за: ръждива, изкривяване, счупвания и т.н. След като е прибрано буталото поставяш новите накладки, като им поставиш пластините на повърхността, която контактува с апарата и ги намазваш с смазка, която най вероятно ще е в комплекта, ако не си купи медна. Поставяш апарата обратно на дискът. Също така провераваш(почистващи и смазваш) водачите на апара(трябва да се движат с лекота при ръчно натискане без много усилие от твоя страна). Завиваш всички болтове по местата им. Проверяваш пак казанчето при нужда доливаш/отнема. Да не забравиш да провериш дискът колко е износен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #12 Отговорено 26 Ноември, 2017 (Редактирано) Пъпки задни накладки? Освен че трабва да влязат в процепите на буталота на апарата?каква е функцията им? Редактирано 26 Ноември, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #13 Отговорено 27 Ноември, 2017 Ръчната спирачка е саморегулираща се. Между буталцето и лоста, където се закача жилото има винт. Когато накладките се износват се получава луфт между тях и диска. При натискане на крачната буталото трябва да прескочи зъб на винта, за да обере луфта. Ако тези пъпки не са в канала буталото ще се завърти и няма да обере луфта. Освен това ще започне да натиска върху пъпките и оттам неравномерно износване на накладките. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #14 Отговорено 27 Ноември, 2017 Само да кажа, че новите ми накладки TRW са фабрично без пъпки! Ха сега де... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове