lelemale13 47 #1 Публикувано 17 Ноември, 2017 Защо трябва да се настройват да са 0 каква реална полза има. Моята газова е обд и би могла да ги направи на 0 но не се "старае" достатъчно(OMVL) дигнах и цялата таблицата с 3 и на свободен ход лятото в жегите като е загряла добре спря да претриса като паднат оборотите(падата си нормално и преди и сега на 650) АТ скорости на N само. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #2 Отговорено 18 Ноември, 2017 Добър въпрос.Така наречения трим е реакция на бензиновия компютър на база информация от ламбда сонда или AFR сензор за отношението гориво/въздух в момента след такта изпускане.Тази реакция е необходима ,за да се коригира количеството гориво ...... да се получи оптимална смес. Газовата уредба с ОБД обратна връзка следи какви са тримовете на бензиновия компютър и модифицира собствената си карта с цел да не променя бензиновата карта и да оптимизира собствения си процес на изгаряне. Ако бензиновите тримове са +- 5% двигателя ти е ОК и спокойно можеш да ползваш ОБД на ГИ. Ако си извън тия граници ,то имаш проблем на бензин и никакъв ГИ не може да се справи с този проблем. Празният ход, ск.кутия и климатика ,нямат нищо общо с тримовете. Директен отговор на въпроса ти - Трим=0 е равен на най-доброто съотношение количество гориво/извършена работа. Относно "старанието" на газовия компютър да адаптира работата си.....Това е софтуерен модул ,който работи зле на доста маркови уредби ползващи базата на AEB. Потърси последния фирмуер за твоя комп и направи ъпдейт .Може да са оправили някои бъгове в последно време... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 453 #3 Отговорено 18 Ноември, 2017 (Редактирано) Бъговете на АЕБ в повечето модификации за различните производители се оправят основно на по-новите модели. Но италиански производител са все пак, има какво да се желае. Да не забравяме, че са най-големия производител на електроника за ГИ. По-новите съм забелязал,че на газ без проблем държат тримовете около нулата, независимо,че на бензин бягат с +12 да речем или -12. Не съм се задълбочавал в проблема на бензиновия трим, защото човекът каза че не го вълнува,нали върви. Редактирано 18 Ноември, 2017 от jijane Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #4 Отговорено 18 Ноември, 2017 Ще ъбдейтна фирмуера. Вече хич не ми се занимава а и преди време на ловато като сложих последния фирмуер и се оказа че не работи добре в фулгруп и руснаците го бяха писали и аз го констатирах та сложих предпоследния. Да не се стремят с някаква цел да обедняват на газ защото и при не обд газова след автоматична настройка леко беднее на газ, не че компютъра не го компенсира най често. То ако искат да обеднят сместа на газ каквато и трябва да бъде трябва да манипулират сигнала на ланда сондата или направо да има ланда сонди за газ. Sent from my A700 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_pop 64 #5 Отговорено 18 Ноември, 2017 Директен отговор на въпроса ти - Трим=0 е равен на най-доброто съотношение количество гориво/извършена работа. Да,да,ама не! Това се отнася за нов автомобил току що излязъл от фабриката. На мен ми се е случвало да слагам газ на автомобил дето на бензин тримовете му са +15% ,това преди да се сложи газовата. След монтажа на газовата и включена автоадаптация,газовия комп държи тримовете около 0%. В резултат на това се получават проблеми на бензин,защото там тримовете са били +15%. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #6 Отговорено 19 Ноември, 2017 Двигателят D16V1 използва ли адаптациите при палене. Sent from my A700 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #7 Отговорено 19 Ноември, 2017 Директен отговор на въпроса ти - Трим=0 е равен на най-доброто съотношение количество гориво/извършена работа. Да,да,ама не! Това се отнася за нов автомобил току що излязъл от фабриката. На мен ми се е случвало да слагам газ на автомобил дето на бензин тримовете му са +15% ,това преди да се сложи газовата. След монтажа на газовата и включена автоадаптация,газовия комп държи тримовете около 0%. В резултат на това се получават проблеми на бензин,защото там тримовете са били +15%. Абсолютно си прав. Хипотетично каква причина ще има една кола на години и пробег да бъде на 15 % адаптация на бензин,като това е границата за влизане в сервизен режим? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_pop 64 #8 Отговорено 21 Ноември, 2017 Абсолютно си прав. Хипотетично каква причина ще има една кола на години и пробег да бъде на 15 % адаптация на бензин,като това е границата за влизане в сервизен режим? Не съм търсил къде е причината защото клиента не искаше,а колата беше Пежо. А на стари Опили и Цвагени тази граница за сервизен режим е 25%.И макар че ги стигат тези % не светва чека. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #9 Отговорено 21 Ноември, 2017 Да ,схванах от къде ти иде заблуждението.Но нека да оставим настрана маймунките,лъвчетата и другите марки.Говорим за Хонда. Та на бензин имаш 10 и повече % адаптация.Колата си има проблем...примерно дюзи,горивен филтър,налягане на бензинова помпа,износване,лоша компресия и т.н. Пускаш ОБД и нулираш тримовете. На сутринта колата пали на бензин с грешни тримове ,защото трим 0 не и върши работа или изобщо не пали. Дали трим 0 се отнася за нови автомобили? Бих казал не.Повечето стегнати Хонди които поддържам си държат трим 2-3 % и на 250к Естествено стойността 0 е хипотетична или таргет ,както му викаме ние и почти никога не е идеална. От друга страна самата ламбда сонда има 20% грешка при измерването,така че повече вярваме ,че сместта е идеална ,отколкото е на практика. Естествено колите след 2005 с AFR сензор са много -по прецизни и там не можеш да шикалкавиш с настройките. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове