Jump to content
lelemale13

За бензиновите тримове на газ?

Recommended Posts

Защо трябва да се настройват да са 0 каква реална полза има. Моята газова е обд и би могла да ги направи на 0 но не се "старае" достатъчно(OMVL) дигнах и цялата таблицата с 3 и на свободен ход лятото в жегите като е загряла добре спря да претриса като паднат оборотите(падата си нормално и преди и сега на 650) АТ скорости на N само.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър въпрос.Така наречения трим е реакция на бензиновия компютър на база информация от ламбда сонда или AFR сензор за отношението гориво/въздух в момента след такта изпускане.Тази реакция е необходима ,за да се коригира количеството гориво ...... да се получи оптимална смес.

Газовата уредба с ОБД обратна връзка следи какви са тримовете на бензиновия компютър и модифицира собствената си карта с цел да не променя бензиновата карта и да оптимизира собствения си процес на изгаряне.

Ако бензиновите тримове са +- 5% двигателя ти е ОК и спокойно можеш да ползваш ОБД на ГИ.

Ако си извън тия граници ,то имаш проблем на бензин и никакъв ГИ не може да се справи с този проблем.

 

Празният ход, ск.кутия и климатика ,нямат нищо общо с тримовете.

 

Директен отговор на въпроса ти - Трим=0 е равен на най-доброто съотношение количество гориво/извършена работа.

Относно "старанието" на газовия компютър да адаптира работата си.....Това е софтуерен модул ,който работи зле на доста маркови уредби ползващи базата на AEB.

Потърси последния фирмуер за твоя комп и направи ъпдейт .Може да са оправили някои бъгове в последно време...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъговете на АЕБ в повечето модификации за различните производители се оправят основно на по-новите модели. Но италиански производител са все пак, има какво да се желае. Да не забравяме, че са най-големия производител на електроника за ГИ. По-новите съм забелязал,че на газ без проблем държат тримовете около нулата, независимо,че на бензин бягат с +12 да речем или -12. Не съм се задълбочавал в проблема на бензиновия трим, защото човекът каза че не го вълнува,нали върви.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ъбдейтна фирмуера. Вече хич не ми се занимава а и преди време на ловато като сложих последния фирмуер и се оказа че не работи добре в фулгруп и руснаците го бяха писали и аз го констатирах та сложих предпоследния.

Да не се стремят с някаква цел да обедняват на газ защото и при не обд газова след автоматична настройка леко беднее на газ, не че компютъра не го компенсира най често. То ако искат да обеднят сместа на газ каквато и трябва да бъде трябва да манипулират сигнала на ланда сондата или направо да има ланда сонди за газ.

 

Sent from my A700 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Директен отговор на въпроса ти - Трим=0 е равен на най-доброто съотношение количество гориво/извършена работа.

 

Да,да,ама не!

Това се отнася за нов автомобил току що излязъл от фабриката.

На мен ми се е случвало да слагам газ на автомобил дето на бензин тримовете му са +15% ,това преди да се сложи газовата.

След монтажа на газовата и включена автоадаптация,газовия комп държи тримовете около 0%.

В резултат на това се получават проблеми на бензин,защото там тримовете са били +15%.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят D16V1 използва ли адаптациите при палене.

 

Sent from my A700 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

Директен отговор на въпроса ти - Трим=0 е равен на най-доброто съотношение количество гориво/извършена работа.

 

Да,да,ама не!

Това се отнася за нов автомобил току що излязъл от фабриката.

На мен ми се е случвало да слагам газ на автомобил дето на бензин тримовете му са +15% ,това преди да се сложи газовата.

След монтажа на газовата и включена автоадаптация,газовия комп държи тримовете около 0%.

В резултат на това се получават проблеми на бензин,защото там тримовете са били +15%.

 

Абсолютно си прав. Хипотетично каква причина ще има една кола на години и пробег да бъде на 15 % адаптация на бензин,като това е границата за влизане в сервизен режим?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно си прав. Хипотетично каква причина ще има една кола на години и пробег да бъде на 15 % адаптация на бензин,като това е границата за влизане в сервизен режим?

 

 

 

 

 

Не съм търсил къде е причината защото клиента не искаше,а колата беше Пежо.

А на стари Опили и Цвагени тази граница за сервизен режим е 25%.И макар че ги стигат тези % не светва чека.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,схванах от къде ти иде заблуждението.Но нека да оставим настрана маймунките,лъвчетата и другите марки.Говорим за Хонда.

Та на бензин имаш 10 и повече % адаптация.Колата си има проблем...примерно дюзи,горивен филтър,налягане на бензинова помпа,износване,лоша компресия и т.н.

Пускаш ОБД и нулираш тримовете. На сутринта колата пали на бензин с грешни тримове ,защото трим 0 не и върши работа или изобщо не пали.

 

Дали трим 0 се отнася за нови автомобили? Бих казал не.Повечето стегнати Хонди които поддържам си държат трим 2-3 % и на 250к

Естествено стойността 0 е хипотетична или таргет ,както му викаме ние и почти никога не е идеална.

От друга страна самата ламбда сонда има 20% грешка при измерването,така че повече вярваме ,че сместта е идеална ,отколкото е на практика.

Естествено колите след 2005 с AFR сензор са много -по прецизни и там не можеш да шикалкавиш с настройките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...