Jump to content
PILETORADI

Civic VI - теч над педала на съединителя

Recommended Posts

Здравейте! Накратко - появи се някакъв лек теч от маншона на вилката на педала на съединителя, леки капки на стелката до левия крак, като същевременно и взе да се появява петно с големина около 3-4 см за една нощ...Та въпроса ми е за приблизителна диагноза...Съединителят ми е нов, включваше като масло след смяната преди два месеца, а сега стана трудно включването на първа сутрин... Та това ми намирисва на нещо като помпа на съединител или? Как се процедира в такъв случай, за момента спирачна, хидравлична и антифриз са си по местата....

 

Благодаря предварително за някаква насока или препоръка...

 

Забравих да кажа - с фенерче забелязвам , че е мокро над вътрешния маншон на предна лява полуоска...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горната помпа на съединителя ти е заминала. Трябва да се смени или да се rebuild-не. Провери колко струва в Бултрако или някой от колегите може да ти каже. Смяната би трябвало сам да можеш да си я направиш. После се обезвъздушава съединителя и готово.

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за насоката, най-вероятно е нещо такова...Преди се появяваха някакви капки под колата на същото място, после ги нямаше с месеци..Ходих да сменя задните тампони и и хвърлиха едно око като цяло, казаха рейка. Рейката нито тропа, нито хлопа...Явно си е просълзявало от тази помпа на съединтеля....

 

Благодаря отново, ще се поема утре нанякъде....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това го разкрих, разучих набързо и тук моделите, които се продават, цени много различни...Делфито е към 115 лв , ако тук не е драстична разликата ще си оставим парите тук...Има от 50 до 300лв помпи...Иначе гумения маншон, от който видях, че прокапва е точно такъв, като този на снимката:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този гумен маншон е от към педалите вътре в купето, не знам как ще ти капе отвън на полуоската. Иначе ако е добре цилиндъра може да се смени и само кит бутало, купувал съм на Сайкен за 27 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами лежах под педалите, явно самата вилка при натискане и връщане вкарва от помпата в купето... А отвън определено е малко мокро и се стича, виждам, че задържа на носача..Влажно е и около резбата на тръбичката, която влиза в помпата..

 

То ще си покаже при майстора, не съм толкова компетентен а и нямаше къде да я вдигна и да гледам, това виждам на първо четене с фенера.

 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда от специални компетенции. Болтове можеш ли да развиваш? Ако да, развиваш гайките, развиваш тръбичките и вадиш помпата. Продават се и само гумички за по 7-8лв комплекта. Оста се вади чрез изваждането на една зегерка, която можеш да свалиш с шило или каквото имаш под ръка. После по обратният ред. Кви майстори, кви 100 и кусур лева за това?!?! Накрая доливаш спирачна течност и тя сама се обезвъздушава, с напомпване и отворена капачка.

 

п.п. При мен няма такъв гумен маншон фабрично.

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе гумения маншон, от който видях, че прокапва е точно такъв, като този на снимката :)

 

То може да капе от маншона, ама не заради него, а самото буталце на помпата е заминало. И аз ще сменям тази помпа тази седмица или другата, че вече първа влиза трудно. Съединителя ми е сравнително нов - на 5 години (OEM Exedy).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера смених помпата на съединителя (master cylinder). Реално има да развиеш 3 гайки и да махнеш един шпленд, но релано ми отне близо 3 часа. Като цяло ремонтът се усложнява заради местоположението на тази помпа и неудобството за работа, особено отвътре долу при педали. Ако си голям човек ще видиш доста зор. По време на ремонта ти се иска да си малък като японче. Дърпането на седалката назад не помага много.

 

- гайката на тръбичката се отвива бавно, защото няма достатъчно място

- шпленда (долу при педала) трябва да се внимава да не го изкривиш, че няма излизане след това (това ми отне най-много време - около час и повече, накрая го счупих за да го изкарам, после сложих нов)

- трябва още един човек, за да ти помогне да обезвъздушите след това

 

Нужни иструменти: 12 мм (дълъг камък - двата болта на помпата), 10 мм ключе (линията, която излиза от помпата), 8 мм ключе (за обезвъздушаването), клещи гарги, спирачна течност около 50-100 мл, шпленд (ако решиш да счупиш стария).

За да ти е по-удобно да работиш в началото махни разширителното казанче на помпата (два болта 10 мм). После развий гайката на линията/тръбичката, после вече развивай болтовете от вътре на самата помпа. И успех с шпленда. После по обратния ред. Не завивай гайките на новата помпата докрай преди да си завил хубаво линията обратно на помпата.

  • Upvote 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това го правих сам миналата година. Не е нужно втори човек, сама си се обезвъздуши помпата, а за да се работи лесно, се сваля седалката и се ляга. Шплентове не съм вадил, развих гайките към планката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен стана само с обезвъздушаване  - беше потънал доколкото си спомням -  остана една помпа щото точно я бях купил

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, педала остава долу след като се сложи новата помпа. Въпросът е като обезвъздушаваш дали ти трябва втори човек да отвива и завива пробката на доланата помпа или "тя се обезвъздушавала сама като оставиш капачката на казанчето отворена"? Ти като обезвъздушаваш с човек пак капачката е отворена, за да доливаш от време на време.

 

Хубаво е, според мен, да се отваря пробката на долната помпа, както е предвидено да се обезвъздушава, за да излезе всичката черна гняс от старата помпа.

 

Не знам дали си внушавам, но съединителя сега ми отделя малко по-нагоре и като цяло го чувтсвам доста по-добре, а първа ми влиза от всеки път. До последно, преди да сменя помпата първа влизаше трудно и се принуждавах да влючвам втгора и после първа преди да тръгна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така -сменям маслото на самотек през 5-6 месеца ,преди смяната и аз бутам първо втора и после първа влиза лесно ,след това първа си влиза както трябва известно време -може би смуче въздух отнякъде .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×