Jump to content
Kissman

Кога да сменя маслото в автоматична скоростна кутия?

Recommended Posts

Здравейте колеги,понеже срещам различни мнения затова реших да попитам и тук,където има много компетентни хора и могат да ми дадат правилен съвет.Автомобила ми е Акорд,2.4 бензин,2006 год.фейслифт.Има мнение,че смяната трябва да става на 40000 км,други твърдят ,че трябва на 60000 км.Вероятно по пътя на логиката трябва да се вземе нещо средно - може би на 50000 км. е добре хахахаха.Освен маслото сменя ли се нещо друго-филтър вътре в кутията има ли и трябва ли да се сменя и той?Интересувам се защото вероятно както всички тук собственици на Хонда имам интерес и желание да си поддържам тази красавица дълги,дълги години в изправност ,понеже тя го заслужава.Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По "книга" го дават на 60к.

Да, има и филтър.

 

Предвид, че маслото струва 100лв. едва ли ще навреди смяна на 40к.

 

Аз така направих... първоначално като я купих смених масло и филтър.. след 40к, отново. Единствено за мое спокойствие.

 

пс: От последната смяна

3х Honda ATF DW-1 0.946 - 73 лв.

Honda 25430-PLR-003 Filter (ATF) - 60лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По сервизна книжка са 60 000км, но там също така дават и цикъл на смяна 20 000км (или една година) на двигателя, докато масовото мнение е, че смяна на маслото на двигатлея над 10 000км, дори когато се използват най-висок клас синтетики, му скъсява живота. От прочетеното по западни форуми, мисля да спазя препоръката на хора, които карат такива коли от чисто нови до по 200к мили - на всяка трета смяна на масло, тоест около 30 000км, което изминавам за под 2 години.

 

В пълна откровеност, много хора тук сменят по-рядко и засега няма оплаквания от счупени кутии. Но като сметнеш цената на масло + филтър, които са 120лв по спомен - дали на 30 000км, дали на 60 000км, разликата е буквално 20ст стотинки на 100км пробег, а ти е мирна главата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ръководството на Акорд 6, смяната на маслото на автоматичната кутия е на всеки 48000 км. при тежки условия (за тежки условия се приема градско каране). Интересното е, че за смяна дават 2,5 л, което е малко повече от 1/3 от цялото количество - т.е. прави се само опресняване. Но аз не рискувах и смених цялото (около 6,5 л.).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6-тия ми Акорд го опреснявах през 2 години, а колата ползвах 11 г. и никога не съм имал ядове. Така ще правя и на 7-мицата с която съм сега. Кутията има и външен филтър, който е добре да се подменя заедно с опресняването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията :-) А ако може някой да изпише точно какво тррябва да е оригиналното масло-марка,номера някакви...знам само,че е розово.И колко литра трябва да се купят,колко събира кутията?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За "опресняване" ти е достатъчно писаното от колегата Петров -пост №2.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За "опресняване" ти е достатъчно писаното от колегата Петров -пост №2.

Не съм привърженик аз на тези опреснявания,сменям го цялото :-) Разбрах,че ми трябват около 6,5 л,но понеже е специално и компромиси не трябва да се правят с тия неща,защото е опасно затова питам за марка и номера,каквото има като характеристика за това масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за тази пълна смяна на няколко места съм чел, че не се препоръчва за тази кутия. Там някакви вакуумни изтегляния на цялото масло....

Не мога да гарантирам за достоверността на източниците, но всеки сам взима решенията.

Други колеги практикуват 3 последователни смени на масло през 1000км.

Но както казах, всеки си носи кръста :)

 

Оригинално масло и филтър са почти задължителни...

Масло: Honda ATF DW-1
Филтър: 25430-PLR-003

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Точно за тази пълна смяна на няколко места съм чел, че не се препоръчва за тази кутия. Там някакви вакуумни изтегляния на цялото масло....

 

Да, така е. Но не съм го сменял с вакуум, нито съм разглобявал кутията. Направих го ето така.

 

Колата сега върви като трамвай. Няма тръпка направо.  :D

Редактирано от tonywoolf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,незнам за твоята кутия как е,но предишната ми кола беше Ауди А4 с мултитроник и само за тази кутия мога да кажа ,че върви като тролей,не се усеща кога сменя предвките и на каква е в момента.Докато на моята се усеща всичко взе едно ги сменям ръчно и ми трябваше доста време докато свикна с това. :-) Просто на различен принцип са.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...