Jump to content
igniter

Смяна на резпределителните валове на K20A1 от Honda Stream

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте,

След много перипетии стигнах до отстраняване на проблема на двигателя на семейния ван.

Това, което трябваше да бъде "здрав и стегнат японски автомобил" (според пичовете от авто-къщата) се превърна в дупка за пари, неври и време.

Хубавото е, че му се вижда края. Естествено съм оставил и най-хубавото за най-накрая.

Разпределителния вал на входящите клапани е изяден при средния държач.

Намерих глава окомплектованата с валове в задоволително състояние.

 

Въпросът е ... редно ли е да сменя само валовете с държачите или да се смени цялата глава.

Понеже ще имам само един шанс да го направя както трябва, ще помоля хора решавали такъв проблем да съдействат с информация.

 

И още ... издирвам сервиз в района на гр. Пазарджик (Пловдив), където да бъде извършен ремонта.

Редактирано от igniter

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Редно е да се открие причината. Запушена магистрала,парче силикон или несменяно масло дълъг период от време.

 

Нямаш застраховка и за новата глава ,че няма някакви проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей! Миналата седмица правихме ремонт на к20а4 каран доста време без смяна на масло/малко масло. Внос от южна Италия ;). Гърбицата на втека на 3ти цилиндър беше изцяло изядена, а на 4ти изпускателната беше нащърбена и тя. Средната пета беше разтопена буквално, а другите бяха тръгнали и те. Имаше износване на вала на всички цилиндри. Веригата разтегната, бягаше с 1 зъб центровката. Абе, главата дроб. Мотора тръгна след смяна на валове с пети, целия втек, верига, зъбчатка на изпускателния вал, реглаж на клапани. По чудо не е изкъртила клапани, затова и се оправи. Твоята кола ще е ок, ако смениш валовете с петите по това, което си дал като инфо. Имам перфектна верига, зъбчатка на изпускателния и банани от мотора донор на 70хил. км., ако ти трябва. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих майстор, утре сутрин я почва.

Казва се Сергей (Серго) авто-инженер от "старата школа", мисля че това е моя човек.

Ще пробва схеми със смяна и напасване на петите по валовете.

До колкото разбрах поставянето на валовете с петите върху главата било схема за кола, на която и предстои продажба.

Самият Серго каза, че машината формира отворите след като петите са събрани и са качени върху главата.

Не знам вече и аз какво да мисля ...

 

Иначе демонтирането на двигателя и разглобяването му на парчета за почистване и преглеждане не е вариант, имайки в предвид, че употребяван двигател в Англия може да се намери за около £120-£150 (без доставката) в заивсимост от състоянието, а монтажа дето се вика мога да го направя и аз.

Ще рискувам и ще пробвам да промия с препарат пък каквото стане.

Дето се вика нова година нов двигател :)

 

Интересното е че при въртене на стартер с отворен капак се вижда как маслото блика от всички пети, където лагеруват валовете, включително и изядения.

 

Какво точно се е случило ми е пълна мистерия.

 

Моята италианка не се е радвала на нищо по-различно от традиционното им отношение към колите.

Изглежда, че в момента в който е изтекла гаранцията е подкарана като чужда, къде с доливане на масло къде и без масло.

 

След 2 смени на масло все още падат черни сажди от някъде, а самия капак на клапаните ми отне около 2 часа време за почистване с Цунами (на индустриална химия).

Ще бъде интересно да видим какво има в картера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че може и да бъркаш за "твоя човек". Може и да не е виждал такъв мотор отворен и като го види да си преосмисли думите. Петите на тези валове са по 2 - 1 отгоре и 1 отдолу ;) Затова валовете с петите от главата донор отиват по същия ред на твоята глава. Това ти е "схемата" без да се отваря мотор. И тези мотори се карат с пълна синтетика само и навременна смяна на маслото. Освен това не е зле да се изкарат клапаните на втека да се проверят за стружки, нагари и тем подобни, да се почистят, че да не се окаже "схемата - пич къде ми е втека" после.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако суапнем валчетата и петите ще бъде на твоя отговорност тогава :)

Това би било добре, понеже бързо ще свършим с ремонта.

Ще го накарам да погледне и този вариант.

Относно "вътйека" може да изберем по-малко износените чаркове, освен ако не са номерирани като петите.

 

При всички случаи колата ще се кара от тук нататък с масло препоръчано от производителя, а именно 5W40 на Honda.

Онзи ден минах през Бултрако и напазарувах, това дадоха за Stream. 5х1л=150 лв. Очаквах да е по-скъпо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сори за офф -а, ама...

 

Въх боже, 150 кинта за някво 5W40 от Бултрако... и очаквал да е по-скъпо. :)

Редактирано от dindin
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като съпоставиш ремонт на двигателя с части от не толкова разпространен автомобил не е чак толкова скъпо.

По принцип скъпо е за нас андрешковците на ЕС, няма как да се намали цена на продукт, произвеждан по други стандарти специално за нас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не е офф, понеже мазането е важно за валовете, та ... от грижа за новите валове. :)

За тези пари можеш да си купиш в ПЪТИ по-добро масло от чужбина.

 

Препоръчвам да разгледаш раздела за общите поръчки, а от там темата за маслата и оттам обратно в онлайн магазина.

Ако пък държиш на маслото да пише Хонда:

https://www.ato24.de/de/all-products-ilsacnbspgf-5-honda.html

 

Ако държиш да е 5w40 "Honda" от Бултрако - твоя воля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съветвам те да не караш кола при някой, който за сефте ще отваря такъв двигател. Хонда не са Ситроен или Голф просто. Фена ти е препоръчал много добър майстор, който е отварял повече от един такива двигатели и знае за какво иде реч ! Бултрако ти препоръчват такова масло, защото такова продават масово, но това не е маслото за твоя автомобил - твоето е 0W20, ако щеш пак на Хонда. Особено след подобна интервенция и ремонт това 5w40 го покарай 1000-2000км и го изхвърли. Като ще се отваря двигателя го промий или поне отгоре и отдолу. Аз лично не бих си доверил колата за подобно нещо на "старата школа", за да не стане варианта проба-грешка. Имаш много неизвестни, как е веригата, как са обтегачите, как са плъзгачите, как са носачите. Като цяло тези двигатели страдат от това, което имаш ти, и въпроса ми е - на газ ли караш? Ако да, причината е имено в това - маслото и честите му смени :) 

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно, поръчвам маслата от eBay ... Германия, Англия ... може да се каже че никога не съм имал грижи с маслата поръчвано от там. Не мога да кажа същото за масла от родния пазар.

Да, има сериозна разлика в качеството, консистенцията и изработката на продукти таргетирани за различни пазари.

В нашия случай хем си го плащаме, хем ни ...

 

Тук трябваше да действам бързо и нямаше как да чакам доставка, не е казано че за в бъдеще маслото ще бъде 100% от Бултрако.

Другият месец ми сменят еърбега безплатно в рамките на някаква програма, преди време ми програмираха 2 ключа и я направиха пак да работи срещу 66 лв. (понеже ми бяха откраднали оригинала). Дори и като франчайз мисля че вършат работа.

 

До колкото знам Хонда нямат собствена рафинерия, но се предполага че маслата им са под техен качествен контрол и съобразени с изискванията на техните автомобили.

Масло 0W20 дава разход при мен (не много но чезне), някакво канадско "PetroCanada" от колегата Markony, но изглежда не е за мен.

Stream-а не е каран още на газ, не ми остана време да му сложа, може би септември месец ще мога да го газифицирам.

 

Както съм писал купих го с ред проблеми, дали от бързане и недоглеждане или авто-джамбазите са станали все по-изобретателни в замаскирането им не знам.

Валовете са последния нерешен проблем, който чака. Лека полека пред очите ми започна да прилича на кола.

 

Относно майстора трябва да ви кажа че сериозно бъркате.

Няма уебсайт, няма и фейсбук страница, но за сметка на това е решил е много проблеми от които други майстори са вдигали ръце.

Пример е рециклирана от него рейка на Suzuki за която трябваше да броя 1800 лв. ако не се лъжа в Миркат, до ден днешен рейката е ОК (всеки ден градско около 20 км на ден за около 2-3 г.), без каквито и да е било проблеми.

Да му дадем шанс, а? :)

 

Виждам, че се споменава споделеното поръчване - съвместно решаване на проблеми, което и би трябвало да е идеята на форума, но някакси винаги ме е спохождало чувството че всеки тук е малко или много сам за себе си, или малки групи които се поддържат един друг.

Дано да не съм прав, но така ми изглежда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих и снимките, които бях снимал да видите за какво става въпрос.

 

post-3032-0-25884700-1499412283_thumb.jpg

 

post-3032-0-06826700-1499412291_thumb.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стрийма е жив и работи (за сега)!

 

Публикувам снимки от свалените валове и пети за справка, за да могат хората да знаят какво евентуално значи "здрав и стегнат японски явтомобил" от обява на автопродавачи.

 

Валовете и петите са добре наядени там, където се предполага че би трябвало да лагеруват. За мен там просто не е имало достатъчно мазане дали поради липса или наличието на скапано масло.

 

На мнение съм, че освен криминализирането на пренавиването на километражи, трябва да се криминализират съзнателно продаваните неизправни автомобили.

 

post-3032-0-34519700-1499884201_thumb.jpg

 

post-3032-0-69658500-1499884216_thumb.jpg

 

post-3032-0-36125700-1499884209_thumb.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как кореспондира това

 За мен там просто не е имало достатъчно мазане дали поради липса или наличието на скапано масло.

 

 

с твърдото намерение да се слага "евтино" 5W40 "с гарантиран произход"

Извинете!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих преход от близо 400 км, като преди това отворих vtec клапана за да изчистя каквото е останало като стружки след ремонта.

След прехода свалих отново клапана и вътре имаше само една стружка. На практика мрежчката си е чиста, вероятно това е остатък някъде по системата.

Самия факт, че карах почти през цялото време с темпо от 170 км/ч на 5000 об/мин и не показа никакви аномалии, за сега нещата са добре.

Няма разход на масло, но забелязах финни сажди да плуват в чисто новото синтетично масло, изглежда продължава да се чисти.

Снимка:

 

post-3032-0-13239300-1500192171_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета къде се намира този vtec клапан, и аз имам същия проблем,забива на 3500 оборота и до там,

  Можели някоя снимка разбира се ако имате?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледай се около делкото ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×